Tom Knudsen Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/article2558448.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Oida.... bra med sideload på den landinga der ja :grin: Var vel kanskje på grensa av max crosswind den der... :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Er ikke det der omtrent som en "normal" dag på Værøy og Røst da tro? Pokker for noen dristige piloter altså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Man får iallefall arbeidet for lønna under slike forhold. :eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Fascinerende greier, og det må jo være litt skummelt. De fortjener absolutt lønna, og det er jo også en hårfin grense mellom heltestaus og tiltale, eller suksess og tragedie. Er i grunn de "split second" besluttningene disse pilotene må få riktig hver gang, som imponerer meg mest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Man kan vel kanskje definere det som " skilled luck" Det safe måtte vært å gå rundt i slike tilfeller. Tøft var det nå likevel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kasper Martinsen Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Noen som vet hva max-x vind er på bussen? Satt bare å ventet på go-around hele filmen der... :eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Nja vet ikke, men tror den er under B737.. korriger meg om feil,.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Noen som vet hva max-x vind er på bussen?Satt bare å ventet på go-around hele filmen der... :eek: Send PM til Torbjørn Fjeld eller post spørsmål på Pilotene Svarer så får du garantert et kjapt og brennsikkert svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 er linken død? :cry: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Eehh....nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Crossvind Airbus http://www.skybrary.aero/bookshelf/books/179.pdf Videre må dette være en av de verste og mulig den aller seneste beslutningen om go-around jeg har sett. http://jeremy.zawodny.com/blog/archives/010054.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 På den siste linken din, Tom, så ser det ut til at "go-around" ikke kommer før etter at venstre vingetupp har tatt nedi bakken... Det er vel heller ikke mer enn et år siden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Stemmer det. Insidenten ble forøvrig godt og tidvis friskt "diskutert" her inne utover vårparten ifjor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Heftig landing ja.Men den var nok innenfor limits.Nesten som en vanlig landing på Keflavik det der. :grin: x-wind+gusts=fin coctail :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Det blæs gitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arvid Naess Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Nesten litt Offtopic, men det får meg till å tenke på en dag med radiostyrt og veldig mye vind Tenk att dere kombinerer de to kjente teknikkene, crab og skid, dvs du vingeglir med "feil" rettning på sideror. Effekten blir dobbelt så stor vinkel bort fra stripa og en ganske spesiell finale. Noen som tar utfordringen å lage en film fra FS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Sundsbø Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Jeg synes ikke denne landingen var så spesiell, det ser alltid dramatisk ut når man filmer landinger med sidevind bakfra og zoomer. Fotografen var vel tilstede fordi det var sterk sidevind og valgte ut tilfellet med størst krabbevinkel og sendte til avisene. Journalisten lager så en dramatisk overskrift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Arne, du har altså ikke sett bildene av venstre vinge etter den go around'n. Deler av vingen var helt flærret opp. Ergo,vingen toucha nedi bakken før de rettet opp og gikk rundt. Det skjer da ikke hver dag,så spesiell å man jo da si at den var. Var atskillig mer dramatisk for både pax og flight crew enn hva som går fram av videoen vil jeg da absolutt tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Det blæs gitt. :grin: Tommy: Det er jo en øøørliten sjanse for at Arne mente den første videoen, den trådstarter postet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Nei det tror jeg ikke Magnus F. Arne er nok egentlig pressetalsmann for Lufthansa, og ønsker å påpeke at dette med at vingen subber litt nedi er helt udramatisk, og ren rutine. Våre piloter øver på dette hele tiden. Hehe, nei det kan jo hende han snakket om videoen tråden egentlig handlet om ja. Jeg vil ikke nødvendigvis kalle den dramatisk, men det ser jo over gjennomsnittet spektakulært ut vil jeg si. Og jeg vil tro det oppleves som relativt ubehagelig og lite rutinemessig for passasjerer. Hadde det stått at det var en nesten- ulykke, og at bare flaks hindret en katastrofe, eller noe sånt hadde det vært ille. Men syns i grunn ikke det er så galt å rapportere dette som en spenndene hendelse. Men det er klart media liker å dra på litt og har en tendens til å overdramatisere, det vet vi jo. Jeg stusset i grunn mer over fly som "bokstavlig talt fyker til værs" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.