Andreas Øium Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Virker fint nå Men hva er det egentlig jeg hører på? Er det direkte ATC fra Kjevik? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Andreas,Det er vel det ja,og Oslo kontroll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Prøvde å sette scanneren over på laptoppen og streame derfra uten særlige hell, derfor har det blitt endel støy osv siste halvtimen. Tror den mottok endel støy fra strømnettet ettersom da jeg dro ut laderen så ble lyden klarere men det hjalp ikke. Anyways så er den over på stasjonæren igjen og alt skal funke igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Etter lang tid på skien senderen er Oslo over på svensheia senderen igjen. De har slått isammen alle sektorene nå slik at man faktisk hører oslo sende over fly til bodø control på skagerak frekvensen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Ravnanger Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 vanvittig bra å lagt den ut her, eg er mye i oslo å har hørt de på poltiradioen men her i bergen blir da for lang unna, eg la linken inn i winamp å det er meget bra lyd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Topp opplegg! Fungerer veldig fint, litt stilig å høre på at AEA642 blir klarert til EEL vor av Oslo en 30-40 minutter etter at de tok av fra Molde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre S. Lillehaug Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Noen som kan "guide" meg fram i hvordan jeg kan høre på denne? Helst i VLC player ! Takk.. EDIT. Fikk det til selv ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 I winamp -> Gå inn på File og så play URL, lim så inn linken og så trykk open. I VLC -> Gå inn på Media så Advanced Open File og så network. Der limer du inn linken og så trykk play. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Andre Søbyskogen Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 God morgen! Kommer denne opp i dag igjen? Hadde vært gøy å hørt litt hehe. -Morten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Strøm Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Et veldig bra tiltak denne streamen. Jeg har jo etterlyst streamer fra rundt om i landet tidligere. Moro å høre fra andre steder enn det man er vandt til. Fortsett med det! Så må gjerne andre sette opp egen stream enten det er fra en kortbaneflyplass eller en litt større flyplass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Streamen er oppe den, kommer du ikke inn på den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Lufthansa av alle trener approacher på kjevik as we speak! Er også en "midnight" i området. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Maaland Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hører klart og fint.Enormt kjekt og høre på Lufthansaen er er over på Stavanegr 120.65 nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 niks, den er på ILS 22 på kjevik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Funker forøvrig å høre streamen på Windows Media Player også. Godt å høre litt scanner lyd igjen, dårlig med dekning i Kongsberg. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Der fikk en Antonov 134F cleared Sigdal 4L av Oslo control. Så nå kan vel doningen sees nord for oslo snart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Andre Søbyskogen Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 hei igjen, jeg sliter med å få streamen til å funke, får alltid kun "connecting to" eller evt unavailable (men det er nok fordi den er nede?) men som regel står det bare connecting to .. bruker http://sc3.spacialnet.com:26532. Har prøvd i VLC, Winamp og WMP, men hører ikke noe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Streamen har vært nede siden halv 4 idag, etter endel trøbbel med internett... Nå skal den funke igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Lygre Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Nå funker den som ei kula! Flott tiltak og fantastisk lydkvalitet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Da har selvfølgelig routeren bestemt seg for å streike iløpet av natten og etter en samtale med kundeservice er konklusjonen at den er ødelagt. Får derfor ikke ny før over helga og streamen vil ligge nede til dette er på plass igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Fikk nytt modem idag så nå er streamen oppe igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Grun Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Når jeg bruker http://sc3.spacialnet.com:26532 via VLC, så får jeg beskjed om HTTP authentication. Winamp sier Service Unavailable. Hadde vært supert å fått hørt litt =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 Det stemmer, streamen har vært nede siden i 11 tiden idag frem til nå. Grunnet noe så enkelt at jeg glemte å sette i laderen på laptopen slik at rundt 11 gikk den tom for strøm og dermed sluttet selvfølgelig streamen å virke. Men nå er jeg hjemme fra jobb og lader er i og streamen oppe igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven erik johne Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Anders, Er det 134.350 Sector skagerrak?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Grun Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Jaja, sånt skjer =) Tusen takk ihvertfall. Husker jeg satt og hørte på politiradio slik når jeg var yngre.. EDIT: Er det noen som har en bra side som forklarer en del av terminologien som brukes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Sven Erik, det stemmer, 134.350 er Oslo kontroll sektor skagerak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Grun Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Må bare si tusen takk for denne streamen. Lytter veldig mye. Er veldig interessant, selv om jeg ikke alltid helt skjønner hva de snakker om. Her om dagen var det mange fly som fikk beskjd om touch'n'go f.eks. Altså, vet hva det er, men lurer på hvorfor de får beskjed om dette? Trening kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Grun Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Har ikke kommet inn på streamen på noen dager. Tatt ned? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius91 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Audun: Touch And Go gir fly tillatelse til å lande, for deretter å ta av igjen. Det er som du sier trening, landingsrunder kalles det Da flyr du i praksis rundt og rundt, og bare lander og letter hele veien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 De siste par ukene har streamen vært nede da jeg har måttet flytte antennen osv.. Nå er den oppe igjen, NY LINK: http://sc8.spacialnet.com:26890 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.