Gå til innhold

Hjelp til indifikasjon av fly i Buskerud.


Ole Eivind Moen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Stod ute på terassen min idag ca. kl. 12.30 i Åmot i Modum,Buskerud. Plutselig hører jeg en spesiell lyd ovenfra. Etterhvert får jeg øye på et fly jeg aldri har sett før. Skal prøve å beskrive, da jeg ikke fikk tatt noen bilder. Det var et lite fly(småfly) ikke propell. To sett med vinger, vingene bakerst hadde winglets. Vingene foran var mye mindre. Det hadde forholdsvis høy hastighet og virka veldig smidig og lite.

 

Veit ikke om noen har sett denne i dag, eller kan ut fra mine beskrivelser fortelle hvilken flytype det var?

 

Fortsatt god påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Rutan VariEze eller Long-EZ , navngitt etter Elbert Leander "Burt" Rutan, en amerikansk aeronautisk ingeinør. Han er mest kjent som designeren av "Voyager",som var det første flyet til å fly jorden rundt uten drivstoff-fylling.

 

Ganske korrekt som Svale Andre sier i sitt innlegg over, eier Molde flyklubb en VariEZe med registrering LN-VIG , byggeår 1979.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...