Gjest Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 De som ikke har sett filmen om flyet som fikk revet av store deler av tak og vegger under flight over hawaii, har sjangsen i kveld klokken 23:30 på TV2. Jan Roar Rød Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Søderstrøm Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Sann historie? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Ja er den sann? skal ta den opp tror jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Kristiansen Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 I omtalen av filmen, så står det at den er basert på en sann historie... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik H. Bakke Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Joda, den er sann. Det skjedde med et fly fra Aloha Airlines, over Hawaii, 28. april 1988. Utrolig nok var det bare 1 av de 95 personene ombord som omkom. For informasjon og bilder, se http://www.airdisaster.com/photos/aloha243/photo.shtml Utrolig prestasjon å få det flyet ned på bakken... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Fint at dere sier det nå da! Jeg som ikke har sett filmen enda! [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Ja, den landetsom Boeing 737 Cabriolet versjon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Sætre Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Synd, jeg har stuet bort TV'en så lenge OL varer.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Antun Pejakovic Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Litt info om hendelsen... "The aircraft suffered an explosive decompression and lost approximately 1/3 of its roof while cruising at FL190. Pre-existing fatigue cracks in the fuselage from numerous takeoffs and landings. One flight attendant was ejected from the aircraft, which landed safely at OGG." Fra Airdisaster.com Foto på samme site. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Jakobsen Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Det var vel FL240? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Tro hva som er max høyde for ei slik pølse... Skrelt pølse i dette tilfellet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Jakobsen Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Skulle nesten tro de døde der oppe når ikke de pustemaskene fungerte... Og burde ikke flere blitt sugd ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Du har sett for mye film [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Du klarer deg minst et par minutter før det er helt slutt i den høyden de fløy i, og straks man kommer seg litt nedover øker tiden man kan holde seg våken kraftig. 2.P var ekstremt dårlig til å ta på seg maska, hun fikk den vel egentlig aldri helt på... Clamer [ 10-02-2002: Endret av: Clamer F. Meltzer ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hoel Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 quote: Opprinnelig postet av William Giffen Saebo: Ja er den sann? skal ta den opp tror jeg... Ja... den gikk vel litt sent for deg [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Gjerstad Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Hei! Bra film dette her, men jeg reagerte på en ting. Folka i tårnet sa at flyet hadde INGEN sjanse til å lande med en fart på 170kts. Dette er litt rart, for i FS lander jo jeg helt fint i en fart på 160kts.! Nå er det jo foskjell på real og FS, og dette var jo et nødstilfelle, men likevel rart... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baard C Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Vel grunnen til at de ikke burde lande med 170kts er at det rett og slett er for mye og runwayen der var ikke så veldig lang. Og de kunne bare bruke flaps 5 pga ristingen, satte på full flaps først etter touchdown. Så derfor holdt de en høyere fart enn normalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.