Gå til innhold

Braathens Eller Sas?


John Aleksander Moen

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Lenge siden sisst! [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Jeg har et lite "dillemma" med noen folk her, så jeg tenkte vi kunne ha en liten avstemning om hva som er best?

Og når jeg sier best, så mener jeg best assistanse og service... og ikke hvem som har best fly! (for det er braathens med sine 737-500 uannsett! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] )

Svar helt ærlig etter eget intrykk av selvskapene!

 

Scandinavian Airliner System

Eller

Braathens (alliation SAS)

Håper At flest mulig er med på avstemning!

[ 25-02-2002: Endret av: John Aleksander Moen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er i et dillema, og bruker mest Braathens så er SAS klart best på service. Grunnen til at jeg bruker Braathens er at SAS ikke flyr på de destinasjoner jeg bruker mest. Og jeg er litt forundret over at mange her mener at Braathens er best på service..har noen av dere som mener det flydd med Braathens siste månedene? Veldig bra service,eller?? Det eneste man får er en halv kopp kaffe/te og en liten ris sjokolade fra Hval fabrikker eller en liten muffins..Helt på trynet spør dere meg! På SAS sine avganger får alle et lite måltid og servicen er klart bedre. Dette er min mening da.

Mvh

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten er en ting.. men syns egentlig ikke den inngår i "service". Jeg er rullestolbruker, men klarer å gå

inn i flyet med bare litt hjelp fra bakkepersonell/flyvertinne. En ting som jeg møter mye oftere hos SAS er tantete vertinner som bruker samme språk til meg som til et barn som reiser alene. Jeg er ikke no barn lenger, jeg er 22! [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

SAS er også mye mer firkanta på plassering, dog i det siste så er det jo fritt hvor man sitter. Anyway, hos Braathens har jeg ofte blitt oppgradert så jeg slipper å gå til min rad. SAS har plassert meg langt baki (så jeg ikke skal være i veien når de andre skal reddes i en nød-situasjon [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] )

En ting skal SAS ha... De har blitt bedre! Men jeg liker meg fremdeles best hos Braathens, så får det heller være at jeg ikke får en baguett underveis...

Så: Braathens er best ..bare synd de ikke fjerna Back før..

Når det er sagt så har de norske selskapene en del å lære av utenlandske selskaper når det gjelder service og vennlighet.

Jeg sier bare: Singapore Airlines...

Mvh.

Asbjørn Gilje

funkis på flytur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Asbjørn Gilje:

Jeg er rullestolbruker, men klarer å gå

inn i flyet med bare litt hjelp fra bakkepersonell/flyvertinne. En ting som jeg møter mye oftere hos SAS er tantete vertinner som bruker samme språk til meg som til et barn som reiser alene. Jeg er ikke no barn lenger, jeg er 22!

SAS er også mye mer firkanta på plassering, dog i det siste så er det jo fritt hvor man sitter. Anyway, hos Braathens har jeg ofte blitt oppgradert så jeg slipper å gå til min rad. SAS har plassert meg langt baki (så jeg ikke skal være i veien når de andre skal reddes i en nød-situasjon [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] )

En ting skal SAS ha... De har blitt bedre! Men jeg liker meg fremdeles best hos Braathens, så får det heller være at jeg ikke får en baguett underveis...

Så: Braathens er best ..bare synd de ikke fjerna Back før..

Når det er sagt så har de norske selskapene en del å lære av utenlandske selskaper når det gjelder service og vennlighet.

Jeg sier bare: Singapore Airlines...

Mvh.

Asbjørn Gilje

funkis på flytur..

Hei! Jeg Skjønner hva du mener...

Jeg har bodd på norvest landet (Kristiansund),og skal man noen plass , ja da er det braathens som flyr [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Det er bedre "beinplass" i braathens sine 737'er enn det er i sas sine md-8x series... noen som er enig i det?

Jeg var ute og fløy med både braathens og sas på fredagen.

