Gå til innhold

Vær på nett!

Morten Aalberg

Anbefalte innlegg

Hei,

Flyr med FSX og Active Sky X. Er det noen som har et tips om en nettside hvor man kan se " Aviation weather "? Har brukt denne: http://www.aviationweather.gov

noe i USA og den gir meg all den informasjon jeg trenger for å planlegge en flight.

Finnes det et nettsted som denne for Europa/Skandinavia tro?

Et annet sprøsmål. Active Sky X, er denne noe av det bedre som værgenerator i FSX. Ser feks. når jeg flyr fra Trondheim til Oslo blir det klarvær etter en stund, nærmer meg MES så er været tilbake. Er det noe jeg kan justere i innstillinger eller er det bare slik.

Takknemmelig for innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Active sky gjør jo dette. Der får du rapporter om været opp gjennom atmosfæren og det er et kart du kan zoome inn i.

Du kan ogå få kart og rapporter om vær og vind på ippc.no under briefings.

Når det gjelder at været endres under flight, kan det være at du har for lav oppdateringshastighet på WX eller kan det hende at det er fint vær på østlandet? ;) Det er jo som oftest det ;)

ASX skal generere skyer for deg under hele turen, så det er nok noe i settings om dette ikke skjer. Sjekk de to første : Download interval og dynamic rate of change.

asxsettings.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...