Gå til innhold

Flydagen Kjeller!


Audun Dragland

Anbefalte innlegg

Når det gjelder F-16 displayet så er det litt vansklig å utnytte det fulle potensialet til maskinen når det er 2000ft restriksjon ift airspace restrictions pga Gardermoen.
Jeg tror nok heller "problemet" ligger i at Luftforsvaret ikke flyr fulle displays lenger. Jeg husker ihvertfall at det har blitt fløyet mist
fullt F-16 display på Kjeller på begynnelsen av 2000-tallet. Og de fleste display-teams har jo forskjellige displays som de flyr avhengig av hvor høyt de kan gå. Uansett så er ikke 2000 fot så lavt at man ikke kan gjøre annet enn et par flybys.

 

Det hadde jeg også, men spørs om alle andre hadde gjort det da =)
Jeg tror ikke det hadde vært et stort problem egentlig, på Rygge kostet det jo 250 kr å komme inn og de hadde vel et besøkstall på rundt 70000 i løpet av helga, og på de større airshowene i england osv. koster det fort 3-400 kr å komme inn, uten at det skader besøkstallene. Er programmet interessant nok, så tror jeg folk kommer samme om de må betale litt :)

 

Jeg hadde nok ikke betalt flere hundre kroner for å se Birddog, Cub osv., pluss en F-16 som flyr landingsrunder men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...