Gå til innhold

Hvem foretrekker du?


Martin Skaatun

Anbefalte innlegg

jeg foretrekker boing 737-4 tom. 800 serien innenlands.

airbus er også sinsykt deilige å fly på sim. også

in the real world. dch8 er fabelakig stødig og kan benyttes på korte rullebaner også i dritt dårlig ver.

over til nyeste Airbus 6xxx er jo vanvittig. ikke noe jeg har prøveflyd men se på dei maskinene! der er det trykk!

med venligst hilsen

1.offiser Moldestad Thai airways Tg336 bkk to ksi

tg2897 ksi to bkk

er den faste ruta jeg flyr, hils på om dere er på desse trakter

[image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som irriterer med 737 er at vinduet sitter litt lavt i forhold til setet slik at man må krøke seg litt sammen for å se ut. Dessuten har den tresetere på begge sider (i alle fall på økonomiklasse), noe som gir større fare for å havne i midtsetet. Men ellers er det jo et greit fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

737 79T BBJ er DET sejeste fly der findes af civile fly

så min farvorit er en 737..

Her er et par billeder af hvor dan man kan forvandle en ganske admindelig charterflyver ind til det rene paradis.

http://www.airliners.net/open.file?id=220388

http://www.airliners.net/open.file?id=213608

http://www.airliners.net/open.file?id=213606

http://www.airliners.net/open.file?id=213607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Boeing har jumbojeten som er et must på lange turer. 767'ene er også kjempegreie fly, selv om de er litt gamle.

Litt vennskapelig konkretisering: 747 gjorde sin første flytur 9 februar 1969 (747-100). 767 derimot gjorde sin første flytur 26 september 1981. Jumboen begynner virkelig å bli en gammel konstruksjon, i motsetning til 767 som man vel fremdeles i verste fall kanskje kan begynne å kalle middelaldrende. Begge er uansett fine langtursmaskiner.

 

quote:

Airbus har også flotte fly, men Boeing har fly i alle størrelser, så derfor synes jeg de fortjener min førsteplass.

Hva som er best har jeg ingen formening om egentlig, men Boeing's lange historie med sine mangfoldige produkter er fascinerende. For ikke å snakke om Douglas........

Når det gjelder "fly i alle størrelser" så er vel Airbus etterhvert fullt på høyden med Boeing sitt produktspekter, ihvertfall hvis vi snakker om kommersielle fly.

Ok, 747 er fremdeles det passasjerflyet som tar flest passasjerer (opptil ca. 525 pax ?) mens Airbus største pr. dd vel er A340-500 (ca. 315 pax ?). A340-600 er vel ikke bygget ennå (ca. 380 pax i standard konfig)?

Hva som skjer med Boeing's aldrende gigant 747 når Airbus kommer med sin moderne A380 (550 pax?) får man bare vente og se. 747 har jo siden 1969 vært modernisert en rekke ganger og skal vel oppgraderes igjen i et siste forsøk på å møte trusselen fra Airbus' gigantiske 380, men det er jo grenser for hvor lenge man kan koke suppe på gammel spiker.

Uansett; jeg har i utgangspunktet ingen spesielle favorittfly. Luftfartshistorien har så mange juveler at det er umulig for meg å trekke ut en "vinner" i så måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Airbus

2. Boeing

Jeg har hatt Boeing som yndlings før, men nå har jeg blitt en mega stor Airbus fan. Jeg har bestilt bøker om Airbus og skal bli med på Airbus fabrikken.

Jeg synes Airbus har en meget fin lyd fra motorene og er meget støyisolerende. Jeg så en som skrev at 737 hadde vinduene ganske langt nede. Det er jeg helt enig, det har ikke Aibus.(Ikke som jeg har vært med på!).

Airbus har også veldig stort utvalg av fly.

 

AIRBUS [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine 9 på topp favoritter:

1. Fokker (F27/50/60)

2. Beechcraft (De fleste)

3. DeHavilland (DHC 6/7/8)

4. Embraer (De fleste)

5. Airbus (De fleste)

6. Boeing (De fleste 7x7er)

7. McDonnell Dougles (MD11/8x)

8. Fokker (F28/70/100)

9. Douglas (DC8/9/10)

Digger mest turbo prop fly (twinmotorer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jørgen Bertheussen:

Ja, men 767 er ute av produksjon, og 747-400 er vel nyere enn 767-xxx (siste modell)(?).

Nja... den første 747-400 rullet ut fra Everett 26. Januar 1988. Den første 767-200 rullet ut 4. August 1981, mens den nyeste modellen av 767, -400ER kom rullende ut fra hangaren 26. August 1999. Så helt riktig blir det ikke.

Ute av produksjon? Det er da bare 767-200 som er ute, mens 200ER, 300ER & 400ER fremdeles er i beste velgående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...