Ivar Skaugstad Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Hei alle! http://www.yr.no/nyheter/1.6617025 I anledning at midnattsolen stadig dekker flere områder av Nord-Norge, inviterer jeg samtlige VATSIM piloter til å bli med på en VFR tur i midnattsolen sent i kveld og inn i natten. Avgang fra Leknes (ENLK) er kl. 23:00 lokal tid. Vi fortsetter så til Stokmarknes, Skagen (ENSK) med en liten stopp, før vi fortsetter til Harstad-Narvik, Evenes (ENEV). For den gjennomsnittlige VFR pilot som flyr en C172 vil man lande ca. kl. 00:00 lokal tid, altså en times flygetid. Distansen er på ca. 80NM. For de ivrigste, så er det muligheter for å fortsette til Tromsø, som er kun ett lite steinkast unna, sett i Nord-Norsk sammenheng. Strekker man seg 85NM nordover kommer man til byen som feirer midnattsolen i natt, og ett naturlig endepunkt for denne kvelden. Du kan selv velge flytype, stort eller smått. Det stilles INGEN krav til piloten, så lenge du klarer å finne fram til de respektive flyplassene. For de som måtte ønske deg, kan vi holde kontakt på voice: ts.vaccsca.org, vi holder oss på det generelle chat rommet der. Blir du med, gi gjerne ett tegn på dette slik at vi får ett anslagsvis antall som tar vingene fatt i natt. Flytype kan også være nyttig å se. Vi sees i midnattsolen venner! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 2 stykk spm. er det atc dekkning på turen? hvis man er uten erfaring på vatism er det da noen ide og hive seg med går det ant og starte alternativt på Helle flyplass. svolvær? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Har ikke hørt at det skal være noe ATC i området i det gitte tidspunkt. Om man føler seg klar for å bli med, kunnskapsmessig er en vurdering opp til hver enkelt. Grunnprinsippet er jo uansett, har du null niks peiling på hvordan VATSIM og tilhørende programvare fungerer er nok det best å starte så smått å utforske mulighetene på en øde flyplass i Sibir før man begir seg ut på en groupflight. Hele vitsen er jo at man flyr sammen, så om du vil fly fra Helle må du jo få lov til det, dog jeg ser ikke grunnen til å starte fra en annen flyplass når man setter i stand en GROUP flight. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg stiller nok ganske så sansynlig ja. Med en Beechcraft 1900D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 tenkte Helle siden den er "min" flyplass. har hatt meg et par turer på vatsim så byner og få det brent inn i hjernebarken. men tenkte jeg skulle hive meg med siden dette er det området jeg kjenner meg best i. alle fall VFR. så ikke bli overrasket hvis det står en Cessna 206 rund 23:00 og venter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Høres ganske artig ut. Men og fly en Mustang passer kanskje ikke mht farten... er som regel wings of power p-51 jeg flyr vfr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Slow flight, Lars-Petter :grin: Mulig jeg blir med, dersom jeg blir ferdig med alle solo-forbredelsene Kommer tilbake med mer info! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simon seim Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 kommer muligens. flyet må vel bli en c172p. sees da! (tror jeg!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Satser på å fly jeg LLV flys opp til Leknes om en stund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simon seim Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 ok. ikke le av dette men jeg er litt usikker på hvordan man bruker vatsim. jeg kommer inn på nettsiden og så gjør jeg hva? kunne noen gi meg instrukser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Flott tiltak Ivar! I'm in :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simon seim Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 nå har jeg startet FSX og er inne på vatsim, hva gjør jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Kjør på Lars-Petter! Du får heller svirre litt rundt i nærområdet mens vi "trege" forsøker å komme oss fram til destinasjonen. :grin: Simon, vi bruker ikke dette innlegget til instruksjon for hvordan man kobler opp på VATSIM. Du får nesten lage ett nytt innlegg til dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Suverent Ivar. Eg kjem med min kjære Cessna 182RG reknar eg med du Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Undertegnede stiller forøvrig med Saab Safari "CADET35" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Golf Hotel Juliet og Lima Lima Victor tar av fra Bodø nå snart opp mot leknes C182 og 172 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Golf Hotel Juliet på plass ENLK.Hvor ble du av Lima Lima Victor? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 da var Alfa Romeo Papa strax på tur til ENLK i fra ENSH. EDIT: ser ut til at man har fått tower også på leknes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Da er jeg på vei fra Røros til Leknes jeg gitt. :grin: Mustang i FL300 :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Eid Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Høres morro ut... må sette meg inn i VATSIM sakene trur jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Må desverre melde pass... Skal værer på Kjeller i morgen kl. 09.00 å ha soloutsjekk, så litt pugging på lover og regler og en god natts søvn trengs. Jeg kommer sterkere tilbake Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Lykke til Petter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Måtte melde pass i kveld diverre. Fekk uventa besøk ramlande inn dørane idet eg skulle traske opp trappa og barrikadere meg på loftet :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.