Gå til innhold

favoritt flyselskapet ditt.....


Emil Topstad

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Hadde vert litt gøy og se hvor mange her inne som faktisk har et favoritt flyselskap,

skriv opp ditt nedenfor da vel! :D

men begrunn svarene med hvorfor dette er ditt favoritt selskap...

 

Blir gøy og se resultatene ut av dette :grin:

 

 

 

Kan begynne med mitt som er Novair, liker novair fordi de bla driver med "grønne landinger" da de prøver og gjøre noe med utslippene syntes jeg er bra, de har meget hyggelig "crew" og flinke flygere, fine og "freshe" fly + at de ikke har så mange maskiner i flåten sin dette gjør det til et lite koselig selskap :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke noe favorittselskap, men et lite spørsmål :)

 

flinke flygere' date='[/quote']

 

Hvordan måler og vurderer man egentlig hvilket selskap som har flinke flygere?

 

Grønne landinger høres vel fint ut som reklame, men tro meg, dette er noe alle forsøker på. Reduksjon av utslipp er en ting, men for selskapet er det kjekt om man kan spare fuel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke noe favorittselskap' date=' men et lite spørsmål :)

 

flinke flygere,

 

Hvordan måler og vurderer man egentlig hvilket selskap som har flinke flygere?

 

Grønne landinger høres vel fint ut som reklame, men tro meg, dette er noe alle forsøker på. Reduksjon av utslipp er en ting, men for selskapet er det kjekt om man kan spare fuel.

 

 

hehe.. joda men uansett om de sparer fuel så hjelper de likevel miljøet.

og det jeg mener med flinke flygere er at jeg alderig har hatt noen "dårlig" landing med de.. jojo en gang da.. men uansett, tviler heller ikke på at andere selskaper har flinke flygere, men enkelte er flinkere en andere uansett hvor du kommer.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singapore Airlines - gode fly og super service

Cimber Air klarer sig godt på de korte ruter

Kingfisher (india) er også med helt i toppen

Lufthansa tilbyder et fint produkt selvom flyene ikke altid lever op til standarden

Atlantic Airways - igen et lille men godt selskab

 

Men hvorfor ikke også nævne skod-flyselskaberne:

Gulf Air - ubehøvlet betjening på jorden, ok i luften, men MANGE forsinkelser

Iberia - Gamle stewardesser som er mere interesserede i at knævre med hinanden end at betjene passagerer

SAS - jeg undgår helst sas pga dårlig service på økonomiklasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke noe favorittselskap' date=' men et lite spørsmål :)

 

flinke flygere,

 

Hvordan måler og vurderer man egentlig hvilket selskap som har flinke flygere?

 

Grønne landinger høres vel fint ut som reklame, men tro meg, dette er noe alle forsøker på. Reduksjon av utslipp er en ting, men for selskapet er det kjekt om man kan spare fuel.

 

 

hehe.. joda men uansett om de sparer fuel så hjelper de likevel miljøet.

og det jeg mener med flinke flygere er at jeg alderig har hatt noen "dårlig" landing med de.. jojo en gang da.. men uansett, tviler heller ikke på at andere selskaper har flinke flygere, men enkelte er flinkere en andere uansett hvor du kommer.. :D

Man kan jo ikke måle hvor flinke flygerne er etter hvordan de lander :crazy:.

Har ikke noe favoritt flyselskap, men må si at Air Canada ikke er så verst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singapore Airlines, helt klart! :grin: Air New Zealand er heller ikke å forakte. SAS sine langturer er noe jeg helst styrer unna (turer med A333/A343).

 

Ellers foretrekker jeg vel SAS innenfor skandinaviske rammer, men det hadde helt klart blitt bedre om jeg kunne fått meg noen flere MD-turer i steden for bare B73-turer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til at tænke på, hvilke kriterier I egentlig vurderer ud fra, når I nævner jeres favoritselskabet - service, rutenet, flyenes alder og stand eller ?

 

Det overrasker mig lidt, at nogle af jer har SAS, Estonian, TAP, charterflyselskaber osv. som favoritselskaber. Det er alle middelmådige selskaber som ikke tilbyder noget særligt produkt (set med mine øjne).

