Andreas F Berger Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Nettavisen: Slik blir nye Gardermoen Jeg tror det blir fint! For besøkende er det foreslått å lage et utsiktspunkt med muligheter for servering. Det er vel noe som blir populært blant oss forum medlemmer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Thoresen Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Ser jo spennende ut. Men vil det bli lagt til rette for større fly? Det står det ingen ting om. Kunne jo gjort det mulig for A380 a stikke innom selv om det ikke skjer med det første. Må jo uansett bygges om viss/når den tiden kommer. Om noen år så blir det forhåpentligvis noe annet en 737 å se på Gardermoen viss de legger til rette for det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Fredrik Sunde Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 To LoL's :grin: Bilde 1: På den venstre rullebanen tar et fly av, mens den høyre lander det et i motsatt retning :crazy: Bilde 2: Hva i huleste gjør en DC-10/MD11 på Gardermoen :crazy: :grin: Dette ser fint ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Kunne jo gjort det mulig for A380 a stikke innom selv om det ikke skjer med det første. Må jo uansett bygges om viss/når den tiden kommer. Nå er det da en gang slik at OSL ikke fyller de kravene som stilles for at A380 kan betjene flyplassen. Dette går på banebredder, avstand mellom rullebane og taxebaner osv. A380 har besøkt OSL en gang, og da ble det søkt om dispangsasjon ifra kravene, og det ble gitt. Da kom A380 kun for statiske tester, så det var minimalt med flybevegelser på den. Ellers kan OSL ta ned alle de store passasjerfly som B747, B767, B777, A330/340, DC10, MD11, Tristar 1011. B787 og A350 er ikke større en dagens fly som flyr på OSL og vil ikke kreve andre krav en de OSL fyller pr idag. Edit: Glømte å ta med B747 i oversikten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Ser bra ud. Tror ikke man skal forvente A380 til OSL (eller CPH, hvis jeg skal sige den danske pendent). Der er ikke passagergrundlag nok. A380'eren forestiller jeg mig som et skib, som kan tage mange passagere, og laste dem af ved en stor havn. Derfra går der så f.eks. tog (eller hvis vi snakker fly så A320, A321, B737 og lignende) til en by, hvorfra folk så igen kan tage busser (eller for at blive i flyspråk, ATR, DHC-8 og lignende) til deres endestation. A380 til f.eks. Frankfurt, London eller Amsterdam. Derfra f.eks. A320 til OSL også med en Widerøe DHC-8 til f.eks. Sogndal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.