Gå til innhold

Ikke noe mer Microsoft Flightsimulator


Rolf Arne Beck

Anbefalte innlegg

  • Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Nei, det tror ikke jeg.. FS2004 eller FSX begynner å bli "gamle" nå.. Men FS9 har jo fått ne utrolig flott utvikling med addons osv..

Jeg holder meg med glede til FS9 hvis de fortsetter å lage slike addons!

 

Håper FSX får samme utviklingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Holder ikke dette for umulig, det er store utfordringer om dagen, desverre. Vi for håpe det går andre veien....men dette kan jo gjøre fsx enda bedre også om det er tilfelle, det vil jo si at addon leverandørene får større vindu på fsx....dvs...lengre salgsperiode på deres utviklinger, før ny versjon er ute...ja ja....vi får nå se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Ola Gisnås

Synd viss dette stemmer, har hatt et forhold til produktet siden 286'ens tider :)

 

Nå er vell faktisk Office den virkelige melkekua til MS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Ikke så sikker på at dette er MS sin bestselsger gitt, vi tror kansje det, men om du tenker deg hvor mange artikkler MS har, og hva man bruker av utviklings ressurser og hva man tjener på de forskjellige produktene, så tror jeg at et produkt til 500.-som hendvender seg til oss nerder med en gudommelig interesse har et relativt dårlig margin potensiale en OS, Exhange, SP servere og andre produkter som faktisk koster mye og som mange må ha.....jeg vet ikke helt. Jeg tror fort at må man skjere til beinet, er det nokk slike nisjer som kansje går tidlig....vi får håpe at det ikke skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de har fått sparken eller ikke, det er IKKE slutten på Microsoft Flight Simulator! De sitter nok på såppas mye at de da evt. fortsetter utviklingen for å produsere en egen simulator. Resultatet blir nok en noe forsinket utgivelse, men etter min mening er det for tett mellom utgivelsene som har vært. Regner også med at disse gutta raskt blir hentet inn så fort de ser behovet. Det er nok liten tvil om at Microsoft Flightsimulator selger godt, måtte bare Microsoft nå begynne å produsere addons så har de en meget god butikk oppe å går.

 

Micorosft Flight Simulator vil fortsette å fly så lenge menneskeheten gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The year 2000 edition of The Complete Wargames Handbook provides figures for the best selling computer games between 1993 and 1999. It puts Doom II as number three, with 1.5 million copies (behind Myst with 4.2 and Microsoft Flight Simulator with 2.8). Doom ends up number 8, with 1.1 million, and Ultimate Doom number 20, at 788,000. [1]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de har fått sparken eller ikke' date=' det er IKKE slutten på Microsoft Flight Simulator! De sitter nok på såppas mye at de da evt. fortsetter utviklingen for å produsere en egen simulator. [/quote']

 

MicroSoft eier koden så de må i tilfelle lage alt på nytt, men kunnskap og erfaring kan vel ingen ta fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The year 2000 edition of The Complete Wargames Handbook provides figures for the best selling computer games between 1993 and 1999. It puts Doom II as number three' date=' with 1.5 million copies (behind Myst with 4.2 and Microsoft Flight Simulator with 2.8). Doom ends up number 8, with 1.1 million, and Ultimate Doom number 20, at 788,000. [1']
Nå kan man vel ikke akkurat sammenligne dagens spillmarked med slik det var på slutten av 90-tallet men...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spill har blitt et mye mer tilgjengelig medium enn det var på 90-tallet, da det i hovedsak var for spesielt interesserte. Og som jeg nevnte tidligere i tråden er FS et nisjespill (selv om MS har prøvd å nå ut til så mange som mulig), og kan derfor ikke konkurere med de store titlene der ute...

 

FS har nok solgt best av alle flysimulatorer der ute, det tviler jeg ikke på, men jeg forstår at MS ikke er interesserte i å bruke masse penger på å utvikle et nisjespill til en liten fanskare, når de kan investere de samme pengene i å f.eks få store eksklusive titler til Xbox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de har fått sparken eller ikke' date=' det er IKKE slutten på Microsoft Flight Simulator! De sitter nok på såppas mye at de da evt. fortsetter utviklingen for å produsere en egen simulator. [/quote']

 

MicroSoft eier koden så de må i tilfelle lage alt på nytt, men kunnskap og erfaring kan vel ingen ta fra dem.

