Ole Eivind Moen Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Hei. Stod ute på terassen min idag ca. kl. 12.30 i Åmot i Modum,Buskerud. Plutselig hører jeg en spesiell lyd ovenfra. Etterhvert får jeg øye på et fly jeg aldri har sett før. Skal prøve å beskrive, da jeg ikke fikk tatt noen bilder. Det var et lite fly(småfly) ikke propell. To sett med vinger, vingene bakerst hadde winglets. Vingene foran var mye mindre. Det hadde forholdsvis høy hastighet og virka veldig smidig og lite. Veit ikke om noen har sett denne i dag, eller kan ut fra mine beskrivelser fortelle hvilken flytype det var? Fortsatt god påske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svale Andre Leren Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 så det ut som at cockpiten var bak på flyet? for om det var det mener jeg at jeg har sett noe lignende her oppe med Molde noen ganger for en stund tilbake, og har stusset litt på det. men hvilken flytype det er har jeg ikke anelse på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svale Andre Leren Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 den så faktisk forbausende lik ut. vet ikke om det er samme som ole mener å ha sett, men jeg tror det er samme jeg så her utenfor Molde :cool: bare lurer, dumt spørsmål kanskje men.. ligger piloten i dette flyet? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Det finnet noen slike i Norge, utrolig spenstig design! Siden du begynner å spotte mot himmelen er det vel snart på tide at vi tar vingene fatt igjen Ole Eivind? Mener at du har sikre symtomer! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Eivind Moen Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Hehe Ivar, så sant så sant;) Tusen takk Erlend, det var akkurat sånn det så ut. Hvor i landet er disse stasjonert da? Og hva heter den flytypen mon tro? Nok en gang takk takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Det er en Rutan VariEze eller Long-EZ , navngitt etter Elbert Leander "Burt" Rutan, en amerikansk aeronautisk ingeinør. Han er mest kjent som designeren av "Voyager",som var det første flyet til å fly jorden rundt uten drivstoff-fylling. Ganske korrekt som Svale Andre sier i sitt innlegg over, eier Molde flyklubb en VariEZe med registrering LN-VIG , byggeår 1979. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Vold Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Over Buskerud, så var det vel helst denne, hvor eier bor i Tranby: LN-HPB. http://www1.airpics.com/search/search.php?string=LN-HPB&si=0&count=&st=1&ar=2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.