Jens-Ole Kjølberg Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hei, Ser ut som den nye Avro Vulcan B.2 modellen til IRIS har fløyet inn under radaren til de aller fleste, så her kommer endelig noen bilder. Nydelig modell og fantastisk system simulering. Nå er det ikke så mye man ser ut fra cockpiten pga lite med vinduer, IRIS har gjort en svært god jobb med å simulere flyets systemer og virkemåte og det er virkelig morsomt å få slikt i en annen innpakning enn ww2 fly. For ikke å nevne lyden, den er rå! Alle Vulcan B.2 modellene med div oppdateringer og stort sett samtlige forskjellige paint schemes er med helt frem til flyet ble tatt ut av tjeneste i 1984. Selfølgelig er både falklandsveteranen XM607 og "warbirden" XH558 med. Her kommer noen bilder av en tidlig Avro Vulcan B.2 fra 83 Sqn med Blue Steel "standoff bomb" slik de var malt i 1960. Flyet har det RAF kalte "Anti Flash" maling som var designet til å beskytte flyet mot varmen fra atomvåpen eksplosjoner. Til og med merkene er i lyse farger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Nr. 4 er noe av det flotteste jeg har sett! Mulig denne skal anskaffes til "Vintage RAF" hangaren min ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Ahhhhhh......det ser ut til at det er mange godbiter blant vintage FSX addons for tiden! :grin: Flott presentasjon - hva er det den mannen ikke kan om fly fra «den kalde krigen» :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Har faktisk XL 321 stående her hjemme, skala 1:144, Corgi die-cast metal. Prøveturen var visst en grei sak med denne maskinen; en lang engelskmann i dress & briller bare heiv seg inn i cocpit og suste rundt ca. 2 timer. Jolly good :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Flott Jens-Ole ... Long time no talk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. mai 2009 Premium Medlem Del Skrevet 6. mai 2009 Majestetisk dævelskap :grin: . Steintøffe bilder og nydelig presentasjon. Kjøpte samme modellen av Vulcan 2 ganger til FS9, og var nære på å dra VISA`en nå også, men klarte å motstå fristelsen. Har ikke vært så imponert av det IRIS har levert hittil, men må innrømme at denne Vulcan-modellen ser veldig bra ut ( i hvertfall på dine bilder). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Du vil ikke bli skuffa av denne her Ernst! Den kan ikke sammenlignes med tidligere IRIS utgivelser. Jeg lurer på om mye av 3D arbeidet ble gjort av andre en IRIS. Jeg så på noen gamle bilder av FS9 Vulcan og detaljer og VC/system simulering kan rett og slett ikke sammenlignes. Og texturene er faktisk så bra at jeg som kravstor repainter faktisk ikke har sett noen grunn til å gjøre annet enn å fly...hehe og det er et kvalitetstegn. Som tidligere nevnt er alle versjonene laget med div våpenlaster/refueling prober etc. Og det er et svært bra RAF Waddington scenery til FSX på flightsim.com (en av hjemmebasen til vulcan flåten i sin tid). Eller så kan jeg virkelig anbefale boken "Vulcan 607" av Rowland White. Den omhandler de nærvepirrende toktene som RAF fløy med en håndfull vulcan fly under falklandskrigen mot Argentinske posisjoner fra Ascension Island. Svært levende skildringer av hvordan det var å fly helt på grensen av både flyets yteevne, rekkevidde og ikke minst under svært dårlige værforhold. Vanskelighetsgraden ble ikke mindre av at det trengtes 12 HP Victor tankfly og over 18 etterfyllinger i luften for å få det ene Vulcan flyet de 7000 km til Falklandsøyene med full bombelast! Faktisk så måtte selv tankflyene etterfylles flere ganger for at de skulle kunne nå den siste etterfyllingen av Vulcan flyet! (dvs de tank flyene som tømte seg først fløy tilbake til Ascension og ble etterfylt for så å dra ut igjen). Svært spennende lesning! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Utrolig! Som tatt ut fra en skrekkfilm, om jeg skulle sammenlignet denne maskinen med ett dyr ville jeg nok kalt den en isbjørn.. Rett inn på byttet.. Poff, borte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Det mest skremmende er nesten å tenke på at dette avanserte flyet ble designet på sent 1940-tall med svært avansert aerodynamiske løsninger lenge før det fantes datamaskiner! Alt ble utregnet for hånd og testet på mindre modeller. Virkelig morsomt at de har greid å få Vulcan B.2 XH558 i luften igjen i England som veteranfly, men duverden som det må ha kostet å få et så stort og ikke minst teknisk avansert fly i flyvedyktig stand (for ikke å snakke om de byrokratiske problemene med å få det godkjent av luftfartsmyndighetene i England). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddhspjoetvold Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Det var nydelige bilder av en rå maskin! Her får den en atomisk følgesvenn: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Dæven for en Canberra paint! Paintene dine ser bedre og mer realistiske ut en de aller beste photoreal texturene. Og jeg regner med at du kan tippe hvem av dine Canberra painten jeg flyr mest..... hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 8. mai 2009 Premium Medlem Del Skrevet 8. mai 2009 Ja dåkker e ein hælsikkes gjæng :grin: Canberra`en var et dagligdags syn over Bodø på 70-80 åra, så den skulle jeg gjerne hatt kloa i. Vulcan er satt opp på ønskelista ( har blitt veldig mye fly i det siste , og flere godbiter er på vei......). Må si IRIS har seilt opp blant de seriøse modellbyggerne, og jeg har sansen for deres valg av utradisjonelle flytyper. Har dere sett hva de har på beddingen F-111 ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.