Gå til innhold

SAS med A340 Tokyo-Tromsø!


Martin Schjetne

Anbefalte innlegg

Jeg ville tatt deg for bare enda en nordlending med kronisk mindreverdighetskompleks hvis det ikke var for at du bosatte deg på Lørenskog. Tydeligvis er ikke det sentrale østlandet sin mangel på verdier og fremtid et stort problem. Folk fra Sør-,Vest- og Nord-Norge bør bare akseptere at det sentrale østlandet med en fjerdedel av landets befolkning og naturlig nok Oslo som hovedstad, kommer til å være mer sentralt enn f.eks. Honningsvåg. De burde heller fokusere på de fordelene det er av å ikke være i sentrum, da det er det som gjør at ihvertfall jeg trives i Tromsø.

 

Er det noen fra Langnes som kan forklare hvorfor de lot japanerne sitte så lenge i flyet før de fikk gå av?

 

Så også at det var noen AKE'ere i flyet. Har Langnes utstyret som trengs for å ta ut disse?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beck kan kansje forklare hvor mye reele verdier som skapes her på østlandet?

Og Beck må ikke tro att undertegnede er en utflytta patriotiske Nordlening, han er derimot en patriotisk østlands født, oppvokst og fortsatt bosatt østlending. Derimot er kansje undertegnende en smule mer realistisk og fremsynt enn "almuen" av de over subsisierte naboer han har i sitt nærområdet,,, ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolf Arne, Ken Ruben og Per, la oss nå ta dette for hva det egentlig var; en happening der alt klaffet - spesielt flymessig. Jeg skygger unna den politiske debatten.

 

Ingen flyselskap ville satset på regulære ruter med en A340 med banelengde på 2000 meter i arktiske strøk, der glidebanene begge veier er 4°. Terminalen er ikke bygd for å docking av store busser, og dermed blir f.eks mottak primitivt.

 

Tromsø har hatt dårlig regularitet i vinter. En grunn er at Avinor har innført stenging når friksjon er under .20 - se Notam ENTC -0006/09. Sjekk også Havarikommisjonens rapporter i forbindelse med utforkjøringer på TOS.

 

Landingen lørdag kunne gått i vasken. Hvis vær og føre ikke hadde vært på arrangørenes side ut fra TOS's operative begrensninger, ville flymaskinen fortsatt direkte til Kastrup.

 

Vi snur tilbake til lørdagens hendelse, her er mitt bidrag: Et sammenklipt bilde av fire observasjoner mellom klokken 16:15 og 16:34. Steady mot MERAK.

 

SBS-1e_SAS9228.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin oppsumering Roald. En av de tinga jeg er her inne for er netop pga slik innformasjon som gjør min sim glede enda mere inspirerende. Men når det er sagt har jeg nå en viss porsjon høflighet og ærlighet så jeg gratulerte Tromsø for den begivenheten dette var med en personlig påminelse om att denne byen og landsdelen hadde en framtid folk her på østlandet ikke hadde innset enda. Fra mitt ståsted var det ingen propvokasjon men fri tale fra en som er glad på Tromsværingenes vegne.

 

Jeg lar være den debatten heretter men til mitt forsvar må jeg si att jeg annså dette som en stor sak for Troms like så mye som for Norsk turistnæring slik att det burde settes i det perspektivet det hører hjemme.

 

 

På det sentrale østlandet skal jeg og Beck nok en sesong servere turistene enda flere heroin misbrukere godt spredt på hovedstadens paradegate vel infiltrert av "innleide" Rumenske lommetjuver så alt er som det skal her i hovedstaden. ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...