Gå til innhold

Informasjon om FLG ”flysimulator lan Gardermoen"


Gjest Geir-Finstad

Anbefalte innlegg

  • Svar 357
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Du kan godt sende PCen. Eneste (eventuelt) problem, er at dersom PCen går i stykker eller blir stjålet under frakten så får du ikke erstatning fra flyselskapet. Heller ikke på reiseforsikringen da den har sikkerhetsforeskrift om at silke gjenstander ikke skal sendes som innsjekket bagasje.

 

Mange som sender feks kamera og bærbar pc i innsjekket bagasje, og får dette stjålet. Skjer mye i utlandet, spes på de store flyplassene.

 

Jeg jobber i skadeavdelingen i et forsikringsselskap, så jeg har førstehånds kjennskap til slikt :)

 

--thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Man finner buss til flysamlinga (holdeplassen heter Lilleplassen) fra nedre plan på terminalen Gardermoen. Flere ruter. De forskjellige rutene kan sikkert brukes fra andre avgangsteder.

Søk på www.trafikanten.no ( søk fra:xxx Til:Lilleplassen (Flysamlinga, Gardermoen)) og du vil finne at det er flere avganger pr. timen før kl.17, litt skjeldnere etter det tror jeg.

 

FLG'09 Teamet

Per Borrmann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Hei.

 

Om vi ikke klarer og få til store simulatorer under FLG slik vi har hatt tidligere, hvordan vil det påvirke deg som gjest, synes du det er vell så koslig og møte simmere, fly sammen, gå på foredrag om fly og simulatore elementer, samt MP aktiviteter.? Kan dere si litt om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigeste er vel å treffe andre simmere og utveksle erfaringer og fly sammen,ikke minst det sosiale ved treffet.

Det er utrolig mye arbeid som legges ned i dette ,bare spør meg jeg var med i teamet FLG 07.Jeg er imponert av att Geir trår til en gang til.Så til alle som er i tvil,det er ikke noe å lure på.Jeg kommer,muligens med Cessnaen om det er noe igjenn etter Rygge Air show. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, kom vel ikke som en bombe Birger, en ekte Kristiansunder tenker meg meg meg meg og litt mer meg.

 

Men fra spøk til alvor, så ville jeg ikke bestilt billett riktig enda, jeg har jo tross alt booket 8 timer i simmen lørdags natt alene med instruktør, tok opp lån i banken i dag totalt 40000,- med håp om litt antall rabatter fra Oxford :tired: ..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer uansett, men det blir en STOR skuffelse, da jeg helt siden jeg hørte rykter om FLG 09 har sett veldig fram til å få flydd full motion igjen. Hvis dette tilbuddet forsvinner blir ikke FLG det samme. Men i begge tilfeller er det honnør og hatten av for det arbeidet det dere i OFKL gjør for å få til dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at arrangøren har ett heng her. Det synes for meg at en alvorlig utfordring har dukket opp, i siste liten.... Men, for all del, stå på gutter. Hva men en spørreundersøkelse? For dere er vel ute etter å finne ut om det er mange som detter av, når SAS Academy kanskje faller ut? Eller tar jeg feil her? Og uansett, miljøet er topp så alle bør dra, allikavel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Vi har desverre som du sier Birger et heng på dette issue, det er desverre slik at det er noen som har ødelagt for et helt sim miljø vedr simulatorer, det er snakk om grov og uaksetabel adferd som har satt en vanskelig situasjon for mange. Som dere vet har jeg prøvd og være hyggelig med dere både under flg og ved senere andledning, ved og "fikse" simulator tillgang, senest for 14 dager siden. Vi gjør jo dette fordi vi har en genuin interesse for at sim miljo skal bli aktivisert, men desverre er det enkelte som har satt dette mange år tilbake med tanke på muligheter. Men ingen ting er umulig, vi har flyttet fjell tidligere, men jeg synes det blir galt og love noe desverre, jeg beklager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er desverre slik at det er noen som har ødelagt for et helt sim miljø vedr simulatorer, det er snakk om grov og uaksetabel adferd som har satt en vanskelig situasjon for mange.

