Gå til innhold

Du inviteres til uoffisielt fs.no treff i juni!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

I og med at det arrangeres slike flotte pizzakvelder, lan ect. rundt om i landet, er det min tur til å kjøre "min" versjon av ett uoffisielt www.flightsim.no treff.

 

Målet er å samle medlemmer fra www.flightsim.no (ikke www.fs.no som angitt i emnefeltet.. :grin:)

Det skal bemerkes at flightsimulator ikke er hovedemnet denne gang, men rett og slett virkelig flygning!

Har du PPL-A, eller har en bekjent som har det, ta turen da vel! I tillegg har de av dere som flyr modellfly muligheten for å gjøre dette, kanskje dere også kan vise oss småflygere noen kunster vi ikke kan gjøre med våre fly?

I tillegg vil jo nyskjerrige skuelystne, og spørrelystne få muligheten til å iakta flymaskiner på nært hold i flotte omgivelser!

 

Nå klør du sikkert etter å få vite når og hvor?

 

[color:#FF0000][size:14pt][size:11pt]Arendal, Gullknapp flyplass (ENGK)

Koordinater: N583100 E0084200

Lørdag 27. Juni 2009 fra klokken 11:00[/size][/size][/color]

RArendalAA.jpg

Illustrasjon: www.norskeflyplasser.no

 

Undertegnede vil fly fra Notodden med Notodden og Kongsberg sin Cessna 172R med glasscockpit, LN-NKF.

 

Jeg minner om at all bruk av flyplassen må skje i samsvar med de lokale regler og forskrifter som er satt for Gullknapp. For mer informasjon se: http://www.gullknapp.com/ og http://www.gmfk.net/

 

Værforbehold!

 

Hva synes dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Kjempe flott initiativ :)

Endelig litt trafikk på sørlandet. Jeg tar nok turen opp på knappen den kvelden ja... :D.

 

Det er ikke sikkert at porten er åpen, men muligheter til å parkere langs veien er det jo alltids.

IMG_5815.jpg

 

Her er fra final 05.

 

Legg merke til porten nede til høyre hjørne.

 

For å komme seg opp på gullknapp, kjører man fra Arendal Rv42 mot Evje, ta av inn mot Blakstadheia byggefelt((den veien som er på kart og GPS eksistere ikke lengre)det er skiltet ved riksveien), og følger hovedveien rett frem. Man kommer til et bred, rett vei som går over i en smal grusvei. Følg denne helt inn til fylkesveien slutter, da har du ca 500 m igjen, rett frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steve Strøm

...er det greit å spørre madamen, om å droppe bryllupet, for å dra på fs.no -treff tror du?? :o)

Jaaa, det vil jeg tro går fint Steve. Det er jo like greit å skape klarhet i prioriteringsrekkefølgen først som sist, så slipper hun ubehagelige overraskelser siden..!

 

Hehe nei, jeg syns du skal dra til Roma jeg, og til lykke med det! :)

 

Selv planlegger jeg å kjøre bil fra Oslo til Notodden, også sitte på nedover til Gullknapp med Notodden og Kongsberg sin Cessna 172R med glasscockpit, LN-NKF. :D ( :grin: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få flott å se at folk synes dette var noe å bli med på!

Har vært i kontakt med flyplass sjef, det er INGEN landingsavgift, og INGEN PPR! Vi var hjertlige velkommen! :)

 

Jeg oppfordrer dere som kommer flygende, om å kanskje tilby å dele utgiftene med andre medlemmer på forumet slik at de også har mulighet til å komme seg til Gullknapp! :grin:

 

 

Steve; det er vel grei å spørre din tilkommende, men jeg er redd spørsmålet kan resultere i at du ikke engang har ett valg den dagen.. Ungkar og singel som du da har blitt.. Hehe!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er i Oslo så har du ingen unnskyldning Werner! Dere som kommer fra Oslo etc. kan jo kanskje sitte på med noen som drar fra Torp etc?

 

Selv har jeg flyet fullt med jenter på utdrikkingslag på turen nedover til Gullknapp, men har ledige plasser på retur. ;)

 

Er det noen som evt. kommer med buss eller tog til Arendal? Det er vel sikkert noen her som kommer bilveien, å har mulighet til å plukke opp "forlatte" fs sjeler på veien opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Er det lov og fly litt Acro med modæælfly? 3 metere? eller noe?

