Gå til innhold

Full alarm på Gardermoen


Truls Petter Elven

Anbefalte innlegg

Fly nr. to fikk nok ikke trøbbel. Det er standard at vingmann følger flyet med problemer helt ned uten å lande' date=' for så å gjøre et close-pattern og lande selv.

 

For den uinvidde kan dette se ut som et mislykket landingsforsøk. [/quote']

 

Det sto jo at begge flyene hadde problemer...

 

Men skjønner ikke hvorfor VG absolutt skal ha med fakta om flyet. Vil du vite mer om det, så slår du opp i ett leksikon, eller wikipedia. Du venter ikke på at VG.no skal skrive noe om det..

 

 

Det var kun ett fly som fikk indikasjoner på tap av thrust. Det er i henhold til SOP at begge fly da lander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at dei kom seg ned (ikkje at å kome seg ned er det største problemet).

Stussar litt på utsegne frå teknikaren' date=' det at det er så få feil på flya. Synast at eg har høyrd fleire gonger at jagarfly står mange timar på bakken i året.

[/quote']

 

Er ofte slik med "kompakte" fly at når noko går skeis, så må halve flyet demonterast for å komme til delane som er ute av drift. Så det kan ta ti timar å demontere, 3 timar å skifte del, og 12 timar å montere igjen. Då er ein raskt oppe i nokre timar sjølv om det berre er snakk om nokre få feil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Ok, jeg har tall i fra sjefen på F16 kjeller, i forbindelse med jobb. Han er en av de som kjenner F16 best her i Norge så jeg vet ikke jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...