Det var noe problem med fly bussen så jeg kom forseint til flyet mitt(braathens)... Jeg gikk i skranken og de fornyet billetten min til neste flytil tross av fly-bytte til Sas på gardemoen... uten noe extra kostnadd.. til tross for at jeg hadde en MEGET BILLIG billet...

Det er sånne småting som det, folk som er på reise-fot liker...

Jeg syns braathens skal få en god klapp på skulderen for det! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

[ 26-02-2002: Endret av: John Aleksander Moen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge selskapene er bra sammenlignet med for eksempel amerikanske inneriksselskaper, men hvem som er favoritten varierer litt. Jeg kommer fra nordnorge, men har studert i TRD og nå i Oslo, så jeg har fått prøvd ut selskapene på diverse distanser. Før 1998 var Braathens suveren mellom nord og sør, da fikk man varm mat, og de hadde musikkkanaler. På SAS fikk man en tørr brødskive servert av meggete vetaranflyvertinner. Enter 1998; noen glupe hoder i Braathens og Dinamo finner ut at BU skal spise kirsebær med de store. Best/back innføres. Best er fortsatt milevis over hva SAS presterer, men på Back er det null service, musikkanalene forsvant og man følte seg som annerangs passasjerer. SAS lanserte sitt nye program, med nye fly, nye farger, nytt service konsept (og det er mulig jeg innbiller meg ting, men fikk de ikke veldig mange nye, pene flyvertinner helt plutselig???) Senere introduserte de også setereservasjon, noe som var en velsignelse på flyvningene til nordnorge. SAS var mitt klare favorittselskap en stund, det var tross alt skjelden jeg reiste på best. Maten hos SAS har aldri vært god, og minner mest om kalde middagsrester som har ligget litt for lenge i kjøleskapet, emn det var ihvertfall bedre ann ingenting. Men så kom Braathens med produkt 2001, og varm mat til alle. Desverre har de fortsatt ikke setereservasjon, så valget mellom SAS og BU ble egentlig til et valg mellom varm mat og fast sete, og jeg brukte selskapene annehver gang for å få litt avveksling. Men nå slipper jeg å velge, siden det bare er BU som flyr OSL-EVE. Ryktene går om at SAS jobber med et nytt konsept, og det skulle ikke forundre meg om maten forsvinner i sørnorge.

Men begge selskapene er bra, skal jeg nevne ett foran det andre, så vinner Braathens med et knappenålshode. det virker som om de ansatte jobber litt hardere for å tilfredstille kundene, mens SAS kanskje tar dem litt for gitt. Min erfaring er dessuten at det ikke er i luften, men på bakken man møter dårlig service, og der kunne begge selskapene skjerpe seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] Braahtens [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Braathens er simpelt best

1 Hyggelige Flyvere.

2 høffelige vertinner fine sneller det .

3 kommer avgårde på tida.

Sas og Nsb er svært like på mange hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr både BU og SK flere ganger i måneden (OSL-KKN) og jeg må si at min stemme går til Braathens. Det er jo dem som er/var (?) grunn steinen i Norsk luftfart, litt patriot må man da være, ålreit å se det norske flagget på halen syntes nå jeg. Braathens har god mat, meget god kaffe og pene flyvertinner som yter bra service. Et minus til BU blir nok mangel på valgmuligheter på sitteplass.

Har ikke mye å utsette på SAS egentlig eller, SAS scorer ett poeng på nye fly og meget bra design profil, men den såkalte maten er svært lite å skryte av og flyvertinnene kunne nok klart å dra på smilebåndet litt oftere (flyvertinnene på SAS Commuter er alltid like blide [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] )

Alt i alt tror jeg vi er heldige med selskapene som trafikerer Norge på kryss og tvers, selv om det hadde vært gøy å se noen nye farger i luften over fedrelandet snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Martin Skaatun:

SAS!

God service, hyggelig betjening, greie folk på teknisk og pene flyvertinner! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Usj da!

Ser du på flyvertinner Martin?? [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...