Gå til innhold

flightsim.com - Nu er det nok!!!


Peter Nørkjær

Anbefalte innlegg

"[Gal]"

Nu er det nok flightsim.com!!!

Jeg har altid været en foretaler for flightsim.com, men nu synes jeg godt nok de strammer den.

Et er at det er svært at komme ind på flightsim.com. Det er i princippet ikke deres skyld, at de drukner i deres egen succes. Man kunne måske ønske større båndbrede eller et mirror, men det er gratis så okay.

 

Men jeg synes efterhånden de tvinger folk til at tegne et betalende membership, hvilket gør mig aiirg.

Det startede med at de satte d/l hastigheden ned til 20 k/b for almindelige brugere. Endnu en gang i båndbredens hellige navn.

Men sidste nye tiltag er, at man kun kan være logget på to timer om dagen! Det var dråben der fik glasset til at flyde over!!!

 

Det næste bliver vel at man kun må hente 5 filer om dagen eller sådan noget i den retning.

 

Jeg hentede forleden et Athens scenery fra avsim.com og prøv at læse dette uddrag af read.me'n

 

quote:

The scenery and all associated files may NOT be uploaded to any site on the Internet or BBS that charges any kind of fees for membership or file uploading or downloading OR LIMITS THE FREE ACCESS TO THE FILE*. [snip]

 

* Yes, I am sorry, but this includes Flightsim.com! Unfortunately, it is totally improssible to access flightsim.com during the last months if you have not purchased the 'Gold' membership. To me, this is like saying that the site is for members only, so please, respect the above and do NOT upload to flightsim.com and any other sites that use the same kind of limitations. [snip]

Jeg er tilbøjlig til give manden ret.

 

Hvad der slår mig mest er, at man på avsim ofte kan finde det samme som på flightsim.com, og ofte endda mere.

 

Det var mit lille raseri-udbrud over at være time-out'et på flightsim.com, og nu vil jeg bruge mine resterende "smileys" på at være sur! "[Gal]""[Gal]""[Gal]""[Gal]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...

Er du ikke fornøyd, så får du kjøpe deg et medlemsskap da!

FlightSim.Com er sleipe, jeg er enig i det. Jeg har lastet ned add-ons fra FlightSim.Com, der det står i Copyright-notisen. "Freeware". Det betyr at man ikke kan ta seg betalt for å videreselge dette fra sin hjemmeside, eller på andre måter selge dette. FlightSim.Com gir deg derfor valget - kjøp et medlemsskap og last ned med båndbredde, eller gjør det gratis på 20 k/b håpløs tilkobling. NB: Maks to timer. De tvinger sine besøkende til å gå over til å kjøpe et medlemsskap, og de som har laget add-ons produktene kan ikke klage på FlightSim.Com, for de selger den jo ikke. De verver egentlig bare medlemmer til klubben sin. Og medlemmene får selvfølgelig sine fordeler...

 

Dette synes jeg er sleipt som f...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se jeg ikke er alene om å være 'rasende' på 'industrien'. I mitt tilfelle er det lenge siden jeg sluttet å bruke fs.com, men er arg på andre områder.

 

Holder på og skal legge inn spoiler drag på Baronen (og andre modifikasjoner), koblet til cowl flapsene, fordi det da skal bety mer, spesiellt på single engine operations. En person har lagd en .air fil som er fenomenal på single engine, men har sammtidig beskyttet fila for editering (joda, har hexedit workshop, men gidder bare ikke).

 

Her er mulighetene jeg sitter igjen med:

1. Gi den ut, med oginal airfil - helt borti natta å fly... Tar 1 dag.

2. Gi den ut med alternativ .airfil, men uten den aktuelle funksjon. Tar 1 dag, men hele pointet forsvinner jo.

3. Ta lappen, multi, få masse flytid på Baron. Lære .airfil systemet 100%, lære hver parameter på Baronen og lage ny .airfil basert på mine kunnskaper som det tok meg 5 år å få?

4. Drite i hele greia?

 

Det blir nummer 4. Jeg gidder bare ikke mer. Hvor enn en går, blir en motarbeidet til det ekstreme.

