Nikolai.R.Haugen Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hei, så en Nimrod tok touch and go på Andenes lufthavn mellom ca. klokka 14 til 14.45. Noen som vet hva den gjorde her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Tok touch & go? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Nimrod er en gammel kjenning på Andenes. Den har jo samme type oppgaver som Orion (hadde i alle fall på 70- og 80-tallet!). Da jeg jobbet med Orion, var vi flere ganger i Skottland og hadde øvelser med bl.a. Nimrod-mannskaper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikolai.R.Haugen Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 jeg har ikke sett nimrod på andenes i det hele tatt før. Vet du når den var her sist, bortsett fra i dag da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Nei, jeg husker den bare fra 70-80-tallet, og da var den der ofte. Regnet med at den hadde fortsatt med det, men hvis du bor der og ikke har sett den før, så har de nok slutta med de vanlige besøkene. Nimrod holder forøvrig til på Kinloss-basen i Skottland så vidt jeg husker - og muligens Inverness. Tillegg: Touch & go'ene er nok bare for øvelsens skyld - for å holde seg kjent på plassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 De holder til på Kinloss-basen langs nordkysten øst for og ikke mange kilometerne fra Inverness ja, og Inverness har ofte besøk av dem for approach og T/G-trening, men Inverness er en sivil lufthavn uten noen svadroner tilknyttet seg. En spesiell og fin flymaskin dette, både å se på, men ikke minst å høøøøøre på (langt fra dagens "lydløse" airlinere). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 En spesiell og fin flymaskin dette, både å se på, men ikke minst å høøøøøre på (langt fra dagens "lydløse" airlinere). smileFin å se på? Nimrod er kanskje det beste eksempelet jeg klarer å komme på når det gjelder stygge maskiner, men morsom er den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Jeg syns den faktisk har linjer som i hvertfall grender til å bli kalt fin. Men spesiell, artig, morsom og uvanlig er den definitivt ja. Militærversjonene har jo her som det ellers også er eksempler på ofte en tendens å bli seendes litt rare og overfylte av saker og ting som stikker ut både her og der for å utfylle de nødvendige funksjonene de blir konvert til og vel ikke alltid er designet for i sivilversjonene. Men sivilversjonen Comet er utseendemessig i hvertfall definitivt et penere fly enn Nimroden, og her er syns jeg linjene er karakteriserbare som både tildels pene og også på grensen nesten til det litt elegante. Men noe så subjektiv som utseende er vanskelige greier å diskutere syns jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Nimroden bryter så grunnleggende med de oppfatninger folk flest har av hvordan fly pleier- og skal- se ut... Men stygt er det ikke. Absolutt spesielt! Se på fly som Dassault Breguet (something) ATLANTIQUE, og Short 360 - det er stygge fly. Fysjameg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.