Sas var sikkert godt engang, men i dag har de en forældet flyflåde, skærer ned på service til lavprisniveau, lukker ruter....ja, jeg har svært ved at se det attraktive ved det selskab. Det er en skam, for de bærer vores tre landes flag og burde repræsenterer vores lande på en meget bedre måde (men konkurrencen er hård ...)

 

Forøvrigt vil jeg klart tilføje: Cathay Pacific, Emirates, BA, Qantas og Air New Zealand til min liste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Widerøe er min favoritt!

 

Norskt godt gammelt selskap, flyr kanskje kjedelige men absolutt nødvendige destinasjoner.

Er vel de jeg har hatt mest utfordrende flygning med med hendhold til vær vind og forhold men piloter og øverig crew gjør at du føler deg trygg. Må si de er ekstremt dyktige. Som sikkert mange andre også men dæven jeg beundrer de for å komme trygt ned i snøstormer langs kysten av Finnmark gang etter gang. Og når du kommer ombord så er det alltid blide og hyggelige og yter beste service hele veien.

Og ikke minst fordi jeg elsker flytypene deres. Damn nice turboprop loudness :D Love it

 

 

 

Finnair skal få bli på en god annenplass med pga beste tv-reklamer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Widerøe er min favoritt!

 

Norskt godt gammelt selskap' date=' flyr kanskje kjedelige men absolutt nødvendige destinasjoner.

Er vel de jeg har hatt mest utfordrende flygning med med hendhold til vær vind og forhold men piloter og øverig crew gjør at du føler deg trygg. Må si de er ekstremt dyktige. Som sikkert mange andre også men dæven jeg beundrer de for å komme trygt ned i snøstormer langs kysten av Finnmark gang etter gang. Og når du kommer ombord så er det alltid blide og hyggelige og yter beste service hele veien.

Og ikke minst fordi jeg elsker flytypene deres. Damn nice turboprop loudness :D Love it

 

 

 

Finnair skal få bli på en god annenplass med pga beste tv-reklamer :) [/quote']

 

Føler du motsier deg selv litt her. Det kan da ikke vært kjedelig å betjene kortbane nettet i norge? :D Ellers så er jeg veldig enig med deg, står stor respekt av all dritt været de kommer seg gjennom og lander på kortbanenettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stor sans for Cathay Pacific. Å vurdere piloter skal jeg holde meg langt unna, da jeg overhodet ikke har noen kompetanse for å vurdere dette, fra verken passasjersetet eller i noen annen form.

 

Forøvrig så har jeg aldri opplevd Kai Tak, men min mor har et minne av denne vanvittig spesielle flyplass/ innflygning, med nettopp Cathay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det overrasker mig lidt' date=' at nogle af jer har SAS, Estonian, TAP, charterflyselskaber osv. som favoritselskaber. Det er alle middelmådige selskaber som ikke tilbyder noget særligt produkt (set med mine øjne).[/quote']

Tja, dine øyne vil alltid være dine øyne, og ikke mine øyne. Det betyr også at vi vektlegger forskjellige deler av selskapenes tilbud forskjellig når vi vil frem til en favoritt. For noen er benplass meget viktig, mens det for andre kan være at hyggelig personale er viktig. Og husk; som mennesker er det svært sjelden at vi velger en favoritt basert på objektiv fakta. Det er langt mer vanlig å velge en favoritt basert på subjektive oppfatninger, eller til og med følelser...

 

En av grunnene til at jeg selv velger å trekke SAS opp på min egen liste av favoritter er blandt annet erfaringer jeg har med SAS, og måten de har opptrådt på ovenfor meg når problemer har oppstått. Jeg har med andre ord fått en subjektiv oppfatning av selskapet som gjør at jeg vurderer det som en av mine favorittselskaper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian er mitt' date=' siden jeg var sju har jeg fløyet med norwegian.

Jeg liker det fordi det ikke er for dyre priser og fordi jeg har fløyet med det så lenge.

(Jeg er 13 foresten:P) [/quote']

 

Jeg har fløyet med SAS flere anger i året siden jeg var en liten (sol)celle, men det har ikke hjulpet på intrykket, tvert imot vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...