Gå til innhold

Til dere med hotmailadresser


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Dette er tross alt en ganske etterhvert vanlig politikk på flere forum.De fleste er vel i stand til å skaffe seg en "lovlig" E-mail adresse uten problemer.....

Så jeg skjønner egentlig ikke at noen har problemer med det.Det er tross alt Dag som eier Flightsim.no

Hvilke kriterier han har for at noen skal få bli medlem her,er vel i grunnen opp til ham eller??

Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

quote:

Opprinnelig postet av Dag Johansen:

Et lite OBS her:

Når dere logger dere på igjen med det nye passordet kan dere gå inn i profilen igjen og endre dette om dere ønsker det.

En del har nå klart kunststykket å skifte mailadresse til en som ikke eksisterer, og følgen av det er at de ikke får logget seg på igjen.

He he... GENIALT [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Er helt enig med Dag. Fjern disse personene som forpester forumet. Jeg har selv hotmail adresse, men sendte en mail til Dag med argumenter for at jeg skal få beholde denne.

Som mange her gir uttrykk for, synes også jeg at det burde bli vanskeligere å bli medlem her på FlightSim.no

Det burde vært et krav med:

Telefonnummer, (privat og jobb/mobil)

Fødselsdato

På denne måten kan Moderator få verifisert om det er sammenheng mellom navn og tlfnr. f.eks. gjennom opplysningen. (Blir kanskje litt dyrt i lengden? [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Noen ønsker sikkert ikke å "vise frem" sine telefonnummer, så dette og alle de andre personlige opplysningene kan KUN være synlige for Moderator hvis dette er ønskelig.

Da har i alle fall jeg sagt det jeg mener...

Mvh

Morten

[ 09-03-2002: Endret av: Morten Husby ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Av Tor Rasmussen:

TOTALT TÅPELIG.

Her er det snakk om å stemple en hel gruppe mennesker fordi noen har gjort noe som ikke er likt.

Skal vi strekke det videre til at det også blir utestengt folk med ringkontantabonnement, postboksadresse i midtnorge og folk som er lavere en 1,75. ???

Det virker jo også som om disse er sterkt representert i den useriøse gruppen.

Nei, totalt tåpelig. Det er nok å strekke det ganskelangt, men jeg fikk fort assosiasjoner til jødehatet fra naziregimet. Alle som har det eller den egenskapen skal stemples under ett.

Stå på, dette blir bra.

Neste tiltak er nok at kun folk med tilkobling via Telenor sitt internett eller bredbånd kan være brukere, så siler vi etterhvert ut de som kun har modem, og til slutt får ikke de som har joystick lov til å være med heller.

Men husk, nå i første omgang tar vi hotmail'erne


Eksempel på useriøs argumentasjon. Dag har ikke gitt uttrykk for no av det som hevdes her.

quote:

Martin Enger::

Jeg er helt enig med Tor Rasmussen. Å stemple en hel haug med mennesker som «useriøse» fordi de har e-post hos Hotmail, er helt på jordet. Jeg venter i spenning på hva som blir neste krumspring her på forumet!

Såvidt jeg kan se av det Dag har skrevet så har han ikke stemplet noen som helst gruppe som useriøs. Han åpner for at de som ønsker det fortsatt kan ha hotmailadr, men etter å ha tatt kontakt med han og "blitt klarert".

Ellers så er vel postingene i denne tråden et bevis på at 90% hilser tiltaket velkommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om mange her ikke leser det som blir skrevet ut ifra reaksjonene... her er mine tanker til hvorfor Dag gjør helt rett med dette tiltaket:

Dag har, såvidt jeg har skjønt, merket at mange falske brukere og mange av de som poster useriøse innlegg, har hotmail-adresse. Det er ikke snakk om å stemple en hel gruppe bare fordi de har en slik adresse; det er snakk om at mindretallet ødelegger for flertallet.

Når man helt på egenhånd, uten økonomisk inntekt driver en gratistjeneste så har man hverken tid eller ressurser til å bare stenge ute akkurat problemelementene. Det hjelper ikke å slette en brukerprofil så lenge personen registrer seg neste dag med en ny falsk hotmailkonto. Skal man holde tritt med slikt så kreves det at man bruker mye tid på det. Tid man ville hatt hvis man drev gratistjenesten som en fulltids jobb, men tid man ikke har så lenge man driver det på fritiden.

Hva velger man da? Jo, man stenger ute hele domenet som skaper problemer - i dette tilfellet; alle med hotmailadresser. Det er ikke rasisme, selv om noen tydeligvis tror det. Det er rett og slett sunn fornuft, og en praksis som blir praktisert av de fleste som driver slike forum el. lignende.