 

Enkelte kan .airfil (ikke jeg, selv om det er en smal sak å legge inn spoiler, tror jeg), noen kan bygge paneler, og noen kan lage gauges/programmere, noen kan lage visuelle flymodeller. Hvorfor skal en måtte lære seg alt for å få holdt på - helt meningsløst. "[Gal]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The scenery and all associated files may NOT be uploaded to any site on the Internet or BBS that charges any kind of fees for membership or file uploading or downloading OR LIMITS THE FREE ACCESS TO THE FILE*. [snip]

 

* Yes, I am sorry, but this includes Flightsim.com! Unfortunately, it is totally improssible to access flightsim.com during the last months if you have not purchased the 'Gold' membership. To me, this is like saying that the site is for members only, so please, respect the above and do NOT upload to flightsim.com and any other sites that use the same kind of limitations. [snip] "

 

Jeg er helt enig. "[Gal]""[Gal]""[Gal]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næ der sker som en del andet. Jeg skrev ikke at min dag var hverken helt eller halvt ødelagt. Men nu sad jeg og var i gang med at lave en AI-fly liste til Jer brugere af Scandinavian Traffic Routes. Så det var et stort irritationsmoment, at blive 'timed out' når man sidder og er i gang med at finde de filer der skal henvises til.

Derfor havde jeg som bare brug for at komme af med noget luft. Men, jeg beklager meget forstyrrelsen....

 

[ 22-03-2002, 01:07: Endret av: Peter Noerkjaer ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Peter Noerkjaer:

Derfor havde jeg som bare brug for at komme af med noget luft. Men, jeg beklager meget forstyrrelsen....

Jeg lurte litt da jeg leste det foreste innlegget ditt. Jeg har ingenting aa klage over flightsim.com over. Saaklart det kan ta lang tid aa logge inn, og noen ganger sitter man med F5 tasten til man blir blaa. Jeg har ogsaa faatt time-out endel ganger, og maatte logge inn igjen.. (og bruke F5 igjen...) Jeg er ogsaa "fornoeyd med begrensningen pa 20 KB/s. Fungerer greit dersom man ikke laster ned mange filer. Det tar jo ikke mange sekundene med en 5MB fil allikevel.

 

JEg tenkte ikke over at du kanskje har et annet behov enn meg. Dvs. at du laster ned en mengde fly paa en gang for aa teste. Da kan jeg skjoenne at det kan vaere veldig frustrerende at det tar lang tid, og at du faar en mengde time-outs.

 

Jeg mener at vi boer vaere rimelig fornoeyd med tjenesten, saa lenge den er gratis. Det er desverre flere og flere steder som legger ned sine gratistjenester, og krever medlemsskap. Saa lenge man boer slippe aa betale for aa bruke Flightsim.com, saa boer man kunne overse noen smaa ulemeper. (mener jeg). Det finnes andre alternativer, som f.eks. Avsim. Dersom Flightsim.com begynner aa skrenke inn mer, saa beor heller oppforde til aa bruke de andre.

 

Mht. problemet med maks. to timer per dag, saa kan man jo lage en annen bruker-id. Det er ikke slik det boer gjoeres, men en maate aa komme seg rundt problemet.

 

Anyway, dine "utblaasninger" er vel forstaatt, selv om jeg ikke har irritert meg like mye over det, saa skjoenner jeg deg godt.

 

Tusen takk for din innsats i aa forenkle Scandinavian Traffic Routes og lykke til som Scenery Designer. (Dersom tiden strekker til!)

 

mvh Kjell Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>Nu er det nok flightsim.com!!!

>Jeg har altid været en foretaler for flightsim.com, men nu >synes jeg godt nok de strammer den.

>Et er at det er svært at komme ind på flightsim.com. Det >er i princippet ikke deres skyld, at de drukner i deres >egen succes. Man kunne måske ønske større båndbrede eller >et mirror, men det er gratis så okay.

 

Jesus...Er du så gjerrig at du ikke kan betale 200-300 kr pr år, ja så kan du bare ha det så godt!! Jeg har betalt i 3 år nå....De pengene er jo en ren invistering!!!!! Man kan ikke få alt gratis her i verden, det kan du bare venne deg til og jeg kan love at flere og flere vil ta seg betalt for sine tjenester.

 

>Men jeg synes efterhånden de tvinger folk til at tegne et >betalende membership, hvilket gør mig aiirg.

Tvinger ?Dette er frivillig, du trenger ikke betale, men da får du også dårligere service, det skulle jo bare mangle det!

 

>Det startede med at de satte d/l hastigheden ned til 20 >k/b for almindelige brugere. Endnu en gang i båndbredens >hellige navn.

Dette er jeg helt enig i, fordi slik tilstandene var der etter at fs2002 ble sluppet så gikk det, UANSETT om du var medlem eller ikke svært tregt. Klart at jeg som medlem skal ha en fordel fremfor alle gnierne som ikke vil betale!!!

