Bjørn J. Jensen Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Holder på med et lite prosjekt, som egentlig ble til et ganske omfattende.. Har lagt fotoscenery i bånn med en oppløsning på 25cm/pixel og holder nå på med å sette inn trær og bygninger. Foreløpig ser det ikke såååååå ille ut (ja jeg skal bytte de bygningene med kinesiske tak+++). Merk at jeg kun bruker autogen bygningene som finnes i seimmen fra før av så det er derfor det blir litt.. Rare bygninger :crazy: Her er et bilde. Vil oppdatere ettersom jeg kommer meg videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Bergman Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 HELT RÅTT!! -blir dette ett Lillestrøm scenery X eller?? - og Hvordan gjør du dette?.. er det noen oppskrifter?? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Blir ikke så stort som Lillestrøm, men bare rett rundt Kjeller. Skulle jeg hatt med Lillestrøm og ville det tatt vannvittig plass i denne oppløsningen :grin: Du som la meg til på MSN? Vi tar det der i såfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Bergman Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 det var nok meg ja :grin: =henrikb92@hotmail.com :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Jeg klarer ikke få vekk de forbaska spissene på takene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Fredriksen Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Er ikke så mye å si her. Det er bare helt rått. Vil se mer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Nå ser det ut som at det går litt fremover igjen etter at jeg har prøvd ut div. forskjellige bygninger.. Her er det to bilder til: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Veldig bra prosjekt Blir gøy å teste etterhvert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Med tanke på alle som tar flylappen med utgangspunkt på Kjeller burde vel dette være interesant vil jeg tro. Har du noen anelse om hvor mye resurser dette vil kreve eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Selve sceneryet er på 130mb, men det tar ikke mer enn vanlige sceneryet i flightsim, eneste er at for å utnytte det fullt ut lønner det seg å sette autogen bryteren til maks i innstillingene.. Pøser like gjerne ut noen bilder til, men nå setter jeg hovedfokuset på å bli ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Så bra ut dette her, litt markant skille mellom scenery layer men ellers bra.. Hvordan er det på frames? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Framesen er så og si lik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Så var grovarbeidet ferdig. Vet ikke om jeg kommer til å endre på så mye, men dere får avgjøre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Dette så jo unektelig bra ut Bjørn.. Framesen er så og si lik Flott.. Tilpasser du dette til ENKJ scenery for FSX? http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showgallery&Number=448192&page=1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Laster ned og tester nå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Må le litt av deg her Bjørn. Du tar vist dette veldig enkelt skjønner jeg. Ingen problemer overhodet,,,Noen spør om ting jeg hadde vridd sylta av meg for så å ende opp med å stirre en helt annen vei, mens du,,,Jeg tester det med en gang jeg,,,sier Bjørn :whistle:,,,kunne like gjerne sagt,,,Okey,,,Back inn five,,, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Hehe. Er jo første sceneryet jeg lager med trær og andre objekter Men tilbake til testinga med KjellerX så passer disse to utmerket sammen! MEN! (Det er alltid et men) hos meg så passer ikke KjellerX inn med meshet.. Store deler av flyplassen ligger en halvmeter under inkludert flystripa.. Jeg har testet og det har ingenting med sceneryet mitt å gjøre, så er det noen andre som har opplevd dette? Har prøvd å deaktivere mesteparten av addonsa mine som ha med mesh å gjøre uten hell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Men tilbake til testinga med KjellerX så passer disse to utmerket sammen! Fantastisk! (selv om jeg ikke skjønte helt om "men"-et ditt betyr at det ikke går allikevel). Har hatt masse glede av KjellerX, så hvis disse to blir merget sammen så har vi et HERLIG scenery av stedet der mange (inkl meg selv) flyr til PPL. Flott Bjørn! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Det ser ganske bra ut ja, men sceneryet ligger for lavt i forhold til meshet mitt.. Kan ta bilde senere for det funker i spesielle vinker man titter på det :crazy: Uansett her er noen bilder av sceneryet mitt sammen med KjellerX Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Fly på fly på bakken he he... Ikke helt tilpasset enda men pytt pytt. Kan du poste noen bilder i ytterkantene hvor sceneriet går over til default scenery, det er det som er viktig å se ikke så mye selve photoscenery.. Får du til en god overgang og prøver å farge de ulike grid elementene slik at man ikke ser disse "strekene" over det hele så kan dette bli bra og man slipper å se på avstand en ren firkanta texture som ligger i terrenget som normalt skjer med photoscenery.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Og et "grid element" er? :grin: Mener du at jeg bare skal lage myke overganger? Jeg har jo gjort det så det ikke blir så firkanta, men fargenyansen tror jeg at jeg ikke gidder gjøre noe med.. Edit* Er dette godkjent Tom? Nå har jeg lagd litt finere kanter og jeg prøvde å endre fargenyansene så de er litt mer like standard.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Dette er glitrende Bjørn! Håper jeg kan teste det i løpet av kort tid Er det default scenery du har av resten av Lillestrøm, eller er det UTE eller fotoscenery eller noe? Ser jo unektelig veldig bra ut! Overgangen er for min del kjempefin! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Joda er ikke lenge igjen til jeg ser meg ferdig nå.. Må bare få konstatert at det bare er min PC som KjellerX klikker på. Jepp har UTEX installert Jeg har forresten komprimert bgl filene enda mer så nå er hele sceneryet på 37mb i stedet for 130 og ser ca. likt ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Noe av det festligste her er hvordan jeg selv faktisk klarer å kjenne igjen deler av området etter å bare ha besøkt området 1 eneste gang, og det er over et år siden. Godt jobba! :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Jeg gjentar meg selv her - nydelig! Ser ut til at jeg for ta mot til meg og få inn UTE igjen. Sletta det en gang fordi det kræsja med alt annet, og jeg har ikke hatt ork til å finne ut av hvordan man tilpasser det med Scenic osv. Men må gjøre det nå, så det er klart til du slipper Kjellerpakka di Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Dette ser bra ut, om mulig bitte litt mer lysegrønt for matche fargene på høre og topp side. Vertex Grid = distance between adjacent elevation measurements for longtitude, latitude and elevation Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Dette så jo utrolig proft ut, Bjørn! Flott for Kjeller folk som meg! Blir dette brukbart for FS9 også..? *krysse fingre* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Nei tviler på at det kommer til å fungere i FS9 desverre. Kan prøve etterpå.. OK nå er den nesten ferdig Har testet og funnet en annen versjon av KjellerX som fungerte. Her er tre bilder til. Eneste som gjenstår nå er å fjerne rullebanen på fotosceneryet siden den og RW til KjellerX ikke er helt parallelle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Og da tror jeg nesten at jeg er ferdig... Har nå lagt RW fra fotosceneryet under RW til KjellerX Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Har testet og funnet en annen versjon av KjellerX som fungerte Hvilken da? Og så var det dette berømte oversiktsbilde igjen da? Alt annet så dønn perfekt ut og gleder meg til det kommer ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.