Gå til innhold

Noen som skal på Rygge airshow?


Kjartan berg

Anbefalte innlegg

Med tanke på at jeg mer eller mindre bor der så skal jeg selvfølgelig innom. Men tror kanskje jeg skal prøve å finne meg et sted å stå utenfor eller på den sivile delen så jeg slipper motlys hele dagen.

 

Programmet er kurant nok det, men de trenger flere "fast jets", regner med at det bare er Typhoonen som skal fly fullt display av de moderne jagerflyene på lista, Tornado og Mirage 2000 er helt sikkert bare static, og hvis det er norske F-16 det er snakk om så blir det vel litt flyging i ring på 4000 fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at jeg mer eller mindre bor der så skal jeg selvfølgelig innom. Men tror kanskje jeg skal prøve å finne meg et sted å stå utenfor eller på den sivile delen så jeg slipper motlys hele dagen.

Anbefaler deg å ta sykkelen fatt, samtlig biltrafikk inn til den militære og sivile delen vil bli regulert slik at kun nødvendig transport vil få tilgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, usikker på om jeg gidder å dra bort til selve flyplassområdet i det heletatt hvis Typhoonen er det eneste "fast jet" displayet. Da kan jeg like godt stå på "støyvollen" på den andre siden av E6 eller på det vanlige spotterstedet mitt. Programmet forsvarer, ihvertfall i mine øyne, per i dag ikke prisen på 300kr per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik, voldsomt så negativ du skulle være da... Såvidt jeg har skjønt det er ikke Eurofighter det eneste "fast jet" displayet... Man har jo Patrouille Suisse blant annet.

 

Ellers kan det nevnes at det er bekreftet en god del flere fly.

 

Det jeg gleder meg til å se er:

 

KC-135

C-17 (Skal vistnok være "Norsk")

Patrouille Suisse

Eurofighter

Spitfire

Mustang

Douglas A-26B Invader

C-130J Hercules

Mirage 2000

Tornado GR4

F-15

 

 

Noen som vet om KC-135, Eurofighter, C-130J Herc, Mirage 2000, Tornado og F-15 skal ha noe display? Eller bare stå static?

 

Forøvrig ser jeg nå på www.f16demo.be at det Belgiske Solo Display teamet skal fly på Rygge Airshow. Står her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om KC-135, Eurofighter, C-130J Herc, Mirage 2000, Tornado og F-15 skal ha noe display? Eller bare stå static?
Frankrike flyr ikke lenger displays med Mirage 2000, så jeg tror det er ganske utelukket. RAF har ikke noe Tornado-display i år, og såvidt meg bekjent så har ikke Luftwaffe det heller. Det står ikke noe i kalenderen til USAF sitt F-15 demo team om at de skal fly på Rygge, så det er nok også snakk om static.

 

Belgisk F-16 var en positiv overraskelse dog, det gleder jeg meg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Kristian:

 

Kødder du?

300,- per dag for det der er ingenting, programmet er langt fra labert! Du må iallefall godt ut av landet for å finne noe tilsvarende, og det meste skal jo fly. Det som blir static er iallefall snacks, og heller snacks enn møkk på static, for static blir det alltid uansett.

Du velger uansett selv om du vil dra eller ikke. :) Du får iallefall ikke stelt i stand noe bedre, så da har du to alternativer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dit JA, begge dagene JA, prisen? hm driter jeg i med tanke på programmet. Med partystolen min og nok mat og drikke ska nok detta bli ei knallhelg,,,og må vi håpe værgudene er på vår side.

Var foresten ett fint arangert flystevne på Jarlsberg i helga. Godt program og vel arangert med svært lite opphold, om noe i det hele tatt. Og da Aerostar var på vei åpna himmeln seg akurat passe slik att Grand Finale ble en imponerende avsluting på en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300,- per dag for det der er ingenting, programmet er langt fra labert! Du må iallefall godt ut av landet for å finne noe tilsvarende, og det meste skal jo fly.
Man trenger da ikke dra særlig langt for å finne et bedre program til en billigere penge, ikke lenger enn til Sverige, eller Danmark faktisk. 300 kr per dag er på linje med store airshows som RIAT og Farnborough, og jeg tror vi alle kan være enige i at RIAT og Farnborough som oftest har et "litt" bedre program enn det vi får se på Rygge i år. Hva spesielt er det man får se på Rygge i år som forsvarer den prislappen? To display teams som begge har vært i Norge opptil flere ganger tidligere (Aerostars var her senest forrige helg), og et belgisk F-16 display? Resten kan man jo få med seg på et nesten hvilken som helst airshow her i landet til langt under 300 kr.

 

Jeg gleder meg faktisk mer til ankomstdagen enn til selve showet, på showdagene er det bare den belgiske F-16 og Patrouille Suisse som jeg har lyst til å få med meg. Takke seg til at det er fine steder å sitte utenfor flyplassområdet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Fredrikk, hvor kan man stå, vurderer en tur ned på fredagen jeg også, når burde man være der? har sikkert plass til noen flere om noen er intresert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man sammenlikne norske airshowpriser og programmer med tilsvarende i utlandet så er jeg redd ingen hadde kommet til norske flyshow. Selvfølgelig har RIAT mer som skjer; RIAT er internasjonalt godt kjent og jeg regner med det er prestisje å gjøre et godt inntrykk over luften på RIAT. Norske flyshow har så vidt jeg vet ikke helt kommet på listen over godt kjente flyshow og da skulle det vel nesten ta seg ut om norske flyshow slår programmet til RIAT, Paris, Dux, og what not. Men én ting vet jeg; hadde folk ikke giddet å kommet til norske flyshow så ville på kort sikt bli dårligere å dårligere flyshow for hvert år fordi publikum svikter og man må regne med større og større økonomisk tap og billettprisene blir høyere og høyere.

 

Jeg skal dessverre ikke til Rygge noen av dagene men det er fordi jeg hverken får fri til det og heller ikke har råd til en svipptur til Europa :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Rygge en tur lørdag, men hva er egentlig programmet for showet??? Under program på websidene til showet er det listet opp en mengde fly som skal være der. Enten i lufta eller på bakken. Hva så?? Savner en oversikt over når tid de enkelte ting og tang skal skje. Går jo ikke å planlegge noe ut fra det som er oppgitt på sidene til Rygge Airshow. Dessuten hadde det vært flott med et områdekart som viser hva som er hvor. Regner jo med at de har en plan for både hva som skal skje til hvilke tider og hvor både fly, boder utstillere etc skal være. Skulle da være en enkel sak å få dette ned på et stykke papir eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...