Gå til innhold

Førsteklasses nykomling!


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

LOTUSSIM består stort sett av Michael Johnson, men han er ingen hvem som helst innen utvikling av 3D til spillkonsoller. Nå har han kastet seg over FS og hans første flymodell, L-39 Albatros går rett inn blant medaljekandidatene til årets beste fly i sin klasse!!! Aerosoft bruker sin F-16 som eksempel på hvor langt man kan nå med FSX, og det er ingen tvil om at den setter standard uansett flytype, men L-39 fra Lotussim spiser seg kraftig inn på denne standarden. - Michael er en trollmann med sine 3D-kunnskaper og målet hans har vært å lage en best mulig modell UTEN AT DET GÅR UT OVER FRAMES.

Det har han klart så til de grader! Mens Aerosoft F-16 presser blod ut av PCen, flyr L-39 med myke bevegelser helt uten motstand :o . Det beste av alt, flyegenskapene er vannvittig bra, og med det mener jeg realistiske inn til beinet, og i nydelig samspill med like gode lydfiler fra TSS.

 

l1-1.jpg

l2-1.jpg

l4-1.jpg

Cockpit i like detaljert front som backseat.

l3-1.jpg

l5-1.jpg

l6-1.jpg

l7-1.jpg

l9.jpg

l10.jpg

l12.jpg

Den kommer selvfølgelig i mange varianter, både militær og sivil, og sannelig har han også klart å lure et kvinnfolk med i baksetet :grin: .

l15.jpg

Også cockpit er tilpasset sivilt bruk.

l16.jpg

l17.jpg

Og til slutt min yndlingsversjon, raser-utgaven som brukes i Reno, strippet for unødig vekt, hvor bl.a. baksetet er fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er en modell som det er lett å bli forelsket i. Har klokket innpå ca. 5 timer sim-tid til nå på denne og jeg må si det er en av de nydeligste og best simulerte i sin klasse.

"Løp og kjøp" kan ikke passe bedre enn på denne.

 

PS. Husk å trykksette kabinen før take-off :grin:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Takk skal dere ha folkens, det fortjener sannelig denne modellen :grin: !!

 

Du har utrolig mange fly virker det som

 

Tja, jeg er kanskje noe i overkant flyinteressert, og det er utrolig mye bra addons til FSX. Likevel er det mange fly som ryker ut etter ei stund. Liker å teste nyheter, og som gammel pressefotograf er det gøy å vise bilder av interessante nyheter :D . Men terskelen for å bli værende i min trange hangar er nådeløs. Bare de beste flyene har mulighet for å overleve, og de nest beste ryker raskt ut igjen. Utviklingen er fantastisk, og selv om Microsoft har gitt opp FS, så strømmer det på med den ene godbiten etter den andre, og det er ei herlig tid for oss flyinteresserte :D .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Takkåtakk for hyggelig respons :D .

 

denne er så nydelig denne.skulle ønske den kom til fs9

Denne kunne nok ikke vært laget til FS9, da hadde det bare vært den utvendige modellen, uten alle effektene som skiller den ut fra mengden......

 

Men hvor er landing lights switchen?

 

Den sitter rett under "canopy operation handle", scroll til side 32 i "flight manual" ;) .

 

 

Må vel legges til at det finnes en Albatross i Norge.

Opereres ut fra Værnes.

 

Hmmm, det var interessant. Ser den er USA-registrert, er det norske eiere som har tatt den hit ??

 

Det finnes allerede repaint i disse fargene, riktignok annet registreringsnummer, men likevel HER :D .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Desverre ser jeg ikke for meg at jeg kommer til å bruke den mer enn et par ganger

 

Hva i all verden mener du med DET :o ? Selv er jeg ganske rå til å fornye flyparken, og er det modeller som ikke når opp i kvalitet ryker de ut omgående, men de beste flyene bruker jeg regelmessig i årevis :) . Dette flyet kommer garantert til å stå fremst i hangaren i lang tid. Begynner å få en del timer på den, og jeg synes den er helt på høyden med Aerosoft F-16, som antakelig er det flyet jeg har logget flest timer på. - Men men, hvis du ikke har interesse for classikere, så var det ikke meningen å skape unødig kjøpepress :whistle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Men men, hvis du ikke har interesse for classikere, så var det ikke meningen å skape unødig kjøpepress :whistle: .

