Ruben Frydstad Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 prøvde meg på en ny film på lenge her ble resultate vis du vil vitte litt historie av flyet se under filmen. [video:youtube]JVLvoJEH6uI Throughout the 1950's, Lockheed was in a race with Douglas for the plane that was the fastest, most economical and had the longest range. Douglas started the race with the DC-4, but Lockheed countered with the L049, which was faster and was pressurized. The war surplus DC-4's were cheap, though, and Lockheed was handicapped by a provision in the TWA contract that it couldn't sell a Connie to a competing East-West airline for two years. The development of the larger, faster, and pressurized DC-6 lead Lockheed to introduce the next step in airliners, the Super Constellation. Stretched by over 18 feet and powered by Wright R-3350 radials (eventually Turbo-Compounds of 3400 hp each), the new Super Connie was faster and could fly higher than the DC-6. Of course, Douglas was not standing still, and American convinced him to produce the DC-7 with the Wright Turbo-Compound engines, and now the speed advantage belonged to Douglas. This convinced Lockheed to produce the most successful Connie, the L1049G "Super G". Of course, TWA (which at 156 total Connies owned more than anyone except the US Navy) ordered the Super G and used them successfully in transcontinental and transatlantic service, and Eastern (also owning lots of Connies) ordered them too. In fact, 16 airlines ordered 102 Super G's, and these were followed by the L1049H, which could be rapidly converted between passenger and freight configurations. These planes were very popular with the flying public, but the engines were not as reliable as those of the DC-6, and the Super Connies were often sold after the jets had replaced them on the premium routes, although Eastern used them successfully in Shuttle service into the late 1960's. There are very few Super Connies left, although there are 4 flyable examples in this country (Save-A-Connie, Planes of Fame, Connie Hist. Soc., and Global Aero Foundation), as well as one in Australia. oversatt ned en for av google translate. gramatiken er litt feil Utover på 1950-tallet, Lockheed var et kappløp med Douglas på flyet som var den raskeste, mest økonomiske og hadde det lengste rekkevidde. Douglas startet løpet med DC-4, men Lockheed countered med L049, som var raskere og ble trykksatt. Krigen overskudd DC-4's var billig, men og Lockheed ble handikappet etter en bestemmelse i TWA kontrakten at det ikke kunne selge en Connie til en konkurrerende East-West flyselskapet i to år. Utviklingen av større, raskere og trykk DC-6 føre Lockheed å innføre det neste trinnet i airliners, Super Constellation. Strukket med over 18 fot og drives av Wright R-3350 radials (evt. Turbo-Compounds av 3400 hk hver), den nye Super Connie var raskere og kunne fly høyere enn DC-6. Selvfølgelig, Douglas var ikke står stille og amerikansk overbeviste ham om å produsere den DC-7 med Wright Turbo-Sammensatte motorer, og nå hastigheten fordel tilhørte Douglas. Dette overbevist Lockheed å produsere de mest suksessrike Connie, den L1049G "Super G". Selvfølgelig TWA (som på 156 totalt Connies eide mer enn noen, bortsett fra US Navy) bestilte Super G og brukte dem lykkes i transcontinental og transatlantisk tjenesten og Øst (også eie mye Connies) organisert dem også. Faktisk 16 flyselskaper bestilt 102 Super G's, og disse ble fulgt av L1049H som kunne raskt konverteres mellom passasjer-og frakt konfigurasjoner. Disse flyene ble svært populære med flying offentlige, men motorene ikke var like pålitelig som de av DC-6, og Super Connies var ofte solgt etter Jets hadde erstattet dem på premium ruter, men Eastern brukt dem lykkes i Pendelbuss tjeneste i slutten av 1960-tallet. Det er svært få Super Connies igjen, selv om det er 4 flyable eksempler i dette landet (Save-A-Connie, fly of Fame, Connie Hist. Soc. Og Global Aero Foundation), samt en i Australia. www.calclassic.com/sconnie.htm et siste spørsmål kor skal man poste såne inlegg som dette? legg gjerne igjen en komentar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruben Frydstad Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 ops. glemte en ting dette er freeware Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 9. mai 2009 Premium Medlem Del Skrevet 9. mai 2009 Dette er snadder fly Ruben, og det er artig å se at det er flere som liker "klassikere" . Filmen er grei den, og du har valgt fin musikk, men den er litt langtekkelig. Jeg foreslår at du redigerer den ned til under halvparten av tiden, samtidig som du klipper bort hakking og "vimsete" kameraføring. Filmen kan også forbedres noe med å la oss høre motorlyden gjennom musikken av og til. - Film er mye jobbing, men det er ingen vei utenom, publikum er bortskjemt på gode filmer, så her må man legge lista høyt :grin: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruben Frydstad Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 ja vet men jeg måtte dempe lyden av fsen fordi den tok opp via microfonen min. så du kunne høre allt jeg sa i telefonen min mens jeg filma og lydan i backrunnen. takk for tipset Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.