Gå til innhold

Flydagen Kjeller!


Audun Dragland

Anbefalte innlegg

Endelig klart for flydagen på Kjeller!

Nå er det vel 4 året på rad vi drar ut dit med ungene, men mørke skyer melder seg på horisonten. Kona skal til Ålesund og lander på ENGM 15:20 LT. Hun KREVER selvsagt å bli hentet.

Sukk... Noen sjanse i det hele tatt til å rekke tilbake til Spitfire & F-16??

 

Program for de som ikke har sett det: (uten tidsangivelser)

Formasjon 3 x Tiger Moth

Schempp-Hirth DuoDiscus acro seilfly

Fallskjermhopp fra Cessna

PA-19 Piper Cub (Hans Petter Fure)

DH82 Tiger Moth (Anders Håkensen)

Saab 91B-2 Safir (Ivar Dyrdal)

Formasjon acro 2 x Casa 1.131 - Bücker Jungmann (Ness/Skyrud)

Casa 1.131 – Bücker Jungmann (Lars Ness)

Fairchild PT-19 Cornell (Erling Wiig)

Yak 52 (Terje Traaholt)

Formasjon 3 x Saab Safir (Mauritzen/Holmedal/Håkensen)

EAA something, diverse hjemmebyggede fly

2 stk North American T-6 Harvard (Virik/Andreassen)

Cessna L-19 Birddog (Jarle Mauritzen)

Fallskjermhopp fra DC-3 Dakota

Alouette (Kåre Jan Johansen)

Cap 10C (Steinar Østby)

Extra 230 (Thore Thoresen)

Supermarine Spitfire Mk XVI (Bertil Gerhardt)

F-16 Falcon (Kent Harald Johansen)

 

http://www.flydagen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du går glipp av så mye om du ikke får med deg F-16, Audun. Ja, man får litt etterbrenner, vapor osv., men den gjør neppe noe mer spennende enn et par overflyginger før den lander.

 

Forøvrig burde det ikke være noe problem å få parkert etter 1600, bare dra over på den andre siden av rullebanen på skolen som ligger der, der kan du parkere. Så går du bak skolen og opp på den lille vollen som ligger der, så har du et veldig mye bedre sted å se showet fra, i tillegg til at det neppe er like trangt der. Jeg har stått der de siste to årene, og skal stå der i morgen også, skal du ta bilder er det ihvertfall å anbefale, da man slipper å ha motlys hele dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også på kampen, Anders. Vi rekker å løpe bort til Martins en tur også i mellomtiden? :D

 

Hehe :) Men nå gleder jeg meg til å dra til Kjeller! Været ser bra ut, og det kommer nok til å bli masse folk. Jeg kommer til å stå ved skolen, sånn at jeg blir solbrent i nakken som vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visstnok grunnen ja, ganske tåpelig med tanke på at den har flydd her i landet i ørten år før man plutselig fant ut at den ikke skulle få lov lenger. Men hvorfor skal det ha noe å si om den er amerikanskregistrert? Spiten er jo ikke registrert i Norge den heller...

 

Jeg syns kanskje det er på tide at "Flydagen" utvikler seg litt, gjerne til å bli et "betalingsshow" slik at de får litt mer penger å rutte med og kan tiltrekke seg litt forskjellige maskiner, så man får litt variasjon fra år til år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ihvertfall flygedyktig, den var jo innom Rygge tidligere i mai for fortolling.

 

Joda, men er jo en sjarm med gratis inngang også. Kjøper en del ekstra i kioskene pga det
Joa, men jeg hadde gladlig betalt noen kroner for et litt mer variert program. Hvor kult hadde det ikke f.eks vært å fått et ordenlig F-16 display dit?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Fredrik, synes du virkelig dette F16 displayet var bra? jeg synes det var rett og slett flatt og lite spennede med tanke på hvordan det kan gjøres. Det bråker og går fort, ingen tvil om at det er coolt, men det har ærlig talt hvert mere spenstige display på kjeller tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo artig dette. Så mange med flott fotoutstyr. Og et meget fint bilde av vår AlouetteII i luften som er postet her på forumet. Et helikopter som også er fantastisk morsomt å fly. Vi bygger for øvrig en Alouette III for tiden, kanskje ferdig neste år. Vi hadde en fin dag, og ledelsen ville ha mer Helishow fremover etter dette. Vi fikk gode og hyggelige tilbakemeldinger fra publikum og arangøren. Grom lyd i F16 i lowpass.

Takker for en fin dag med bra vær ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...