Gå til innhold

Hjelp til identifisering av fly


Lars Dahl

Anbefalte innlegg

Hei, har et lite spørsmål som jeg håper at noen fly-eksperter kan gi meg svaret på.

 

Jeg var i militæret i bardufoss for et par år siden, og på en permreise til oslo fløy vi et litt uvanlig fly hjemover.

 

Det jeg husker var at det var veldig stort i forhold til boeing 737, det tok 505 passasjerer(tror jeg), det hadde to midtganger, crevet var svenskt, ,og man måtte ta trappen en etasje ned for å komme til toalettene(og hvilerom for crewet). Flyet parkerte foresten på fjernparkering på gardermoen, og tilhørte verken sas eller norwegian.

 

Noen som vet hvilket fly dette kan ha vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, minner mer om b777 enn a-330 da egentlig. Nå er jeg ikke helt sikker på setetallet, men tror det var 505. Var foresten noen få businessseter foran, og resten vanlige seter. Men noen som har flydd noen av de to modellene og kan bekrefte/avkrefte om det er trapp ned til toaletter og crew-pauserom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

777 var ikke på Bardufoss i 2006 eller 2007 (aldri tror jeg faktisk....)

 

Meg bekjent har ingen andre enn MyTravel brukt heavy maskiner for transport av innrykk/dimmisjon til/fra Bardufoss de siste 7 årene.

 

My travel A320/A330 og SAS (nå NAX) 737 har vært desidert mest brukt under rotasjon i juli/august. Noen enkelte maskiner fra ymse selskaper har dukket opp også. Da oftest MD80/737/A320.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...