 

>Men sidste nye tiltag er, at man kun kan være logget på to >timer om dagen! Det var dråben der fik glasset til at >flyde over!!!

Dette skjedde fordi flere bruker ikke logget seg av. Dermed ble det slik at køen ble verre fordi jo flere som ikke logget seg av, jo flere kom seg ikke inn....Logisk...

 

>Det næste bliver vel at man kun må hente 5 filer om dagen >eller sådan noget i den retning.

 

Ja fortsetter strømmen av nye medlemmer vil de måtte gjøre noe, men jeg tviler på det. Jeg tror nok heller de vil satse på å øke kapasiteten på serveren sine

 

Det virker som om mange mener at de skal få alt gratis her i verden. Den mannen som står bak flightsim.com har virkelig slitt for den siden. Flightsim.com er unikt fordi

den er så variabel, med gode reviews av addon, og andre ting. Man kan jo ikke forvente at de skal betale utlegg selv?????

 

flightsim.com var ok før fs2002 kom ut. Men så skjedde det en eksplosjon og noe måtte gjøres. Det har de gjort og fortjener honør for det!! Ikke kjeft!

 

T.K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tomkrist,

jag skulle ALDRIG, säger ALDRIG betala för att besöka en internetsida. Hela idén med Internet var en gång att alla skulle ha tillgång och utbyte av det. Flightsim.com drar nog in tillräckligt med pengar att de kan köpa mer utrymme på servrar eller vad det nu heter.

 

Åke Lindberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bruke Avsim i stedet? De har nettopp fått nye servere og nytt søkesystem i filbiblioteket og krever ingen innlogging. Dessuten er siden oversiktlig og lettnavigerbar, i motsetning til flightsim.com sin som ser ut og fungerer som en studenthjemmeside fra 1996.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem:

- at veldig mange av disse sitene drives av idealister som arbeider for å gi oss verdifulle tilskudd til vår hobby. Disse har til dels STORE utgifter for å la oss andre nyte godt av deres arbeid og innsats. Er det urimelig at man lager et VIP-system for en lav avgift for de som vil ha prioritert adgang?

Noe finansieres ved reklame, men på langt nær alt. Det er begrenset hva næringslivet vil betale for eksponering på en flysim-side, det kan sikkert Dag bekrefte ...

 

Flightsim.com har et problem: de klarer ikke å ta unna trafikken og de er nødt til å begrense gratistrafikken for at ikke hele deres opplegg skal kræsje.

 

Det er klart det er irriterende for oss som er 'vant til' å få gratis service å få redusert kvaliteten på tjenesten, men man må ikke glemme at den ER gratis, og at det er på grunn av disse personenes idealisme at vi fortsatt kan benytte den.

 

Bruk flightsim.com til å FINNE filer - gå deretter til andre steder eller til produsentens hjemmeside for å laste ned. Da slipper dere å irritere dere over treg nedlasting etc.

 

Vær snill med idealistene - husk at de er våre beste venner. Går de lei, forsvinner de. Og hva sitter vi igjen med da??? Betalingstjenester over hele fjæla. TENK!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av LN-MOW:

Bruk flightsim.com til å FINNE filer - gå deretter til andre steder eller til produsentens hjemmeside for å laste ned. Da slipper dere å irritere dere over treg nedlasting etc

Ikke en dum tanke, svært smart skal bruke det i fremtiden "[Cool]"

 

quote:

Opprinnelig postet av Tomkrist:

Jesus...Er du så gjerrig at du ikke kan betale 200-300 kr pr år, ja så kan du bare ha det så godt!! Jeg har betalt i 3 år nå....De pengene er jo en ren invistering!!!!! Man kan ikke få alt gratis her i verden, det kan du bare venne deg til og jeg kan love at flere og flere vil ta seg betalt for sine tjenester.

Tror heller det er prinsippet; hvorfor betale for freeware, har tenkt samme tanke selv mange ganger. Hvorfor i det hele tatt bruker freeware designere Flightsim.com?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Hvorfor er det så mange som kritiserer Peter her? Han har jo helt rett han.

 

Flightsim.com er en hjemmeside som har samlet mye av addons til flysimulatorer, der det meste er freeware...og sendt dem av produsentene. Nå tar altså Flightsim.com seg betalt for å distribuere noe som andre har laget som freeware, er ikke det på grensen til det ulovlige da? Mao må en bruker betale for å få access til å laste ned noe som i utgangspunktet er gratis.

