Gå til innhold

Hvilket selskap er best?


Jarle Vidtun

Anbefalte innlegg

Real Life Selskaper:

1.SAS (De er bare best. Har bare alltid vært sånn)

2.Singapore Airlines (KUL paint på mange av de flotte flyene)

3.KLM eller American Airlines (Mange kule fly i begge)

Virtuelle Selskap:

Her er det bare ett:

1.Escape Airlines (Seriøst og BRA selskap med mange forskjellige flytyper og masse annet bra for pilotene sine.)

[ 12-02-2002: Endret av: Espen Søderstrøm ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAS, bare der jeg har sluppet inn i cockpiten! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

VA? Vel,

det er jo seff. det Virtuelle Luftforsvaret fordi det er også et seriøst og bra VA, får fly raske, fine og morsomme fly, mange morsomme aktiviteter osv..! [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

[ 12-02-2002: Endret av: Stig Sandnes ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

etter min mening er det

1. Braathens (servicen ombord er overlegen de fleste)

2. SAS, (herlige fly,men ombord servicen kan være så som så)

3. Widerøes, (masse fine flyværtinner å helt grei service)

4. Finnair, (veldig bra,men språkproblemer trekker ned (jeg snakker ikke finsk, og erfaring har vist at det er ikke alle Cabincrew som snakker svensk/engilsk)

5.British Airways. (ingen personlig erfaring,men masse lovord fra kolegaer)

Ellers så er det min erfaring at de fleste flyselskaper slipper sier ok til besøk i cocpit,men en må være ansatt for å sitte der under hele flyvnignen)

Best regards

Sten Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Braathens selvfølgelig [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Fordi jeg fikk sitte i cockpitt hele turen fra OSL-BGO-OSL

Også fordi at jeg alltid har sluppet in på cockpitt besøk og at flyvertinnene er greie og hyggelige [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Andre bra flyselskaper er etter min mening:

Novair

British Airways

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jørgen Bertheussen:

1.SAS

2.Braathens (Har fløyet Braathens veldig få gangaer)

3.Vet ikke.

Men det er klart at Widerøe kommer på siste, siden de har klart å havarere under landing p.g.a at hjulene knakk
tre
ganger på
tre-fire
år! Pluss at de har havarert flere ganger en de fleste nordiske selskap pr. år.

Var ikke hjulet som knakk da MEN en bolten som skal holde hjulet i låstposisjon. Når du trekker frem dette som kritere for at WF ikke er best, så det faktum at SAS her et utall "nødlandinger" og "nesten-ulykker" på samvittigheten spiller overhodet ikke noen rolle?? (satt på spissen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo !

Vel, akkurat nå er det sånn:

1. SAS (Hyggelige piloter, fikk lov til å komme cockpit på a340 idag [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

2. British Airways

3. Maersk Air (Veldig bra service, synes nå jeg)

Men dette forandrer seg i ny og ne, likte abselute IKKE sas for en stund siden, da jeg måtte sitter bakerst i en MD-90, bra utsikt for dem som liker å se rett i en motor [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Men nå har jeg elevenes valg der og har det artig og liker SAS. Står et par md-90 og Md-80 i hangaren. Og så står de utgraderete dc-9, som forberedes for salg. I dag var det SE-DOL det ble jobbet på (Jobbet med understell og annet småteri så jeg)..., også står LN-RMY og SE-DOO (riktig reg?) utenfor å går ut og inn av hangaren..kom litt off topic men vet om noen som liker dc-9 her (riktig?)...skal ta noen flere bilder av hvitmalte dc-9er hvis noen vil ha det ?

--------------------

Vennlig Hilsen

Geir Fjellro Løitegård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt Braathens som nr. 1 og fortsatt vil. United og Southwest har jeg ingen spesiel kjennskap til så jeg velger å ikke ugjøre noen mening om

1.

Braathens (The Norwegian Flag carrier)

2.

SAS (Tross de sure Danske flyvertinnene og Brimi-maten)

3.

British Airways

4,

Premiair ( har aldri sittet så trangt i mitt liv og har aldri deltatt i en lenger do-kø [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste:

Scandinavian Airlines (SAS) [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Polish Airlines (LOT) [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lufthansa (LH)

British Airways (BA) [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Air France (AF)

United Airlines (UA)

Den verste:

Aero Flot eller hva det heter. Det er russisk. Elendig service for aa ikke snakke om flyene deres.

[ 19-02-2002: Endret av: georgkorycki ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av georgkorycki:

Den verste:

Aero Flot eller hva det heter. Det er russisk. Elendig service for aa ikke snakke om flyene deres.

[ 19-02-2002: Endret av: georgkorycki ]

Ja, de 2 777(200?) deres er jo helt elendige...og for ikke snakke om de 737-400 de har, de kræsjer vel snart...tror du ikke vet HELT hva du snakker om, eller ?

Det finnes vel værre flyselskaper ?

 

----------------------

Geir Fjellro Løitegård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Braathens

Etter flyturen fikk jeg komme inn i cockpiten.

Da hadde jeg noen spørsmål om FS2002 (om navigasjon). Da satt jeg der en halv time mens han holdt på med instrumentene. Det var morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det mange tullinger som ikke har reist mye i verden

1.SINGAPORE airlines er absolut en av dei bedre!!! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

2.lauda air ER KONGEN! aldri opplevd liknende service

flyvertinnene i 20 åra med trange svarte jeans og råde topper som er omknytt. Den feite biff midagen! jeg fløy med dem fra bangkok til Praha. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

3.thai airways int. en av dem bedre

4.rusiske aroflott med sine nye boeng 747-400 og boeng 777.

businies class for 9000 kr åpen retur i et år ålesund bangkokk Og den servicen ombord på drikkevarer!!

5 Braathens er vel den beste av dei norske!!

KLM kan berre reise til ..... elendig sevice

6 sas likestilt med KLM (gamle sure flyvertinner)

[image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

7.premiair stinker!!!! akkurat som menesker på boks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...