 

Jeg er i Arendal denne uken, så det skulle hvert morro og treffe dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kim, flybudsjettet mitt for den dagen strekker ikke til for en delt utgift til Kjevik desverre. ;)

 

Regner med jeg tar en gode gamle Notodden DCT Kragerø så COT nedover til Arendal. Er gjerne med på å møtes over Kragerø på ett gitt tidspunkt, så flyr vi i formasjon nedover. Damene som sitter på blir nok begeistret for dette. Avhengig av været, men jeg regner med å reise på negativ FP.

 

Geir, vil ikke tro det ligger noen begrensninger på størrelse og flymåte.. Er ikke så godt kjent med regelverket for modellflygning. Se forøvrig http://www.gmfk.net/ for flyplassregler etc. :) Hvis du først er i området synes jeg du uansett skal komme opp å joine oss resten!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo kunnet gått ann vettu Ivar! har booket flyet fra 0800, men planlegger å være i lufta ca 0930 fra Jarlsberg.

 

Kommer til å fly: ENJB-Skien-Kragerø-Risør-Arendal også opp til Gullknapp. Ifg Pocket FMS så er flytiden ca 40 min med 95kt-GS.

Planlegger å legge meg på 4500". Hadde vært tøft å fått tatt en formasjon på 3-4 fly ja, skulle vell ikke være så klin umulig å få til;)

 

Flere fra øst for arendal som planlegger tur? evt hvor fra? og ca når på dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er på "sightseen" tur regner jeg med å ligge på 1500-2000ft på ferden nedover. Er litt skeptisk til å ligge for mange fly i formasjon da jeg ikke kjenner kompetansenivået til hver enkelt flyger. Men en "loose" formation burde jo gå greit.

 

Selv regner jeg å være i lufta ca. kl. 10 fra Notodden.

 

Einar Halvorsen, Jonas Midt Soot, ser vi noe til dere denne dagen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar: Så bra! Foretrekker å komme meg litt opp i høyden for marginenes del, så blir nok "litt" høyere enn deg der gitt:p skal jo tross alt fly en stein med motor:p

 

Jørn: det kan vi vettu! Hvilket fly stiller du med? holder på å utarbeide en navplan coastwise her med pocket-fms tilpasset 95kts cruise i 4500"... poster den ut i tråden her når jeg føler den er komplett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du med deg instruktør Kim, eller blir det solo tur?

Utvendig så orker jeg ikke krangle engang, da jeg vet at vår Cessna ser mye mer sexy ut en deres Piper! Men, det skal sies at jeg er litt nyskjerrig på interiøret, ser iallefall meget flott ut på de bildene jeg har sett. Ser litt mer eksklusivt og solid ut. Det blir spennende å få se konkurrenten til G1000!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du med deg instruktør Kim' date=' eller blir det solo tur?[/quote']

Jeg tar nok med en instruktør. Har eksamen nå 9. Juni, og sensur 30. Juni.

Så jeg tror ikke jeg rekker å få påbegynt noe solo. :)

Så jeg reiser opp med instruktør, også ser vi bare om jeg flyr med han tilbake, eller om jeg blir lenger og reiser til Arendal.

 

Personlig har jeg for det meste hørt at G1000 er bedre en Avidyne, men jeg har ikke prøvd begge. Så jeg gleder meg endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får jeg og Ivar krangle om hvem som har det peneste flyet

 

Utvendig så orker jeg ikke krangle engang' date=' da jeg vet at vår Cessna ser mye mer sexy ut en deres Piper! Men, det skal sies at jeg er litt nyskjerrig på interiøret, ser iallefall meget flott ut på de bildene jeg har sett. Ser litt mer eksklusivt og solid ut. Det blir spennende å få se konkurrenten til G1000! [/quote']

 

Hah! Bare bare vent til jeg kommer susende i Tomahawk :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvendig så orker jeg ikke krangle engang, da jeg vet at vår Cessna ser mye mer sexy ut enn deres Piper!

Off Topic a few sec:Neineinei, Piper er mest sexy :grin:!

On Topic:27.Juni? Da er jeg i Paris eller nede pâ Korsika og samler opp noen flytimer(Fine F-GCTD hvis pâ Korsika). Men dere fâr ha det hyggelig(Gjerne med bilder hvis formasjonsflygning :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...