Gå til innhold

Vind


Harald Strand

Anbefalte innlegg

Klarar ikkje heilt sjå kva problemet med vinden er? Ser no ut til å vere grei medvind og det går jo fint :) Har opplevd mykje verre vind enn dette her. Eg ber det om å sei meir konkret kva faren er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd mer enn 150knts i nesen da jeg fløy for Ryanair, og da er det ganske kjedelig når man er på siste legen mot Stansted en sen kveld :-P. Spes når de stenger plassen.. Ellers er den vinden som nevnes her helt normal etter mitt skjønn. Som regel ganske rolig. dog kan fl200 over hardanger vidda med norlig vind på 60-80 knts kan skape en del turbulens. Men 67knts på bakken i siden er nok en del for mye ja..

 

 

 

-jre-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Mye vind i norge :-) , men vi lander ikke med den styrken i siden. Det blir nok alt for spennende.

 

På f.eks b737-3 brukes dette.

Max wind for ground operations: 60kts

Anbefalt maks sidevind grense (Tora/lda > 2000m) Inkludert gusts)

Dry rwy: 40 knts

Wet rwy: 35 Knts

 

det er selvsag flere regler rundt dette her. Med f.eks winglets blir også tallene noe redusert.contaminations etc etc.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...