Gå til innhold

Ikke noe mer Microsoft Flightsimulator


Rolf Arne Beck

Anbefalte innlegg

  • Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Kunne tenkt meg å få tilbake den røde stratosen og pære-isen. Men jeg tror i motsetning til folk i 9-17årsalder at Facebook er løsningen. Grandiosa uten paprika? Huff. Ødelegge Grandis på den måten da....Dessverre ser det ut til at flere voksne også dras med i dette , og det er synd, for voksne skal liksom være mer vettuge en unger... Jeg melder meg forresten ut av Facebook i dag, for jeg har prøvd det og ikke funnet noen mening med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke Sindre' date=' kanskje ikke. Men jegvet om mer effektive metoder enn FB. Å skrive epost direkte til spill-avd i MS vil nok heller kunne gi svar fra dem..

[/quote']

 

Hvis vi legger ut en mail på alle fsforum vi vet om, og ber alle sende det til MS(da snakker vi MANGE mail! :D ) så kanskje kunne det ha hjulpet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Læs lige her:

 

"Does this mean the end of the Flight Simulator franchise? According to Rericha, "We are committed to the Flight Simulator franchise which has proven to be a successful PC based game for the last 27 years. You should expect us to continue to invest in enabling great LIVE experiences on Windows, including flying games, but we have nothing specific to announce at this time."

 

Fundet: http://pc.ign.com/articles/947/947737p1.html

 

Og et andet sted: http://news.cnet.com/8301-10797_3-10149010-235.html?tag=mncol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Finnes FB sider der ute. Denne , men man kan Facebooke så mye man vil, disse guttene stenger ikke FS pga følelser, så man kan tro hva man vil, denne avgjørelsen vil det ikke bli noen endring på. Bare og la den gli inn, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så enkelt kan det nok oppsummeres Geir.

Microsoft er vel inne i noe veldedighetsarbeid også for tiden, men det er nok profitt og strategi som er hovedfokus.

 

Heldigvis har jo FSX mange gode år igjen, og på mange måter er det maskinresurser som begrenser mest, og dette vil jo bedre seg en del med tiden. Men det er synd de ikke fikk ut en skikkelig 64-bit multicore FS til oss, hadde vært litt lettere å vokse med i årene fremover... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Jupp, enig med deg. Men dette kan jo kansje gjøre at det blir bedre addon til FSX, da salgsviduet til denne versjonen vil være lengre...jeg vet ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd dette her, ja, hvis dette stemmer. Jeg tviler egentlig på at Microsoft tjener noe særlig på Flight Simulator. Det er mulig den kan kalles en bestselger, men jeg trur nok utgiftene til utviklingen er for stor til at man kan tjene noe særlig på dette. Sånt sett kommer ikke dette som noen overraskelse. Man kan nesten si at jeg har ventet på dette en stund, spesielt når situasjonen har blitt som den har blitt.

 

Samtidig har jeg vanskelig for å tru at Microsoft er villig til å legge 27 år med sim-historie død på grunn av dette. Etter det jeg har forstått, var MFS 11 bare på planleggingsstadiet, så jeg trur kanskje heller de setter prosjektet på vent inntil videre. Men dette vil bare tiden vise. Microsoft har jo så langt ikke kommentert noen ting.

 

Jeg vil nok ikke bli med over til X-plane, hvis dette skulle bli resultatet. Jeg har egentlig lenge vurdert å legge simmen på hylla på ubestemt tid, og for min del er det vel heller dette som vil skje.

 

Personlig er jeg mest spent på hva som skjer med Microsoft Train Simulator 2. Dette har jo kommet ganske langt i utviklingen, og man skulle tru at det var i Microsofts interesse og ferdigstille dette. Men på en annen side, så har Microsoft plutselig dratt ut pluggen på MTS 2 en gang tidligere også, til tross for en allerede lang og vellykket utvikling, den gang av Kuju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp' date=' enig med deg. Men dette kan jo kansje gjøre at det blir bedre addon til FSX, da salgsviduet til denne versjonen vil være lengre...jeg vet ikke [/quote']Tror og håper salg av addons til både FS 2004 & FSX blir likestilt, og at FSX ikke fortsetter å dytte FS 2004 ut av markedet .