 

Håper virkelig denne personen sitter å leser dette, føler seg ordentlig skamfull og veit at personen har mulig ødelagt for hele det felleskapet personen tror han er en del av.. Men kjenner vi typekarakteren rett, så sitter personen nok bare å småflirer og tror at det hele uhyre artig da uten å vite at det gikk på bekostning av en stor gruppe hyggelige mennesker med en samme interesse.

 

En skam for oss flyinteresserte.....

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Jepp det er helt riktig Tom. Jeg har bestemt meg at selv om dette har skjedd, vil jeg skåne denne personen med og holde han annonym, jeg håper og tror at man kansje kan lære noe av dette, men jeg vil ikke at folk skal mobbes av den grunn. Ikke alltid at ungdomm skjønner eller har erfaring nokk til og være rasjonelle i forhold til konsekvensene av sine handlinger.

 

Men jeg tror faktisk at vi klarer og lage et knall FLG uansett, vi har en plan for og si det slik..Egon jeg har en plan :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det det sosiale, fly sammens med likesindene samt muligheten til å dele erfaringer som trekker meg til FLG. Om det ikke blir noe hos SAS sim avdeling har for mitt vedkommende ingen betydning. En slik mulighet ville kun være en ren bonus.

 

Det er veldg trist om en aktiv FS bruker har gjort ting som gjør at SAS ikke ønsker mere med oss å gjøre. Håper rette vedkommende får den reaksjonen som han fortjener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Når det kommer til vi som kun skal komme for å sitte ATC, er det da mulig at vi får sitte oppe som sist, og at vi kan få reservert plass der oppe?

 

Slik som det var sist, så var det konge bra, grunnet. Så at Gardermoen gjengen kunne sittet ilag, slik at man kunne kordinere bedre. Håper på dette hvertfall, for jeg skal kun dra for å sitte ATC på Vatsim.

 

Jeg, Per-Kristian, Lars-Hassel kan godt komme for å rigge opp "atc sentralen".

 

 

Mhv,

 

Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel Werner som styrer det, men om det er slik at dette eventet blir gjennomført må ATC som har booka posisjoner få lov til å sitte der. og da som Kai sier DEL, GND, TWR, APP, CTR i en rekke... Altså primært for de som kun skal sitte ATC under eventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Werner som styrer dette ja, men ATC blir vel å samlet oppe som sist. Vil komme mere detaljer fra Werner etterhvert.

 

Ang. påmeldingen til FLG'09 så vil denne bli lagt ut i kveld eller i morgen.

Betalings avgiften vil ikke bli mulig å betale før til uka, da vi har hat noen forsinkelser mot banken. Beklager forsinkelsen, men kan opplyse at påmeldingsavgiften vil bli som følger:

 

Ordinær LAN avgift: kr.400,-

 

For de under 16 år, med verge: kr.200,- (Innaktivt verge går gratis)

 

Observatører : kr.250,- (Ikke aktive på LAN, uten PC)

 

Ellers, i Flysamlingens ordinære åpningstid vil flysamlingens inngangsbilett gjelde som vanlig.

__________________________________

 

FLG'09 Teamet

 

Per Borrmann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Er det 200 i tillegg eller er det redusert pris for de uten 16 âr?

 

He he... burde vel hvert tillegg :grin:

Men fra spøk til alvor... I år som sist er vårt bidrag for å gi de yngste en mulighet, en redusert pris. filosofien er at firehundre kroner vel ikke er allverden for de fleste av oss, men litt vanskeligere å få tak i for de yngste. Da med tanke på at disse også må ha et verge, noe som jo kan bidra kraftig på prisen for å kunne delta, tenker da på totalkostnaden, reise, opphold, mat osv.. kanskje med en foresatt e.l.. (ikke aktiv LAN deltaker).

Vårt ringe bidrag for å gjøre dette litte bitte gran mere "spiselig" for de foresatte. :/

 

________________________

FLG'09 Teamet

Per Borrmann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...