Er selv involvert i noe der man tilbyr en tjeneste gratis til andre. Skaper f.eks. 3-4 stk. fra en spesiell VGS problemer, så stenger vi ute hele VGS'en. Det er kjapt og lettvint, og krever ikke at man overvåker tjenesten 24/7.

Det er ihvertfall slik jeg tenker, og jeg vil ikke bli forundret hvis Dag tenker i noen av de samme banene.

Morten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, Dag kan gjøre som han vil, men demokratisk er det slett ikke! Og hvorfor tviler du på at folk med hotmail-adresser har bare den e-postadressen Dag? Jeg kjenner flere (voksne & godt voksne) som bare har hotmail. Er de useriøse? En annen over her øser alle fordommene sine ut på en gang ved å kalle hotmail for "jalla"!

Nei, dette synes jeg fortsatt var overilet, men som sagt: Dag gjør som han vil. Og for å ha sagt DET også, så ingen misforstår: Dag gjør en knallgod jobb med flightsim.no - for det meste...! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ikke har skjønt det enda: Noen ødelegger forumet med useriøse poster. Desidert oftest har disse en gratis e-post adresse fra en tilbyder som hotmail/yahoo osv. Selv om dag skulle stenge disse ute, lager de seg bare en ny adresse og er tilbake minutter etter at de er utestengt. (det er ihvertfall mulig og veldig enkelt å gjøre)

Derfor blokkeres nå slike adresser. Et genialt tiltak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva dere gjør med å blokkere de med "jalla" mailer (som forresten er microsoft sin..) og andre ting dere gjør, så vil aldri dere få vekk sytinga, klaginga og de som absolutt skal greie å stoppe de klagene..

Har vært medlem i 2 år

har ikke det samme etternavnet..derfor står jeg som nytt medlem

..og jeg ser ikke store forskjeller..dette vil bare ende med mere syting og klaging..

Men:

Det er jo du som styrer, Dag. For all del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kommer de fleste useriøse innlegg fra personer med såkalte hotmail-adresser ? Still dere dette spørsmålet, og smak litt på det.

Alle seriøse har en "godkjent" e-mail. Skole,hjem,alias fra en tilbyder etc.... Som er mulig å spore.

Jeg stiller meg svært forundret til at noen i det hele tatt velger hotmailadreser. Og som hyler etterpå at de er seriøse !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fået min hotmail-adresse accepteret af Dag (tak til dig!). Men uden at skyde skylden på nogle som helst, vil jeg sige at dette ikke burde ske. (general tale) Jeg har set ligende eksempler på andre forum'er med direkte diskrimination (ved ikke om ordet også findes på norsk/svensk), og jeg er derfor fulstændig enig med Tor Rasmussen (side 1). Det er altid lettest at udelukke/stenge én slags gruppe.

Dag's metode med at sende password til e-mailen er et rigtigt forsøg på at komme af med de useriøse, i stedet for den barnlige: "du må ikke lege med"-metoden som dette startede med.

Dette er sidste indlæg fra min side i dette emne, og må alle seriøse simmere have en god tid med vores alle sammen's flightsim.no! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

[ 09-03-2002: Endret av: Jimmy Nielsen ]

[ 09-03-2002: Endret av: Jimmy Nielsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør ikke være noe å hisse seg opp over, som sjefen skriver:

"De som ikke har noen alternativer til hotmail (eller de andre leverandørene dette gjelder) får bare sende meg en mail, så skal jeg se hva vedkommende har postet i det siste for å beslutte om jeg vil la han beholde adressen her i forumet."

Flott at det ryddes!

OJ [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter dette fullt ut Dag! Jeg er selv moderator for en del fora, og de fleste useriøse postingene kommer fra hotmail/yahoo og andre.

Har endret min Hotmail til jobbmailen min. Da jeg først kom online for en god del år tilbake, hadde jeg ikke internett tilgang hjemmefra/på jobb, og da var Hotmailen god å ha. Den fortsetter å være min hovedmail for private mailer, men jobbmailen har begynt å ta over i større grad.

Michelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Joakim Brestrup:

Oppfordrer de med Hotmail-adresse som føler seg diskriminert til å sende en e-post til Microsoft Norge.

Narr meg ikke til å le. Dette er ikke snakk om diskriminering. Det som skjer her nå er en helt vanlig aksjonsform. Poenget er ikke å stenge ute legitime brukere, som Dag og mange andre alt har påpekt.

Et av de store problemene med dagens internett er nettopp anonymiteten. Når det er helt umulig å identifisere brukere fra gratistjenester på en skikkelig måte, må dette skje når mange av dem ikke klarer å oppføre seg.

Klart det går ut over andre, men resultatet gagner oss alle.