Jeg tror som Geir nevner dette vil være positivt for FSX isolert sett. Det er trist om vi blir stucked med det i lang tid fremover, siden det er en del feil og mangler tiden, eller add-on's neppe vil løse, men når man ser hva man får med de beste add-on fly/scenery med FSX i dag, er det ikke utseende eller simuleringen det egentlig står mest på, syns jeg. Problemet er at ingen har resursene til å vise det sanne fulle potensialet i dette enda.

 

Vedrørende FS9 tror jeg ikke dette som skjer har nevneverdig betydning for utviklingen der. Det eneste er at alle de som har sverget; "ALDRI FSX her" kommer til å spise seg gode og mette på hatter, en etter en, i løpet av noen år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble en trist dag i dag, men ikke en overraskende vending i disse dager. En av de ansatte i Aces har lagt igjen en kommentar på forumet til UKTrainsim. Her bekrefter han at Aces er nedlagt og at ca. 130 stillinger er fjernet. Han bekrefter at microsoft fortsatt forplikter seg til videreutviklingen av både Flight og Train simulator franchisen, men at utviklingen av dem begge er stoppet på ubestemt tid.

 

Jeg synes det var synd at de stoppet MTS 2 også. Med de planene og fremgangen de hadde for den simmen, med "World of Rails" og alt, kunne den potensielt revolusjonert sim-produkter. Må nok regne med at Kuju og EA Games fant frem et lite smil nå (siden de er ute med Rail Simulator), selv om de har sine egne problemer å stri med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ja. Atter en gang en produsent av flightsims legger ned.

Men, "heads up" alle her.

MS. fligthsim legger ned, men det er ikke verdens undergang.

Alle vet her med litt fartstid at denne type spill krever masse folk med mye kompetanse som er vanskelig å finne alltid da markedet endrer seg mye hele tiden.

Jeg er helt sikker på at MS flightsim kommer på banen igjen.

 

Det er veldig kostbart å produsere games som en simulator, og jeg skjønner hvorfor MS-AC studios legger ned sin drift.

Ref. Looking Glass studios Flight 2-og flight 3.

For kostbart for de også 1992-1999 (2000)

MS Fligtsim kommer nok igjen senere.

 

I mellomtiden kan man kose seg med masse gode addons laget av utrolig dyktige folk både for FS9 og Fsx

 

take care

Lars Peter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MS. fligthsim legger ned, men det er ikke verdens undergang.

 

Så sant så sant, vi har jo både FS2004, FSX og X-plane - Vi trenger ikke noe vi ikke har fra før

 

Men som du sier, tror neppe FS slutter å lage noe de kan tjene mye penger på... At ACEC legges ned av mange flere kan være smart i dårlige tider og et positivt løft for fremtiden om man kan spekulere litt i det. Det betyr at om neste versjon skal lages så må kabalen stokkes på ny som igjen betyr bedre innfallsvinkler, innovative løsninger og bedre design fra nye friske hjerner.

 

PS.. Hva har egentlig ACES klart, FSX og FS9 er jo ikke akkurat et velsmurt maskineri kontra mange andre spill da?

Uten at jeg er hverken ekspert eller hadde klart noe bedre så står jeg igjen med tanken om at det er mulig å gjøre ting bedre, se på X-plane f.eks.. Grafikk og grafikk motor i FS er det ikke å legge bak en busk at er dårlig i sammenligning med mange andre spill på markedet. Hvor mange ganger har man ikke sagt det slik. " Tenk å hatt vannet fra Half Life", vannet fra " Far Cry " osv.. Skyer og dynamikk fra Alan Wake osv. Man kunne sikkert hypotetisk laget FSX bra om MS hadde valgt, investert eller betalt for bedre teknologi, andre designere osv..

 

Det jeg hater med FS er at det skal liksom likke et par hakk foran, på samme måte som man kjøper 2 nummer for store sko til pjokken bare for at de liksom skal vare lenger, gjett om det er slitsomt å gå i da..

 

Nei, spark alle nerder som tenker langt fram i tid og engasjer nerder som skaper et sabla rått produkt der og da og re-design heller produktet hvert 3 år. Da har 3rd parti utviklere også en mulighet til å skape og produsere på den linjen som til en hver tid er ute på markedet.

 

Eneste problem jeg ser med det er hva den enkelte firma skal tjene penger på om produksjonstiden er f.eks 6md til 1år av de 3.

 

Da må også de bli mer innovative og vi tjener på det any f.. way..

 

Det er min mening det.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...