Gå til innhold

Den ultimate flysimulator?


Christer Flakke

Anbefalte innlegg

heisann,

jeg burde kanskje holde kjeft, men greier ikke holde meg. Dette er noe av det tåpligste jeg har sett. For prisen av alt det utstyret, kunne mann lett tatt ppl lappen, eller kjøpt seg inn i et nokså fint virkelig fly. Tviler på at han her flyr noe bedre eller kan noe mer enn noen andre i dette forumet.

Vennlig Hilsen

en Roger Larsen, som venter på reaksjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Thomas Kibuuka:

Helt enig, helt på jordet, han kunne skaffa seg seg seilfly sertifikat og mye mer for det det må ha kostet.

Skal du først lage deg en så nær som virkerlig simulator så se på denne linken, en A320:

/Thomas

Skjermer går jo for 300-500 kr og han har "bare" 11 st.

Gamle brukte PCr som står på gulvet der, koster rundt 3000-5000 kr, han har 6 st.

Rudder and stick koster ca 2000 kr.

Den massage saken som er i stolen koster 799 kr på Clas Ohlsson [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

24099-38299 kr er alt dette verdt tror jeg.

Hva koster PPL eller seilfly ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløy opp på seilfly i fjor høst. Totalt kom det på litt i underkant av 20 000 kroner. Dette varierer veldig og er avhengig av været og hvilken klubb du flyr i. Uansett, så er det ikke mye mer enn en bra utstyrt pc med stikke og flightsim. Men det er absolutt veldig mye bedre å bruke pengene på seilflysertifikat og fly real-life enn å sitte å knote på pc-en hjemme og leke pilot. Uansett så går det helt fint å kombinere real-life og flightsim flyging som hobby. Det har jeg prøvd...

Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr i NTH Flyklubb.

Vi flyr om vinteren, og da blir det en del "skliturer" på 10-15 min. Dette gjør at det blir flere slep pr. flytime (Det kreves 30 flytimer for å fly opp) noe som gjør sertifikatet dyrere. Flyleieprisene varierer og fra klubb til klubb avhengig av flyparken. NTH Flyklubb har i likhet med Gardermoen en solid flypark. Blandt landets beste? Vi har bestillt en DG1000 som blir levert neste vår, så da får vi en "hot" toseter vi og.

Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å vere negativ men dette så litt grusomt ut.

sjekk heller ut fly simulatoren til John Alexander moen.

ahhhh den koster nok noen milioner tenker jeg. he he. [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første simulatoren her så jo totalt sinnsyk ut. Tenk hvor "lettvint" det er å sette den opp med 6 PCer, 6 datamuser osv.. Sikkert "kjempeenkelt".. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Så mer ut som noe fra dødsstjernen i StarWars.. Var noe skikkelig latterlig 70-talls aktig over det. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Olav Moldestad:

ikke for å vere negativ men dette så litt grusomt ut.

sjekk heller ut fly simulatoren til John Alexander moen.

ahhhh den koster nok noen milioner tenker jeg. he he. [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image]

Man trenger ikke ha En simulator til "1 million NOK" for å drømme om en!

[image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

så det er nok ingen vits og å kommentere en drøm!

men persjonelig har jeg bare "ch-flightstick Usb", Men skal vell begjynne å bygge ut snart! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...