Gunnar Seljeseth Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Screenshots -> FRAPS FMC: Den fungerer ganske likt den i PMDG. Noen forskjeller er det selvsagt fra det som er vanlig i Boeing, men ikke mye. Den største forskjellen er at du her er nødt til å legge inn alle vekter og V-hastigheter manuelt. Den har et par feil også i FMC; når du gjør en endring i ruten (under RTE eller LEGS) skal normalt alle valg bekreftes ved bruk av EXEC knappen. Dette har FMC-en en tendens til å "glemme". En annen ting som har fått meg til å stusse er at den fra tid til annen vil "slette" det punktet som du legger inn som neste punkt i planen (når du gjør endringer under LEGS), og sender deg til punktet etter det igjen. (Eksempel; GOTUR AKIBA OSLOB. Du blir klarert direkte til AKIBA, så du legger AKIBA først i LEGS. FMC reagerer med å slette AKIBA, og sender deg i steden for rett til OSLOB). Det blir litt frustrerende, men det går bra så lenge du holder tungen rett i munnen... Ellers er det et par ting i autopiloten og andre systemer som er uvant dersom du sammenlikner med f.eks. PMDG sine Boeing-maskiner, men da snakker vi nok mer om metode-forskjeller mellom Boeing og MD... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rene Jensen Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 jeg lurer på at snart at købe flight 1 nye super md80 professionel som er meget lækkert til fsx har den gamle super md80 til fsx som jeg elsker at flyve. Rene Jensen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Jeg tror du unngår waypointproblemet dersom du bruker Direct Intercept funksjonen på CDU i stedet for å flytte waypoints på legs/route page. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Takker. Hadde helt glemt den der... :blush: Da viser det seg atter en gang at det ikke er flyet, men meg det er noe galt med... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Det er ikke dermed sagt at å flytte waypoints er feil, men jeg har også lagt merke til at det av og til gir problemer i Maddogen. Den er ikke helt bug free, for å si det sånn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Den er, om ikke annet, mer "bug free" enn Wilco sine busser... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Maddogen er den morsomste addonen jeg har. Jeg har 2008 Pro, og jeg tror alt av systemer er modellert. Wilco... 737 PIC er ikke pen (VC), men funker veldig bra. Jeg fikk tatt ut en RL flightplan og gjorde flyvningen. Da jeg parkerte på gate hadde jeg brukt nøyaktig den burn som sto på flight plan. Det er mere nøyaktig enn i RL! Så jeg trodde alle Wilco sine produkter holdt samme standard, og kjøpte 777. Herregud for noe dritt! Den har jeg slettet, og aldri mere Wilco for meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Avgang fra Darwin Dårlig vær i Jakarta? Ja, dårlig vær... Nåja, fin flyplass om ikke annet Ikke mye å se av Singapore i dag Smilets land? Eller bråkets land? Jeg begynner etterhvert å lure... Nåja, velkommen til Bangkok. Så satser vi på at jeg ikke blir sittende fast her igjen... :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Ikke mange bilder denne gangen, men men. Vi sier takk og farvel til Bangkok for denne gang Flyplassen i Mumbai er ikke den største jeg har sett, men den er helt klart penere enn en god del andre flyplasser Innflyvning til Dubai Og avgårde igjen Da var turen kommet til Israel Og dermed var dagens siste tur fullført Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Sæther Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 helt utrulig brae bilder:) tørr jeg spørre hvilket scenery du har der i Israel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Ben Gurion Airport (LLBG) 2006 av David Rosenfeld. Og med "sponset" AES (alle AES-funksjoner aktivert mot at AES får vise reklame på flyplassen. Denne reklamen har jeg ennå til gode å finne på Ben Gurion) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 *Disregard* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Instant Enhancer du bruker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Masse fine bilder du serverer her, Gunnar Det finnes mye bra scenery for Asia ser jeg.Men siden jeg flyr mest på Vatsim,så frister det ikke og fly mye uten ATC. Jeg lasta ned Ben Gurion fra Avsim da.Nydelig freeware. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Turen går videre fra Israel sent på kvelden Innflyvningen til Zürich. Dette er den siste flyplassen jeg besøker før ringen er sluttet... Grensen mellom Danmark og Tyskland passeres Snart står solen opp Oslofjorden Velkommen tilbake til Gardemoen. Dere har nå reist jorden rundt! :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 JADA! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Lygre Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Utrolig flotte og stemningsfulle bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Jensen. Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Fantastisk bra! Har fulgt med på alle oppdateringene dine. Er sikker på at turen din inspirerer folk til å fly mer, inklusivt meg selv som nå turnerer i sør-amerika med MD11 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Nydelig raportasje og bilder Gunnar! Well done,nå er du vel fått nok av FS for ei stund etter denne laaaange turen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Får jeg spørre, hvilket vann bruker du? det så pent ut. Har fått sånne stygge kanter jeg nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Tenkte på to airports du tydligvis hadde. Ben Gurion og VTBS Suvarnabum Bangkok. Er dette freeware og isåfall for FS9 eller FSX? Jeg lasta ned en freeware for VTBS selv men den er ikke helt i form for å si det slik. Tre som dukker opp midt i taxiway pg endel andre ting som grønne og rød "trompeter" som stikker ut fra tårnet (er vel navigasjonslys tenker jeg). Men ellers var det en utrolig flott freeware hadde den bare funka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Alt du har sett er FS9.... Ang. vann, så bruker jeg en fix jeg fikk tips om her inne på forumet (uten at jeg husker hva den heter). VTBS scenery er freeware, ja. Det er ikke det dårligste sceneryet jeg har kommet borti, og egentlig et ganske godt forsøk på å gjenskape en eller nokså kjedelig flyplass... For LLBG er det, som nevnt på forrige side i tråden, Ben Gurion Airport (LLBG) 2006 av David Rosenfeld. Denne kan du få tak i på avsim.net Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Jeg har som nevnt samme VTBS men tydligvis sliter det litt i FSX. samme med Ben gurion du nevnte som nok ikke passer hos meg. Synd egentlig for de har mange gode freeware der nede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.