Gå til innhold

Alle sikkerhetsmarginer på plass i Kongo..


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Jeg har vært borti sloped runway' date=' men [i']turning[/i] runway var ny :/ .

Hehe, ja dette var vel drøyt. Men så går det jo også relativt ofte galt i visse deler av verden, det er bare at vi som regel slipper å høre om det. Gøy å se var det uansett, så takk for tipset Ivar. :)

 

Jeg så forresten at det var et fly som under takeoff krasjet med en bil på en motorvei i California i går. Det er jo også litt spesielt, og denne karen hadde visstnok foretatt en velykket nødlanding på motorveien, men omkom da han skulle ta av igjen...

 

En pilot omkom da han prøvde å ta av med et fly fra en motorvei i California.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Dette var jo ikke så ille egentlig tatt hensyn til hvor dette er, har dere sett filmen advanced bushflying? den får denne stripa til og se ut som JFK som sammenlinging. :grin: Skal se om jeg finner et klipp jeg kan legge ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hintet til allerede... enkelte steder i verden har bare ikke plass til "vår måte" å gjøre det på. Skal vi kritisere Australerene som driver kvegdrift med helikopter også for hvor uforsvarlig det er å fly på måten de gjør?

 

Piloten(e) hadde en oppgave, og fikk løst den... Enkelte ganger må man tilpasse seg forholdene man opererer i. Thumbs up, fra meg...

 

 

Hilsen T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reinsvoll flyplass nær Gjøvik har jo også en sving midt på rullebanen' date=' og det hadde visst den flyplassen ved Kongsberg, Fritzøe tror jeg den het, så dette er ikke uvanlig. [/quote']

Kongsberg hadde en sving på rullebanen ja, men Fritzøe/Yttersjø (ENFZ) var flyplassen som lå langs Lågen like ved utløpet i Larvik Arne. Nokså humplete og nesten hele 800 meter tror jeg den var, men ganske så rett. :)

 

Denne flyplassen er nå dessverre historie og med området der banen lå nå blitt til flere foretningsbygg og også den nye brannstasjonen i Larvik. Men selv uten sving; det jeg husker fra de få gangene jeg har landet og tatt av fra Fritzøe midt på 80-tallet, var spesielt strømkablene man måtte passe godt på som gikk på tvers og ganske tett innpå rett sør for baneenden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reinsvoll flyplass nær Gjøvik har jo også en sving midt på rullebanen' date=' og det hadde visst den flyplassen ved Kongsberg, Fritzøe tror jeg den het, så dette er ikke uvanlig. [/quote']

Hvis du trenger noen hundre meter ekstra så blir det bue å få, men i utgangspunktet er selve rullebanen rett, og "buen" ender opp ved hangarene og er ikke ment som landingsplass, i disse dager iallefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...