Gå til innhold

Repaint i måneskinn.


Anbefalte innlegg

Jeg spør av uvitenhet og med fare for at det er ett dumt spørsmål, men flagget på halen er da vitterlig fransk? RAF er jo britisk... Eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Noen som kan svare?

 

Forøvrig er dette en flott paint og Catalinaen gjør seg tydeligvis godt hos dere som flyr FSX :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

men flagget på halen er da vitterlig fransk?

 

......tja, det er jo ikke så ulikt det franske flagget, men denne kombinasjonen med de tre fargene har vært brukt på fly i RAF helt fra første verdenskrig og er fremdeles i bruk :) .

 

 

Og ja, Catalinaen gjør seg VELDIG BRA i FSX. Det har strømmet på med det ene fantastiske flyet etter det andre, og Catalinaen har etablert seg grundig blant de beste. Det er et forholdsvis enkelt fly med standard instrumentering, men det er gjort imponerende mye for å gi modellen sjel og troverdighet. Det går ikke så fort i svingene, men den høres øredøvende godt og beveger seg med eleganse :D .

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaget er langt ifra Fransk, standard British hale merke. Frankrike har fargene motsatt vei, dvs blå først. Men, faktisk så var det slik det britiske halemerket også så ut fra starten i Royal Flying Corps og frem til slutten av 30-årene (dog hadde det Britiske merket mye mørkere blåfarge enn det Franske), da merket ble forandret da Britene sendte skvadroner over til Frankrike.

 

Dags etterkrigs mørkeblå PBY-5A med hjul kommer i sp1.

 

Eller så kommer det snart noen bilder av Vingtor i 1477 Flight merker også :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den blå kommer i Sp1 som kommer snart, veldig snart. Ellers så er det med en grå/hvit Catalina Mk. IVb (PBY-5) båt fra Sola i 1950.

Det er egne modeller med til disse. Dne bå katta blir lik modellmessig som den svarte B64en som er med i grunnpakka men uten bevæpning. Dette muliggjør repaints på etterkrigs SAR maskiner. Den og b64 modellen har også fått de store varmevekslerne/eksoskappene på ytre eksosrør. Mk. IVb ville jeg opprinnelig ha uten bevæpning men denne kommer også med bevæpning. Dette muliggjør mange sene RAF flybåter med radar og bobleturret.

Til slutt er det med en ubevæpnet braziliansk modell/paint med flatt tårn.

Nå har jeg og Stefan Hoffmann dilla med disse i to hele dager til ende så jeg håper dere blir fornøyd.

Takker for ros :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...