Gå til innhold

Nye Boeing 747-8


Marius91

Anbefalte innlegg

Gjest Eivind Oterhals

Sitat fra VG:

Den nye 747-8-modellen - som i disse dager monteres hos Boeing i Everett - er utstyrt med to vinger
Dæven, VG er smart! Haha!!

 

Boeing 747-8 er nok en gammel nyhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye jumboen er det største kommersielle flyet Boeing har montert. Fraktmodellen er med sine 76,3 meter blitt 5,6 meter lenger enn dagens 747-400F (som kan skues på Gardermoen i Korean Air-drakt tre ganger i uken).

Hvilken tre dager er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra VG:

Sitat:

Den nye 747-8-modellen - som i disse dager monteres hos Boeing i Everett - er utstyrt med to vinger

Haha!!

 

Det er da ingenting galt med den setningen, poenget her er at den er utstyrt med to vinger som er svært fleksible. Selvfølgelig høres det rart ut når du kapper av setningen halvveis, som gjør at den mister poenget, og tar det helt ut av sin sammenheng ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at de tenker nytt' date=' men før de får denne på vingene så burde de vel klare og få opp 787 først.[/quote']

Vi må nok vente omtrent en måned til før vi vet mer om når 787en vil fly første gang, men en skal ikke se bort ifra at 748Fen flyr først... Boeing har kommet fram til en fix for problemene som dukket opp for litt over en måned siden, og jobber nå med å finne ut hvordan den best kan implementeres.

 

VG skriver at Nippon Cargo Airlines er de første som vil få 747-8F levert' date=' men alt jeg finner ellers sier at Cargolux er "Launch Customer"... Er det jeg eller VG som er på bærtur? [/quote']

Mente også at det var Cargolux. Cargolux vil i alle fall motta den første testmaskinen, og NCA de to neste (selv om maskinene ikke nødvendigvis blir levert i den rekkefølgen).

 

747-400F kan riktignok likne veldig på en 100 eller 200' date=' eneste forskjellen, rent utseendemessig, er vel winglets og nyere motorer ;) [/quote']

Samt at vingene er forlenget noe :)

 

I og med at 747-400F er et fraktfly' date=' er det vel ikke nødvendig med det forlengede øvre dekket som man har på 747-400 passasjerutgaven. [/quote']

Korrekt, et lengre upper deck ville medført høyere vekt, som igjen betyr mindre payload.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...