Å skrike over seg pga. at Hotmail blir utestengt er bare barnslig. Alle som velger Hotmail som mail-leverandør VET at dette er en gratistjeneste uten noen form for kontroll på hvem som registrerer seg. Og alle SKJØNNER hvilke problemer dette kan (og vil) føre med seg. Ikke drit dere ut ved å påberope dere uvitenhet på dette temaet.

Men for all del, kontakt gjerne Microsoft Norge. Kanskje noen får seg en god latter om ikke annet.

Ob.frust: TV2 Hjelper Deg og Forbrukerinspektørene har skapt et samfunn med fæle holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Joakim Brestrup:

I USA førte et slikt tiltak til en kjempeerstaningsak...

Oppfordrer de med Hotmail-adresse som føler seg diskriminert til å sende en e-post til Microsoft Norge.

Så du oppfordrer til at folk skal klage sånn at Microsoft skal saksøke Flightsim.no? For så at det skal bli lagt ned? [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Vidar Karlsen:

Narr meg ikke til å le. Dette er ikke snakk om diskriminering. Det som skjer her nå er en helt vanlig aksjonsform. Poenget er ikke å stenge ute legitime brukere, som Dag og mange andre alt har påpekt.

Et av de store problemene med dagens internett er nettopp anonymiteten. Når det er helt umulig å identifisere brukere fra gratistjenester på en skikkelig måte, må dette skje når mange av dem ikke klarer å oppføre seg.

Klart det går ut over andre, men resultatet gagner oss alle.

Å skrike over seg pga. at Hotmail blir utestengt er bare barnslig. Alle som velger Hotmail som mail-leverandør VET at dette er en gratistjeneste uten noen form for kontroll på hvem som registrerer seg. Og alle SKJØNNER hvilke problemer dette kan (og vil) føre med seg. Ikke drit dere ut ved å påberope dere uvitenhet på dette temaet.

Men for all del, kontakt gjerne Microsoft Norge. Kanskje noen får seg en god latter om ikke annet.

Ob.frust: TV2 Hjelper Deg og Forbrukerinspektørene har skapt et samfunn med fæle holdninger.

Og jeg synes folk bør få være anonyme på nettet. På nettet kan du være deg selv og ikke stresse at noen overvåker deg, og jeg er enig med at det med hotmail er et slags diskriminering. Man kan ikke stenge ute alle brukere med hotmail adressen bare fordi det er noen som svarer ikke på epost. Det er meningsløs, tåpelig og veldig useriøs av Dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av georgkorycki:

Og jeg synes folk bør få være anonyme på nettet. På nettet kan du være deg selv og ikke stresse at noen overvåker deg, og jeg er enig med at det med hotmail er et slags diskriminering. Man kan ikke stenge ute alle brukere med hotmail adressen bare fordi det er noen som svarer ikke på epost. Det er meningsløs, tåpelig og veldig useriøs av Dag.

OK, Georg,

Men disse uttalelsene står vel i sterk kontrast til det du har vært utsatt for. Vil du chatte med anonyme, finnes det mange andre fora enn FlightSim.no, der du kan gi og ta - anonymt. Hvor vil du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Og jeg synes folk bør få være anonyme på nettet.

Det er full anledning til å være anonym på nettet. På de tjenester som ikke krever noe annet. Kommer du over en tjeneste der det kreves at man oppgir ekte navn eller email-adresse, så er du i din fulle rett til å ikke benytte deg av den tjenesten.

quote:

Man kan ikke stenge ute alle brukere med hotmail adressen bare fordi det er noen som svarer ikke på epost.Det er meningsløs, tåpelig og veldig useriøs av Dag

En god grunn til å velge å gjøre det på denne måten har blant annet jeg beskrevet i et tidligere innlegg. Andre har også vært nevnt grunner til at det er et fornuftig tiltak av Dag.

Du som er så påståelig burde kanskje ha noen gode argumenter til å støtte dine påstander? Skjønt, etter å ha lest de fleste av dine postinger, så skjønner man jo at det er ikke på den måten du diskuterer. Du er jo bare det man på newsgrupper kaller et "troll".

Morten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de som kan takke Dag mest for at dette blir gjort er meg. En rekke personer har postet her under falskt navn og epost bare for å sette igang personangrep, bl.a mot meg.

Noe av det groveste som har skjedd her var vedkommende som postet personlige opplysninger her om meg fra et register som er unntatt offentlighet. Om jeg hadde avslørt denne personens virkelige identitet ville han umiddelbart blitt politianmeldt for brudd på personvernloven.

Ikke glem at også Dag kan få trøbbel i slike saker, ettersom han er ansvarlig for dette forumet. Han sikrer seg langt på vei mot slikt ved å gjennomføre dette tiltaket.

