Magne Heggnes Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Varierer med sommer og vintertid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Thomassen Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Tidsforskjellen er seks timer på vinteren og fem på sommeren, regulert etter vår sommertid. Forresten - er målet å komme direkte på stranda i Phuket eller Krabi så fort som mulig, må det vel være bedre med TUI eller Thomas Cook direkte. Da drikker man singha'en (lokalt øl) ca 11 timer etter avg. OSL. Med transfer i BKK (det tar jo noen timer) + en times flygning til med Bangkok Airways, Air Asia, Thai etc, og da blir det fort 16 - 17 timers reise. Hvis det betyr noe da? Men Thai er et bra selskap å reise med, og mange vil nok prøve. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 jo jeg glemte att de ikke har sommer og vintertid i Thailand og da blir vel regnestykket litt annerledes, men uansett er det 3 timers forskjell som jeg ikke får til å henge på greip. Og om en drar fra Kastrup eller Gmoen vil jeg tro den reele flytiden kanpt nok er forskjelig. Kula har jo den fantastiske fasongen att en kan møte snurringen å korte ned flytida Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Tidsforskjellen er seks timer på vinteren og fem på sommeren' date=' regulert etter vår sommertid.Forresten - er målet å komme direkte på stranda i Phuket eller Krabi så fort som mulig, må det vel være bedre med TUI eller Thomas Cook direkte. Da drikker man singha'en (lokalt øl) ca 11 timer etter avg. OSL. Med transfer i BKK (det tar jo noen timer) + en times flygning til med Bangkok Airways, Air Asia, Thai etc, og da blir det fort 16 - 17 timers reise. Hvis det betyr noe da? Men Thai er et bra selskap å reise med, og mange vil nok prøve.[/quote'] Det er nok derfor Thai har satt inn utrolige 214 seter i maskinen. Hvorav kun 112 av disse er økonomi-klassen, resten er business og first-class. Det er neppe turistene Thai jakter på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Thomassen Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Helt enig - det er neppe turistene til syd de jakter på. 214 (leste 215 et sted) seter i en A340-500 er nesten utrolig lavt. Har aldri hørt om en så lite utnyttet kabin på A340 før (og dette er en -500!). Undres på hva prisene ender på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Wikipedia Thai Airways has announced that it is trying to sell its fleet of four Airbus A340-500 aircraft which was used to fly between Bangkok and New York, but has not had any luck in doing so due to the current economic crisis and the generally weak market for an aircraft with a relatively-high seat-mile cost. Airbus A340-500 now will be used to operates flights between Bangkok and Oslo instead. De har jo forsøkt flyene på en Bangkok- New York rute, men de skjønte vel at det var en dårlig rute med så få seter over en så lang rute. Var vel nesten slik at de tok med seg drivstoff for å forbrenne drivstoff. Og det er jo lite økonomisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Bruttoprisen kjøpt hos Thair.no blir på 9.990 for økonomi og 16.990 for Royal silk class etter hva jeg har fått med meg. Disse prisene vil nok kunne sjongleres med hos de enkelte selgerne når flighten nærmer seg og du evnt, er alene mog flexibel på reisedato. Still opp hos reisebyrået med ett skilt hengende på brystet der det står "Jeg reiser alene" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.