Thomas Thoresen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 http://www.dinside.no/813789/han-skjonte-at-noe-var-galt Han reddet flyet fra å styrte faktisk. Bullshit! Snakk om overdramatisering. Typisk når det er en sak med ordet "fly". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Overdramatisert? Kan ikke skjønne hvorfor du mener hans reakson var en overdramatisering. Kapteinen hadde tydlivis ikke helt kontrollen over hvorfor fuelmålerne viste ett manko på 2700 liter pr time så jeg vil nå si det var en heltedåd å få klarert dette såpass tidlig. Må minne deg om att fly har gått i sjøen grunnet "feiltolkninger på misforhold flere ganger. Det er kansje overdramatisk etter sim standard der vi kan refuel i lufta men i real life er det greit å ha fuel nok forran oversjøisk flight. Har hvertfall sett to episoder fra Aircrash investigated der misforhold mellom sceduled fuel og hva målerne viser har fått katasrofale følger. Om pilotene da ikke følger prosedyre og tror mest på instrumentene har det vist seg å gå gæernt. Kansje denne Sjanten hadde sett de samme programma som meg og ikke tok sjangsen på kapteinens dømmekraft alene? Til og med de kan ta feil vet du. Eneste tilfelle jeg vet om der det gikk bra var da ett fly gikk tomt ute i Atlanterhavet ett sted på vei fra Caribien og der de greide mesterstykket å lande uten motorkraft på ei øy, og om jeg ikke husker feil landa de på Mauritius etter en laaaaang seilfly tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Andersen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 "Eneste tilfelle jeg vet om der det gikk bra var da ett fly gikk tomt ute i Atlanterhavet ett sted på vei fra Caribien og der de greide mesterstykket å lande uten motorkraft på ei øy, og om jeg ikke husker feil landa de på Mauritius etter en laaaaang seilfly tur." Tror du tenker på Air Transat Flight 236 fra Toronto til Lisboa som nødlandet på Azorene etter en lang glidetur. Mauritius ligger i Indiahavet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Thoresen Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 The captain came from the cockpit to where Sergeant Bachleda was sitting to see the leak and view the video footage. Sergeant Bachleda said the captain and the crew were trying to figure out how the aircraft was losing 6,000 pounds of fuel an hour and then they knew exactly what was going on. De drev med feilsøking, og jeg kan ikke forestille meg at de ville fortsatt uten å vite hva som var galt, og i hvertfall ikke når de mistet så mye fuel i timen. Og en ting, jeg har da ikke sagt at han overdramatiserte ved å si i fra, det er mediene jeg snakker om. Han sørget jo for at feilen ble funnet kjappere. En ting jeg syns er litt spessielt er at han ventet 1 time med å si i fra, det er drøyt når han så dette allerede ved take-off. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Han ville vel ikke rope ulv da Mediene overdriver alltid og det er ikke noe vi kan gjøre noe med, med mindre vi blir journalister hele gjengen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 I tillegg til glideflykten til Azorene etter fuel leak,så har du Gimli glider som gikk tom for fuel etter at den tok av med for lite fuel men kom ned i en del på en gammel militærstripe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Og ein ATR 42 som gjekk tom for drivstoff utføre kysten av Italia pga feil drivstoffindikator i cockpit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Cristofer, du korigerte m3eg "korekt" der. Azorene var det jeg tenkte på, og Mauritius ligger i Indihavet. Var ikke særlig stiv i geografi på skolen, var mest stiv i nakken den tida. Det går selvfølgelig bra om en følger prosedyren og ikke er alt for langt unna nærmeste lufthavn, men det har jaggu gått gæernt noen ganger oigså, og da er det jo alltid menneskelig svikt som tragisk nok ligger til grunn. Att han ikke sa fra før etter 1 time var vel fordi han ikke helt var sikker på om det var fueldrop, kondens striper slik jeg tolka hans forteling til reporteren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.