Gå til innhold

GLADIATOR. Ny flybok!


Tore E. Larsen

Anbefalte innlegg

Samtidig med at jeg bygde simcockpit for et par år siden startet sønnen min på 28 med å skrive boka om flygeren Finn Thorsager. Et par år føre der hadde han fått tilsendt Thorsagers nedtegnelser fra familien som beskrev en utrolig flygerkarriere som virkelig var verdt 2 års arbeide slik at det ble en hel bok.

 

Boka er egentlig et team arbeide hvor far og sønn har arbeidet hardt sammen med flykaptein Erlend Larsen som har skrevet boka "hvorfor fly flyr."

 

Thorsagers nedtegnelser og combat reports har blitt brukt til å lage skildringer slik at dette ikke skulle bli en kjedelig historisk bok med oppramsinger. Vi mener vi har lykkes og vi tror du vil like boka !! Kjempen i norsk flyging Wilhelm Mohr ( skvadron leder under krigen og kamerat av Thorsager ) har også hjulpet oss mye med bilder og informasjon. Det ble tidlig bestemt at ingen bok ville bli utgitt uten at Mohr hadde "godkjent" den!

 

Vi håper du vil kunne få et innblikk i hvordan det egentlig var å fly Spitfire under krigen.

 

Thorsager fly også Gloster Gladiator den 9 april 1940 og var den første som skjøt mot en fiende fra et norsk fly!

 

Etter krigen var Thorsager med på å bygge opp SAS.

 

Siste tur var med DC9 den 16 mai 1976 og det var slutten på en av de mest utrolige flygerkarrierene vi har hørt om.

 

Dere på forumet her er blant de første som får kjennskap til boka og kan bestille den før andre.

 

Det er dyrt å trykke opp en forholdsvis tykk bok som dette her slik at opplaget er begrenset.

 

Boka er klar til levering i slutten av august 2009.

 

Pris kr 350.- inklusive frakt og pakking. Giro blir lagt ved og jeg vet fra før at sim-folk betaler for seg.

 

Du sikrer deg boka ved å fylle ut bestillingsskjemaet på siden nedenfor.

 

Hilsen Tore E. Larsen

 

http://retromagazin.com/thorsager/

 

storlogo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ordrene!

 

Disse bestillingene er registret og fikk sms fra sønnen må om at boka er på vei ! Det vil si at det skal ikke gå mange dagene før dere har den.

Vi mangler ferdigpakker og giro trykk, men vi får dem av gårde manuellt.

 

Det har kommet inn mange bestillinger allerede så dette er moro. Tor Idar fortjener det også etter all den jobbinga med boka. Har en del timer jeg også for den saks skyld. :-)

 

Nå har jeg fått inn en sånn "bla i boka sak" på websiden. Ganske fin egentlig. Sjekk ut.

 

Dere som ikke har bestillt enda. Vær ikke redd for at dette er kjedelig historisk leksika oppramsing!

 

Vi er temmelig sikre på at skildringene i nåtid er så nære som det går an å få til. Svinger Thorsager venstre så gjorde han det etc.

 

websiden

www.retromagazin.com/thorsager

 

hilsen

 

Tore ( stolt fatter he he )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boka sendes i dag Harald :-))Gjelder alle forhåndsbestillnger.

 

Fint du likte den "bla i boka" tingen. Skal få opp en video også om få strakser. Vi har mye film fra Duxford som kan brukes. Også med Gloster Gladiator!

 

Thorsagerboka kommer i bokhandelen etter hvert også, men enn så lenge blir den kun solgt over nettet.

 

Leveringstid bør nå være helt ned til 1 til 3 dager.

 

hilsen

 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Takk for gode tilbakemeldinger. Det er veldig viktig å få feedbacks som dette, da det både lager litt blest om boka og gir inspirasjon til videre arbeide - både med denne og andre prosjekter. Håper andre som liker boka også kan skrive noen få ord. Om noen har noe å utsette eller korrigere kan også dette la seg gjøres via websiden :)finnthorsager.com

Spre gjerne nyheten om boka til alle som kan være interesserte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har etter mye om og men endelig fått boka, signert! Gulle godt!

 

Grunnen til at det ble så mye om og men er kun min egen feil!

 

Jeg har tydeligvis fått melding i posten for leeenge siden, som ble plukket opp av samboeren, lagt pent på en høytaler, som katta har klart å rive ned bak om den.

 

Og siden jeg reiser en del, så har jeg heller ikke fått vite at boka var kommet.

Men plutselig så lå den i postkassa, jubel!

 

Har bare så vidt startet på boka, siklet på bilder og sånt, men siden jeg flyr en del, så vil jeg spare ALL lesning av denne boka til flyturer!

 

Men den kan så absolutt anbefales til alle!

 

Og Tor Idar, jeg la på 50 kr i frivillig "purregebyr" pga for sein betaling, håper det ikke gjør noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan Hugo.

 

Hvordan går det med lesingen? Håper boken faller i smak.

 

Du verden, ekstra frivillig gebyr og greier :D

 

Tusen takk for det!

 

Får veldig mange gode tilbakemeldinger. Fikk et brev fra Per Waaler, eneste gjenlevende Gladiator pilot fra 9. april. Han forteller han leser boken med stor innlevelse. Det var en utrolig flott beskjed å få. Du kan lese hele brevet på www.finnthorsager.com

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...