Gisle Aalmo Skrevet 18. mars 2002 Skrevet 18. mars 2002 Jeg flyr ikke så mye i reallife, så jeg er ikke på Værnes ofte. Men kan ikke huske å noen gang sett rwy 14/32 i bruk. Stemmer dette? Brukes den ikke lenger? Når det gjelder ENZV lurer jeg på hvordan bruken av RWY's er der. Har bare vært der et par-tre ganger selv, og brukte 18/36 hver gang. Hvordan er bruken av 11/29 her? Siter
Sindre Hebnes Skrevet 18. mars 2002 Skrevet 18. mars 2002 Jeg har ikke peiling på ENVA, men kan svare for Sola. På Sola så brukes rwy 18/36 nesten bare til fly, mens rwy 11/29 brukes mest til Helikopter trafikk. Det hender men det er ikke så ofte at de bruker rwy 11/29 til fly og, men da pleier det å være ganske kraftig vest/øst vind. Grunnen til at de bruker 18/36 mest til fly er vel at det er mye bedre taxebaner til/fra rullebanen i forhold til rwy 11/29 der de må backtracke for å line up. Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 18. mars 2002 Skrevet 18. mars 2002 Banedekke på 14/32 begynner å bli svært dårlig, men den er nok ikke stengt ennå. Selv landet jeg sist der i august 2000 med en PA28. Clamer Siter
Stian Vaaden Skrevet 18. mars 2002 Skrevet 18. mars 2002 Jeg landet på 14 på lørdag..(mye sidevind på 09) Da var den vertfall åpen [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Den brukes veldig lite.. Siter
Tomas Foosnæs Skrevet 18. mars 2002 Skrevet 18. mars 2002 Tror 14/32 bare er backup bane for 09/27... Jeg jobber på værnes å har aldri sett den blitt brukt. Siter
Håvard Olsen Skrevet 18. mars 2002 Skrevet 18. mars 2002 Vaaden... hmm var du ute med KCL for en liten stund siden å fløy solo i 10 kts crosswind på 09?... avbrutt landing på første forsøk? Siter
Stian Vaaden Skrevet 19. mars 2002 Skrevet 19. mars 2002 Jepp det var nok meg. Klarte å lande på forsøk nr 2 da Siter
Gjest Skrevet 19. mars 2002 Skrevet 19. mars 2002 Hei I noen SAS-kart som jeg har (de er riktignok noen år gamle) er det landingskart for Fokker 50 på rwy 18. Riktignok er det begrensningen dagslys og tørr rullebane (det er vel derfor den sjelden er i bruk :-) Mvh Egil Johnsen Siter
Håvard Olsen Skrevet 19. mars 2002 Skrevet 19. mars 2002 Hehe... joda jeg hadde topp utsikt til hendelsen. Satt oppe i tårnet. Skal sies at flygelederen, som forøvrig er en erfaren kar ga deg ros for å beholde roen da... vi små lo litt da du med "sirup" stemme sa Go around, Lima Charlie Lima på ekte nordtrøndersk ) Så ikke mye moro ut det første forsøket iallefall... bare så vidt du duppa vingen nedi... men men... Mange timer igjen? Siter
Kjell Arild Skrevet 19. mars 2002 Skrevet 19. mars 2002 Var en smule redd det ble snag på KCL der ja... men det ordna seg fint Bane 14 brukes sjelden nå, mest for en-motors småfly hvis vinden fra sørøst blir stiv. Brukes også som parkering for militære fly. [ 19-03-2002, 17:14: Endret av: Kjell Arild Bersås ] Siter
Stian Vaaden Skrevet 19. mars 2002 Skrevet 19. mars 2002 Hehehe..så du satt i tårnet du ja kom et vindkast så jeg havna en smule for langt uti grasset.. hadde liksom ikke prøvd så veldig mange sidevindslandinger før den gangen. Skal innrømme at jeg var litt nervøs da ja. Men jeg kom meg ned til slutt Har bare oppflyging igjen nå. Skal ta skolesjekk på fredag. Siter
Gisle Aalmo Skrevet 19. mars 2002 Forfatter Skrevet 19. mars 2002 Heh. Ja hvis stripa dobler som parkeringsplass, er det vel kanskje ikke rart den sjelden er i bruk Lykke til med oppflygingen da Stian! [ 19-03-2002, 17:44: Endret av: Gisle Aalmo ] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.