Gå til innhold

Multiplayer ADSL-ISDN


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei Roar,

Hvis du har ADSL fra NGT må du gjøre noen endringer i ruterkonfig. Du må legge inn noen statiske routinger i adsl-boksen:

nat entry add 10.0.0.2 6073 x.x.x.x 6073 TCP

nat entry add 10.0.0.2 47624 x.x.x.x 47624 TCP

nat entry add 10.0.0.2 2300-2400 x.x.x.x 2300-2400 TCP

nat entry add 10.0.0.2 2300-2400 x.x.x.x 2300-2400 UDP

Jeg husker ikke 100% ifarten om kommandoene er riktig, men de er i nærheten.

Kjører du firewall på pesen i tillegg må gjøre noe tilsvarende der.

POE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Hvis du har ADSL fra NGT må du gjøre noen endringer i ruterkonfig. Du må legge inn noen statiske routinger i adsl-boksen

Her er jeg kritisk til Nextgentel; pga. at de ikke gir noe support på oppsett/forandringer av routeren. Da de leverer routere som, by default, blokkerer nesten alt av trafikk, så vil den vanlige bruker fort oppdage at nesten ingen internett-tjenester går å aksessere uten at man endrer i routeren. Dette blir ikke akkurat nevnt før man bestille abbonementet og kan sikkert være et hinder for mange mindre kyndige. Selv endte jeg opp med å åpne for alt, og bruker heller en software-firewall for å hindre uønsket trafikk.

Morten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hombrè,

Poenget her er vel ikke at alt er stengt og må åpnes. Det som er viktig er at rutern veit hvor den skal rute trafikken bak NAT-gateway. Når du endrer NAT-entries åpner du ikke, du bare "hjelper" til i rutingen.

Vel, jeg skal ikke være helt bastant, jeg har ikke helt snøring på det.

[ 09-02-2002: Endret av: Per-Odin Eiterjord ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...