Dere som ikke har forståelse for dette, husk at dere besøker Dag's hjemmeside som han kan administrere nett som han ønsker...if you dont like it, beat it!

Så får vi håpe at det blir mer eller mindre slutt på disse tullingene som har postet skit her under falskt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte er jeg enig med deg Helge ,men man trenger vel ikke sette en stopp for alle hotmail brukere for det. Og hotmail skulle bare være en symbol , for det finnes mange tusener nettsteder hvor man kan skaffe seg en gratis epost med falskt navn. Om Dag vil ha total kontroll, så bør han kreve fødselsnr og adresse og mange kan synes at det er rart for et nettsted som handler om ett spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tiltak Dag og evnt andre innvolverte!

Legger merke til ett par ting her; de aller fleste som er *for* denne ordningen er å regnes som veteraner på forumet. Av de som dømmer dette nedemom og hjem er det nesten bare brukere med høyt registreringsnummer [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Noen mente at det ikke er demokratisk... Sjekk gjennom tråden, og se på det som en slags avstemming. Regn ikke bare for og imot 'stemmene' (selv om det sikkert holder), men også sakligheten i begrunnelsen. Demokrati på sitt beste!

I denne tråden har det dukket opp medlemmer som ikke har vært svært aktive det siste året eller mer (uten å si noe sikkert). Men det virker som de leser (kanskje de fikk en mail fra Dag?). Lurer på hvorfor de ikke gidder å diskutere? [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Selv har jeg konsekvent styrt unna alle diskusjoner av 'mobb, diskriminering, drittkasting, anklagelser'-typen. Ikke fordi det ikke er intressant (av og til er det faktisk ustyrtelig morsomt å lese), men fordi det har vært det samme omigjen og omigjen, med/mot spesielle personer, eller flere 'identiteter' som har overraskende like fellestrekk.

Vi får håpe på roligere og mer seriøse tider fremover.

Glemte forresten å si at de har begynt å kjøre samme linja på forumet på www.avsim.com også.

Emm, ufattelig tregt det gikk nå?

[ 10-03-2002: Endret av: Karl R Pettersen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

På en måte er jeg enig med deg Helge ,men man trenger vel ikke sette en stopp for alle hotmail brukere for det. Og hotmail skulle bare være en symbol , for det finnes mange tusener nettsteder hvor man kan skaffe seg en gratis epost med falskt navn. Om Dag vil ha total kontroll, så bør han kreve fødselsnr og adresse og mange kan synes at det er rart for et nettsted som handler om ett spill.

Men han stopper jo ikke alle heller, om man ønsker å bruke en hotmail-adresse kan man jo be om dette ved å sende Dag en mail. Et medlem har jo allerede fått dette i orden...

[ 10-03-2002: Endret av: Helge Bø ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mange som er enige med Dag her men det er faktisk ikke noe problem å poste "useriøse" innlegg her på forumet selv om man har en epostadresse gjennom Telenor eller noen andre "seriøse" ISP leverandører.

Fjern gjerne hotmail men jeg regner med at vi har en ytringsfrihet her i Norge som gjør at vi ikke kan si nei til såkalte "useriøse" innlegg....

Hva er egentlig useriøst? Det hjelper da ikke å fjerne de som har hotmail adresser?

Beklager Dag, det er godt ment fra deg men det vil ikke hjelpe så mye. Du kan ikke forvente at du blir kvitt useriøse innlegg bare ved å fjerne de gratis epostadressene.

Jeg har en slik gratis adresse selv på en utenlandsk mailserver og det fungerer utmerket for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Karl R Pettersen:

Flott tiltak Dag og evnt andre innvolverte!

Legger merke til ett par ting her; de aller fleste som er *for* denne ordningen er å regnes som veteraner på forumet. Av de som dømmer dette nedemom og hjem er det nesten bare brukere med høyt registreringsnummer [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

I denne tråden har det dukket opp medlemmer som ikke har vært svært aktive det siste året eller mer (uten å si noe sikkert). Men det virker som de leser (kanskje de fikk en mail fra Dag?). Lurer på hvorfor de ikke gidder å diskutere? [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

For min egen del har jeg vært borte fra forumet en stund,har lest noen poster nå og da. Jeg er som du skriver en "veteran" på forumet her, og må nok si at utviklingen fra gamle dager og til nå ikke er så veldig positiv. Det kunne nok "gå en kule varmt" da også men aldri sånn drittkasting og direkte pissprat som det er nå.

At Dag forsøker å rydde opp i forumet er flott.

La oss få et forum hvor diskusjonene blir hold på et saklig nivå.

[ 10-03-2002: Endret av: Arno ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...