Anders Henriksen Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Vacc Scandinavia invites you to one of our biggest events this year, Oslo Gardermoen Overload! The event will take place on May 31th, from 16-21z. Gardermoen will be fully staffed with delivery, ground, double tower, triple approach and ACC sectors ready to guide you in and out efficiently and safely. Gardermoen airport is situated a few miles north of Oslo city and is Norway's capitol airport. The terminal is located in between the two parallel runways which have a length of 2,950 meters and 3,600 meters respectively. One of Scandinavia's largest cargo hubs are also found here. Gardermoen served over 19 million passengers in year 2007 in real life, this Sunday evening we hope that you will find your way to the friendly but busy skies over Norway and Oslo on VATSIM. For more information please visit VACCSCA event or our forum Scenery FS9: Norway Airports (FREEWARE) Scenery FsX: FSX Airports Norway, Update 1 and 2 (FREEWARE) Charts: http://www.ippc.no/norway_aip/current/AIP/AD/ENGM/engm.html Event info page: http://www.vaccsca.org/event Regards VACCSCA Event ------------------------------ Endelig er det tid for årets store event i Norge: Gardermoen Overload! Håper mange av dere tar turen til gardermoen 31 mai:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Da er det under to uker igjen! Slik det ser ut til nå blir vi 15+ ATCer online i Norge denne kvelden! Itillegg til Gardermoen vil Værnes, Flesland, Sola og Kjevik bli bemannet og så skal vi prøve å få opp Stavanger og Bodø Kontroll. Alt er duket for en kjempekveld for piloter og ATC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Det ser ut til å love bra det ja :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Må man etterhvert booke flight..? Eller er det bare å komme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 På et overload er det bare å komme ja, ingen bookinger. Event som kaller seg "realtime" bruker bookinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Ikke lenge igjen til søndag nå folkens! Så det er bare å sette bort andre planer. John Moen skal også ha CTR-utsjekk under eventet så møt opp å fly! De fleste posisjoner i Norge blir staffet av ATC denne kvelden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Syns det er litt merkelig det ikke er laget en ny og attraktiv tråd om morgendagens event her inne. Men bumper denne så ingen evnt skal gå glipp av muligheten til å være med. Posisjoner som er booket av ATC i morgen kveld: ENOS_S_CTR Tore Urvik ESOS_CTR Håkan Schulz ENBR_APP Jan Tore Elvheim ENBR_TWR Jakob Bronstad ENGM_APP Magnus Meese EKDK_CTR Mikkel Lindgren ENGM_E_APP Jonas Mindt-Soot ENGM_TWR Per-Kristian Jensen EKCH_APP Morten Jelle ESMM_CTR Staffan Holst ENVA_APP Anton Brondz ENGM_DEL Werner Rafteseth ENGM_E_TWR Rolf Arne Beck ENOS_N_CTR Daniel Larsen ENTO_TWR Anders Merch Grønmyr ENGM_GND Anders Henriksen ENOS_CTR John Moen ENOS_S_CTR Tore Urvik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Ander Moen tar over for meg som delivery, da jeg må jobbe en del av kvelden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Jeg blir å finne som en en flymaskin på VFR flightplan i skytteltrafikk til og fra Gardermoen. Men i 250 knop kan vi glemme rapporteringspunktene som angitt i AIP. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Da var dagen kommet og bare 10 minutt til eventet er igang! Følgende possisjoner er oppe under eventet 18-23 lokal: Gardermoen Delivery Ground Tower West Tower East Director Approach West Approach East Oslo Control North Oslo Control South Norge Værnes Approach Værnes Tower Bergen Approach Bergen Tower Torp Tower Kjevik Approach Sola Approach Skandinavia Sweden Control Arlanda Approach (kanskje) Arlanda Tower (kanskje) Copenhagen Control Kastrup Approach Kastrup Tower Velkommen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Beklager men data'n tok kvelden her, ska se om jeg få fiksa det slik at jeg kan komme på igjen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Har nå sittet 2timer på Torp uten trafikk, endelig et inbound fly over TRF men han forsvant! edit: ordnet seg når jeg byttet server. Håper folket flyr mye i ENOS_S sektoren så vi får trafikk nok til bestått CTR utsjekk på John Moen. Ha en fin kveld piloter og flygeledere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Jeg rakk bare å lande der før dama krevde middag. Står parkert ved gate og returnerer til Gardermoen snart. Eller Rygge eller noe annet gøy. EDIT: Synes det er utrolig bra at dere sitter så trofast og mye i tårnet. Er veldig gøy å fly på VATSIM for tida Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Maaland Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Men det er ikke like mange passasjerer som er ute å flyr i dag:D: http://www.osl.no/osl/omoss/_pressesenter/_webkamera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Dette må være første gang jeg bruker lengere tid fra Gardemoen til Torp enn det jeg ville trengt for å komme meg til Kjevik eller Sola med den samme maskinen... :eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John A, Moen Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Hahahha! beklager det så mye Gunnar! fomling og "missing charts" er vell egentlig ikke noe unnskyldning, men mer enn forklaring:p Men Vatsim har nå vertfall en ny Controller! :grin: :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Tja, håper i alle fall du har lært noe i dag, da... Ble jo sannelig både "go-around" og "missing" i dag, i tillegg til at jeg måtte avslå den første runden med "unable"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Gratulerer med bestått utsjekk John! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Ville bare si at jeg synes det er flott at så mange sitter i tårnene rundt omkring. Veldig moro å fly da. Håper på flere slike kvelder. ENGM-ENZV med Majestics Dash8-300 (Kom dessverre bare halvveis. Måtte tenke på samboerskapet ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Jeg er parkert at 43,Gunnar i MD stalking me :grin: og Aleksander Maaland på vei inn som CNO225. Mye fin flyving og kontrollering idag,vellykket. Good night Oslo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Maaland Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Ja det stemmer at jeg var på final; men som Cno226 pluss at jeg måtte fyke GA pga en eller annen som "sto i ro" på rullebanen da han må ha hatt noen problemer. Men uansett, en fantastisk kveld! Flott levert av våre ATC. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stabell Kuloe Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 veldig profesjonelt fra a til å, kjempebra fly-in. Så nær real det går an å bli. Når man hører "keep 180 to 6 miles" vet man at det må bli bra;) Gleder meg til neste gang, håper det ikke blir for lenge til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Dette har vært en flott kveld! Selv har jeg tilbakelagt 400NM med Cheyenne i perfekte VFR forhold! Jeg må så si at kontrollerne i Norge holder ett temmelig høyt nivå med tanke på VFR prossedyrer, godt jobbet! Ikke mindre enn tre avganger fra Gardermoen og totalt fire flyplasser ble å besøke i kveld. Så ikke så mye til trafikken da jeg har holdt meg litt lavere enn IFR maskinene. :grin: Fikk flere tilbakemeldinger på mitt valg å fly VFR til Molde, ser ikke helt "the big deal" i dette flotte været! :grin: Ett stemningsbilde under climbout fra Gardermoen: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Da var eg ferdig på GND/TWR_E og ei lita stund ENBR APP, takker alle for ein flott kveld og takk til kara bak eventet! Gleder meg til realtime som går utifra blir det neste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Christian Lindgren Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Rakk akurat eventet med en flight fra Gardemoen til Kjevik. Flott jobba folkens. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dominik Krol Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Veldig bra kveld, håpper det blir flere slike. Gleder meg til neste gang allerede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 %#%#¤%#¤ som bare det, dette gikk jeg glipp av ja, pokker også he he.. Hvor ble det av Notamen fra VACCSCA??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.