 

Føler kjøpepresset med en gang du poster nye bilder!

 

Har ikke noe forhold til dette flyet fra før, så hvis jeg kjøper det er det kun pga kvaliteten og innovasjon. Så ut til å ha et par finesser vi ikke har sett før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Føler kjøpepresset med en gang du poster nye bilder!

 

:grin: :grin: :grin: .

 

Har ikke noe forhold til dette flyet fra før, så hvis jeg kjøper det er det kun pga kvaliteten og innovasjon. Så ut til å ha et par finesser vi ikke har sett før.

 

Akkh, det er så alt for mange klassikere der ute, og jeg er svak for de fleste :/ . Denne saken er produsert i stort omfang, så derfor er det også mange som er sivilt registrert etter hvert som diverse flyvåpen utfaser den. L-39 har imponert på utallige flyshow både i øst og vest, så du vil helt sikkert få oppleve den.

 

Nå har ikke jeg noen erfaring med en ekte Albatross, men jeg syns denne virker veldig "under powered", har den virkelig ikke mer skyvekraft i virkeligheten heller?

 

Nei, den er ikke kjent for å hamle opp med F-16 :grin: , den har en billig flymotor som også sitter i mange sivile jetfly. Den er gjerrig på drivstoff og billig å vedlikeholde, en av mange grunner til at sivile har råd til å fly den ;) .

Men når motoren først har fått tak, så bærer det ganske så friskt avgårde. Og det som jeg liker best ved denne modellens realisme, er nettopp det at man må ha et våkent øye til hastighet,turtall, høyde og energiforbruk, ellers bærer det fort på trynet. Herlig herlig :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da det er ikke store turbofan motoren som sitter i flyet, ser fra en bok jeg har at den yter 16.87 kN (3,792 lbf), sammenligner man med feks F100-229 motoren på F-16 som yter 129.6 kN (29,160 lbf) så blir det ganske beskjedne greier. Men L-39 er et lett fly og i forhold til rollen som advanced trainer burde det holde i bøtter og spann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Har blitt litt frista nå, men egentlig var fristelsen mer i retning Flylogic sin F-5.

Siden du har alt av fly, Ernst, hvilken konklusjon ville du kommet med om du skulle sammenlignet disse?

 

Sorry, jeg kom kanskje litt seint på banen, men det blir feil å sammenligne Flylogic F-5 og Lotus Sim L-39.

 

L-39 er det eneste flyet jeg har testet som kommer helt opp mot Aerosoft F-16 . Flylogic F-5 har jeg anbefalt tidligere, og er selvfølgelig fristende siden vi har hatt F-5 i det norske luftforsvaret. MEN, de norske er/var F-5A og B.

Flylogic sin er basert på de sveitsiske F-5 E, en langt sprekere versjon enn de norske. Når dèt er sagt, så er Flylogic sin modell både bra og morsom å fly, men LotusSim L-39 er mye mer realistisk!!!!!

 

Det er ingen tvil om at LotusSim L-39 slår Flylogic F-5 ned i støvlene, i alt fra modellen generelt til lydkvalitet, feeling, flightmodell og systemsimulering.

 

Jeg nøler ikke med å ærklære LotusSim L-39 som det beste valget, og sansynligvis vil flere ha mer glede av L-39 enn den fantastiske F-16, ganske enkelt fordi den krever mye mindre av PCen, og er en sann fornøyelse å fly. ( Men for de som har krefter nok, er det ingen tvil om at Aerosoft F-16 fortsatt leder dette rotteraset ;) ).

 

Noe rotete forklart, men hvis jeg skulle rangere jagerfly til FSX så ville listen sett omtrent slik ut :

 

Nr.1 Aerosoft F-16

 

Nr.2 LotusSim L-39

 

Nr.3 Skysim MirageIII og Hawk

 

N .4 og videre nedover Razbam Delta Dagger, FlyLogic F-5 og diverse AlphaSim modeller.

 

Dette er mine erfaringer og høyst subjektive betraktninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...