Ivar Skaugstad Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Hei igjen, og takk for sist følgesvenner! Det er en stund siden sist Norwegian Eagles tur, så nå er det absolutt på tide å få luft under vingene igjen! Denne gang har vi bestemt oss for at Long Haul skal være temaet, vi skal bokstavelig besøke byer i øst, sør og vest. I tillegg til langturene skal vi forsøke å få lagt inn en liten lokal tur, fortrinnsvis VFR, slik at vi blir litt bedre kjent med natur og kultur. Det som er spessielt denne sessongen av Norwegian Eagles er at DU har muligheten til å avgjøre HVOR vi skal fly! Både jeg og de øvrige pilotene er derfor avhengige av at du avlegger en stemme ved å legge igjen din mening i denne posten. Piloter som vet de ikke har anledning til å delta, eller bare har lyst til å stemme.. Bes vente til neste stortingsvalg.. Stemmer fra faste deltakere vil selvfølgelig bli lagt stor vekt på! Snitt på en tur vil ligge på ca. 10 timer. Ta derfor med om dere ønsker avgang tidlig på morgenen, formiddag, ettermiddag, kveld eller natt. Velkommen til Norwegian Eagles LONG HAUL! Kandidater EAST-BOUND: Hongkong (KaiTak VHHX), Kina Osaka (Kansai RJBB), Japan Tokyo (Narita RJAA), Japan Kandidater SOUTH-BOUND: Cape Town (Cape Town Intl. FACT), Sør-Afrika Sint Maarten (Sint Maarten TNCM), Nederland, koloni Rio de Janeiro (Antônio Carlos Jobim Intl. SBGL), Brasil Kandidater WEST-BOUND: Havana (Jose Marti Intl. MUHA), Cuba New York (Flyplass bestemmes senere), USA Miami (Miami Intl. KMIA), USA Las Vegas (Mc. Carran Intl KLAS), USA Vancouver (Vancouver Intl. CYVR), Canada Juneau, Alaska (Juneau Intl. PAJN), USA VALGET ER DITT! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Foretrekker å reise på formiddag (ankomst sen-kveld) Stemmer for: Hongkong (KaiTak VHHX), Kina Sint Maarten (Sint Maarten TNCM), Nederland, koloni Juneau, Alaska (Juneau Intl. PAJN), USA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Foretrukket avgangs/annkomsttid avhenger av dagen i uken. Jeg regner med at vi snakker om søndag, så for en 10-timers tur er foretrukket avgang ca. kl. 10:00-11:00. (Og dersom jeg ikke har mulighet til å være med grunnet tider og slikt, så vil jeg prøve å støtte opp som ATC) Flyplasser; Tokya/Narita (RJAA) Saint Marteen (TNCM) Juneau, Alaska (PANJ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Yesss Ivar! Lækkert! Forstår jeg rett når vi skal ha både en øst,vest og sør tur? :grin: Øst: Kai-Tak Vest:JFK Sør: Juliana Jeg vil nok foretrekke en lørdag faktisk,med sen avgang og sen ankomst. 1300Z-2300Z Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Når det gjelder hva som er ideelt for meg, så er det faktisk en fredagstur, for da kan jeg være med på hele turen... (grunnet tidsforskjeller, mm.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Foretrekker tidlig pâ morgen(9-10 tiden) Gjerne pâ en Lördag. Stemmer for New York KaiTak(Selv om den blir heftig lang) St.Maarten(Lurt â ikke dra fram en 763ER da, da greier du ikke alternates.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Enig med de fleste her... Tidlig lørdag morgen sånn at vi er der på ettermiddagen Stemmer for: New York Kai Tak Princess Julianna Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Kommer dere til New York skal jeg nå alltids klare å skaffe ATC uansett hvilken flyplass dere velger! :grin: /Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Moen Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Her er det jeg aller helst vil fly av de valgene ovenfor: EAST-BOUND: Hongkong KaiTak, VHHX SOUTH-BOUND: Saint Maarten, TNCM Kandidater WEST-BOUND: New York, KJFK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Noen flere synspunkt før vi spikrer tidspunkt og destinasjoner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Noen flere synspunkt før vi spikrer tidspunkt og destinasjoner? Samme for meg,bare jeg får tak i scenery og at det er ATC på "store" deler av ruten.Kan fort bli en AFK tur hvis ikke.... :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Enig med de fleste her... Tidlig lørdag morgen sånn at vi er der på ettermiddagen Stemmer for: New York Kai Tak Princess Julianna Stemmer for det samme Evt. Juneau.. høres artig ut det også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Foretrekker å reise på Formiddag. Stemmer for: Tokyo [ØST] New York [VEST] St.Marteen [sØR] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Høyrest rett moro ut dette Ivar. Kunne godt tenka meg å blitt med. Men må sjå det ann på jobb og slikt. Men sett eit tidspunkt så er eg med om eg får tid :-) Destinasjon: Eg tykkjer Juneau høyrest gøyalt ut. Evt så kan me jo fly til St. Maartens slik som andre har foreslått. eller me kan slå på stortromma og fly til Hawaii med ein liten stopp i San Fransisco for fueling for dei som ikkje har nok rekkevidde til non-stop Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Mardahl Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Mine valg er: EAST-BOUND: Hongkong KaiTak, VHHX SOUTH-BOUND: Saint Maarten, TNCM Kandidater WEST-BOUND: New York, KJFK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Er dette lagt på is foreløpig Ivar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Dette er nok lagt på is inntil videre. Tanken er det, men tiden strekker ikke til. Ikke ofte jeg har hele dager å sette av til simulatoren desverre. Vi får se på høstparten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Hei alle piloter! Jeg får stadig forespørsler på hvordan vi ligger an på denne long haul turen.. Det har tatt tid, rett og slett pga. manko på tid, men FØRSTKOMMENDE SØNDAG setter vi i gang! Dere har fortsatt noen dager på å si deres mening om hvor vi skal dra! Hvor vil du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Sæther Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 joda dette høres morro ut.. satser på disse jeg. Hong Kong (Kai TAk) New York (KJFK) Rio de Janeiro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg blir ikke med, jeg blir i Norge for å støtte Per-Kristians CPT. Dere kan jo forøvrig ta en mass-flight fra over dammen til Oslo og planlegge arrival midt i CPT? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Samme hvor,men maks 3900 NM lang rute ca... :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 C1 CPT på søndag, så jeg blir også hjemme i Norge denne søndagen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Om dere går en dag tidligere, førstkommende lørdag, så kan dere blande dere med British Airways Virtual på vei østover.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Foretrekker tidlig pâ morgen(7-9 tiden) Stemmer for New York KaiTak(Selv om den blir heftig lang) St.Maarten(Lurt â ikke dra fram en 763ER da, da greier du ikke alternates.) Greier nok ikke förstkommende söndag pâgrunn av familiebesök, men har nok anledning söndager etter det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Hei! Beklager forsinkelsen! Destinasjon er bestemt, mer informasjon vil følge i morgen fredag. Turen går vestover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Ivar, nå håper jeg at du har tenkt å fly fra Østen til Norge, slik at dere kommer å støtter min utsjekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 En kan alltids håpe. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Vinje Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Hadde vært litt tøft med heavies på ENGM. Tror faktisk jeg joiner den turen her. Må bare fikse FS først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Vil bare være håpløst å trekke nordmenn med på et event utenfor Norge på en CPT, det er ren frekkhet, så jeg håper at du har lagt turen til Oslo under CPT, evt lagt hele turen utenfor tidsrammen til CPT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 "Errr, this democratic country." :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.