Gå til innhold

Nimrod på Andenes !


Nikolai.R.Haugen

Anbefalte innlegg

Nei, jeg husker den bare fra 70-80-tallet, og da var den der ofte. Regnet med at den hadde fortsatt med det, men hvis du bor der og ikke har sett den før, så har de nok slutta med de vanlige besøkene.

Nimrod holder forøvrig til på Kinloss-basen i Skottland så vidt jeg husker - og muligens Inverness.

 

Tillegg: Touch & go'ene er nok bare for øvelsens skyld - for å holde seg kjent på plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De holder til på Kinloss-basen langs nordkysten øst for og ikke mange kilometerne fra Inverness ja, og Inverness har ofte besøk av dem for approach og T/G-trening, men Inverness er en sivil lufthavn uten noen svadroner tilknyttet seg.

 

En spesiell og fin flymaskin dette, både å se på, men ikke minst å høøøøøre på (langt fra dagens "lydløse" airlinere). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den faktisk har linjer som i hvertfall grender til å bli kalt fin. ;) Men spesiell, artig, morsom og uvanlig er den definitivt ja.

 

Militærversjonene har jo her som det ellers også er eksempler på ofte en tendens å bli seendes litt rare og overfylte av saker og ting som stikker ut både her og der for å utfylle de nødvendige funksjonene de blir konvert til og vel ikke alltid er designet for i sivilversjonene. Men sivilversjonen Comet er utseendemessig i hvertfall definitivt et penere fly enn Nimroden, og her er syns jeg linjene er karakteriserbare som både tildels pene og også på grensen nesten til det litt elegante. Men noe så subjektiv som utseende er vanskelige greier å diskutere syns jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...