 

Flightsim.com hevder at dette ikke er tilfellet siden man også har mulighet til å logge seg inn uten å betale. Men det argumentet holder ikke fordi ventetiden på access er håpløs uakseptabel, og dermed tvinges brukerne mer eller mindre til å betale.

 

Etter min vurdering er det bare dustemikler som går på limpinnen og betaler for dette, beløpet betyr lite i denne sammenheng...det er en viktig prinsippsak. At de som har laget freeware som Flightsim.com distribuerer ikke fjerner sitt derfra er for meg uforståelig.

 

Den siten er historie for min del...

Vel, da går du glipp av mye.

 

Først: Du betaler for serveren deres, ikke add-on som folk opploader frivillig. Tror du en server er gratis? Å kalle det ulovlig er jo latterlig, direkte. Dersom du tror at alt her i verden er gratis så tar du skammelig feil, alt , enhver bytes du legger opp på nettet, koster! Flightsim.com er uten tvil den beste flysiten for fs2002 og da betaler jeg gjerne for å slippe det dere "surmulere" kaller for elendig server. Det var nettopp derfor jeg betalte, og nå har jeg topp hastighet på downloading. Verdt hver eneste krone:)

 

T.K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare føye til:

 

Ja, før i tiden var internet stort sett gratis overalt, men jo mere folk som bruker internet, jo mere koster det å distribuere alt. Alt blir dyrere. Nye kabler må lages, alt dette medfører til at utgiftene øker. Han som drev flightsim.com hadde vel to valg: Enten å legge ned, eller gjøre en forandring. Dere kan jo selv bare søke på kvasir og finne ut hva en server koster. Her i Norge er det jo blodpriser på slikt, og da har dere to valg: Enten betale å støtte en side, la være å betale og se gode siter dø.

 

En annen ting, klart mange blir sure pga dette, men vil det hjelpe f.eks de som driver avsim når de nå får en drastisk økning av brukere? Tipper at innen en halvt år vil de måtte gjøre akkurat det samme som flightsim.com, nemlig ta "litt" betalt fordi folk hopper fra den ene siden som blir betal siden, til gratis sidene. Da er det bedre å betale "litt" enn at folk som virkelig gjør en god jobb, skal måtte nedlegge en site fordi utgiftene blir for store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med deg Peter.

For det første , så går det ikke an å komme seg inn på serveren deres. Båndbredde er elendig og så er det med tidsbegrensing. Uff. De vil med andre ord tvinge oss til å betale 20 $, noe som jeg ville heller betale 20 bøgs til de som lager addons enn til de som formidler dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange som kritiserer Peter her? Han har jo helt rett han.

 

Flightsim.com er en hjemmeside som har samlet mye av addons til flysimulatorer, der det meste er freeware...og sendt dem av produsentene. Nå tar altså Flightsim.com seg betalt for å distribuere noe som andre har laget som freeware, er ikke det på grensen til det ulovlige da? Mao må en bruker betale for å få access til å laste ned noe som i utgangspunktet er gratis.

 

Flightsim.com hevder at dette ikke er tilfellet siden man også har mulighet til å logge seg inn uten å betale. Men det argumentet holder ikke fordi ventetiden på access er håpløs uakseptabel, og dermed tvinges brukerne mer eller mindre til å betale.

 

Etter min vurdering er det bare dustemikler som går på limpinnen og betaler for dette, beløpet betyr lite i denne sammenheng...det er en viktig prinsippsak. At de som har laget freeware som Flightsim.com distribuerer ikke fjerner sitt derfra er for meg uforståelig.

 

Den siten er historie for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av tomkrist:

Ja, før i tiden var internet stort sett gratis overalt, men jo mere folk som bruker internet, jo mere koster det å distribuere alt. Alt blir dyrere. Nye kabler må lages, alt dette medfører til at utgiftene øker.

Tullpreik.

Jo mere folk som bruker internet des billigere blir det, per byte og per bruker.

'Oppstartskostnadene' paa internet var til tider store, serlig naar man tenker paa hvor faa som i begynnelsen hadde tilgang.

I dag faar du en langt stoerre overfoeringshastighet og baandebredde en du gjorde foer, for samme prisen.

Det finnes plenty av privat-drevne siter der ute med like mange besoekende som flightsim.com som klarer en langt bedre service, uten aa maatte ta betalt.

Tenker de/den bak flightsim.com ler godt paa vei til banken.. "[blink]"

 

Mvh,

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...