TOS Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Igår kveld tok eg og Ivar Skaugstad oss ein tur i vårt kjære Alaska. Turen gjekk ifrå Sitka til SIRP base 9 på Sawyers Glacier. Ein tur på litt over 80 nautiske mil. Eg skulle frakte opp store mengder utstyr og proviant, medan Ivar var med som eskorte og fueltanker pga dårleg vær. Me tok av ifrå Sitka utpå føremiddagen, i forholdsvis fint vêr. Men etterkvart så me kom oss innover imot fjella tjukna skyene til og sikta gjekk drastisk ned. Eg har lasta ombord all lasta, og har ca halve tankar for å halde vekta nede. Men eg er framleis snaue 350lbs overvektig. Eg taksar ut til bane 11 for avgang. Vinden er rett i høgresida, 22 knop gusting 35. Eg løftar nasen på 70 knop og stig sakte men sikkert til himmels. Ivar som er mykje lettare enn meg klatrar nokså mykje betre enn meg og når marsjhøgda ganske kjapt. Eg flyg baneretninga til ca 700 fot før eg tek ein høgresving nordover. Me entrar downwind og klatrar så godt som maskina maktar. Kursen er lagt imot nord, og eg set peiling mellom to fjelltoppar for å ha mest mogleg klaring til terrenget. Sitka i bakgrunnen. Max continous power er sett, og eg klatrar på Vy med 400fpm. Så det går ikkje så fort oppetter. Eg er klar fjella og set kursen 030 grader og rett imot base 9. Ivar ligg snaue 4 nm foran meg. Han kom seg opp i vinden litt raskare. Me er heldige idag og har ca 30 knop i ryggen under heile turen. Det tjuknar til framover og sikta går ned. Me kan no berre sjå delar av bakken og navigeringa går etter kompass og klokke. Ivar er så heldig at han har GPS i maskina si, så han kan navigere litt meir nøyaktig enn meg. Juksemakeren. Eg passerar fjelltoppane og prøver å finne ut kva topp det er. Eg finn ut at eg er på rett kurs og fortset i uminka tempo. Eg skimtar fjelltoppen over basen og finn ut at eg skal fly høgremønster inn til basen. Høgre medvindslegg og eg senkar maskinkrafta for å få ned farta slik at eg har sjans til å overleve landinga. Ein krapp høgresving for å unngå å blesa heilt vekk her oppa og me nermar oss final app. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Store CB'ar rundt oss og det humpar og ristar godt. Final approach. Det bles nesten 30 knop, snaue 20 knop i tvers. Short finale. Landinga var ganske krevjande, så eg rakk ikkje å ta bilete av den. Eg taksar inn til husa der for å losse. Me har parkert, og eg nyt ein kopp kaffi medan basemannskapet lossar maskina. Etter eit kort opphald på base 9 går turen vidare til base 8 for overnatting. Været har blitt så dårleg at det er uforsvarleg å fly heimatt. Snøveret vjer ikkje sikta betre. Short final, groundspeed 28 knop. Ivar var nødt til å fly heimatt ettersom han skulle ha vakt for kystvakten denne natta og måtte vere på USCG basen. Eg haldt radiokontakt med han så lenge eg kunne og fekk ei oppkalling på satelittelefonen etter 4 timar. Han hadde nådd fram, men måtte fly lange omvegar for å unngå det verste vêret. Me vart einige om at me skulle investere i vêrradar og betre navigasjonsutstyr når eg kom ned ifrå fjellheimen att. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Fine bilder og hørtes ut som en ganske krevende tur ja. Heftig vær til sånne små kremvispere gitt :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Haha, stilig historie og flotte bilder Torstein! Det var en utfordring å fly i fjellheimen i går, men vi har vært ute i værre vær vi. :grin: Sant nok, jeg hadde GPS og litt av hvert ombord (USCG standarder) men om jeg benyttet meg av de er en annen sak. :grin: Har hørt det snart er mannskapsbytte på samtlige av basene der oppe, regner vel med det blir noen turer opp dit i tiden framover. USCG er iallefall blitt forespurt om å stille med Hercules for å frakte opp utstyr av tyngre metall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Høyres bra ut. DC-3'n min er ferdig på overhaling også så den vert nok sett inn i trafikk om det trengs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Fantastisk å se dere tråkle dere fram mellom toppene der,ja.Glad jeg kan krysse over dammen innimellom jeg og, og vurderer en tur til Juneau etterhvert. Har fått tak i noen snøscootere som jeg skal selge, og hvor er bedre enn Alaska da? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Nydelig, Torstein! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Et fly med et verdig panel ser det ut til :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Ja instrumentpanelet er meget bra utstyrt. Det er utruleg mykje enklare å fly med HSI i forhold til CDI. Og gode radioer er ei naudsynt investering for å ha god komunikasjon i desse hardføre områda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Stilige bilder og historie. Sant det med panel. C206 fra Caranedo er en drøm å fly. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.