 

Det er sant! Jeg tror også at Microsoft fortsatt ser "butikken" i MSFS, en midlertidig permitering er vel isåfall den beste løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Hei. Jeg har flydd flightsimulator siden det startet og har hvert i IT bransjen i snart 23 år, og en ting er sikkert, at om markedet øker sier det ingen ting om fortjeneste. Alt blir billigere, kostnander går opp, og ferre og ferre betaler for det. Er desverre slik innen de fleste områder innen IT i dag. Kan gi et eksempel, vi selger 100000 pc et år, for og kompansere prisnedganger i markedet må vi selge 12000 mere neste år, for og tjene det samme. Produkter blir billigere, kvaliteten går ned, og man trenger flere hender til og håndtere økte reklamasjoner, returer etc. Og når jeg sier at vi i perioder har gitt bort 10-20000 Flightsimulator sammen med PC, så sier det ganske mye om at dette er ikke noe value added produkt for de fleste....men for oss...oss intreserte... men la oss håpe de finner fornuften og kutter noe annet unyttige greier... :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom mann ser hvor Microsoft har lakt trøkket når det glelder utvikling av spill, er det jo til Xboks. Skal ikke se bor ifra at dersom der skulle komme ein ny utgave i fratiden, at den kommer til Xboks.

Xboks er jo bygget opp på samme måtte som en pc, med hovedkort, kjermkort osv.., så da trenger vi ikke og klage på dårlig FPS for vi ligger alle på 50 uansett, og OOM og CTD kan vi bare glemme!

Bare ein tanke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er sant! Jeg tror også at Microsoft fortsatt ser "butikken" i MSFS, en midlertidig permitering er vel isåfall den beste løsningen."

 

Ok, la oss ta dette fra starten. I hele natt gikk det meldinger om at 5000 Microsoftansatte skulle sies opp, som følge av svake resultater. Dette fikk jeg med meg samtidig som jeg holdt på med scenerydesign, av alle ting.

 

5000 personer er mange! I dag morges kom det rykter om at ACES studioet er på listen over de som sies opp.

 

Så Ivar, du og andre kan like godt realitetsorientere dere litt med det samme. Om det er riktig at ACES er på listen, er det ikke snakk om permiteringer. Det er slutt.

 

Microsoft Flightsimulator er slutt. Mulig noen fra ACES starter et nytt firma på sikt, som spesialiserer seg på flyspill, men jeg tviler på at Microsoft selger eller gir bort kildematerialet. Det blir i så fall en ny start...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss nâ ta det litt lett med pessimismen og depresjonen her gutter, vi har fortsatt FS9 og FSX! Men FSX er blitt populaert blant amerikanske smâunger som liker â styrte flyet inn i det förste de ser. Men hva med â starte en kampanje for â la ACES bli? Uansett kan det kansje hende at addonprodusenter vil velge â konvertere til X-Plane, eller bygge pâ FSX og FS9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de har fått sparken eller ikke' date=' det er IKKE slutten på Microsoft Flight Simulator! De sitter nok på såppas mye at de da evt. fortsetter utviklingen for å produsere en egen simulator. [/quote']

 

MicroSoft eier koden så de må i tilfelle lage alt på nytt, men kunnskap og erfaring kan vel ingen ta fra dem.

 

Det er sant! Jeg tror også at Microsoft fortsatt ser "butikken" i MSFS, en midlertidig permitering er vel isåfall den beste løsningen.

 

Er dere sikker på dette? Codemasters lanserte jo Operation Flashpoint. Operation Flashpoint 2 var under utvikling da Codemasters avsluttet kontrakten med produsenten. Produktet ble likevel lansert av produsenten selv, under navnet Arma. Arma II er også like rundt hjørnet.

 

Operation Flashpoint 2 er like om hjørnet også, men er tydeligvis laget med helt ny kode. Dette blir lansert av Codemasters.

 

Så ikke vet jeg om Microsoft eier koden, eller om de bare eier de ferdige produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss nâ ta det litt lett med pessimismen og depresjonen her gutter' date=' vi har fortsatt FS9 og FSX! Men FSX er blitt populaert blant amerikanske smâunger som liker â styrte flyet inn i det förste de ser. Men hva med â starte en kampanje for â la ACES bli? Uansett kan det kansje hende at addonprodusenter vil velge â konvertere til X-Plane, eller bygge pâ FSX og FS9. [/quote']

 

Kan klare meg lenge med FS9, og ennå lengre med FSX! Ingen panikk her i gården. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microsoft eier nok både koden og det ferdige produktet. De er flinke til å sikre seg slik. Får håpe noen ser behovet for denne simulator-serien, og bygger videre på FS9-plattformen, da FSX ikke helt har vært den suksessen MS håpet på, og vil nok heller ikke bli det pga at mange opplever kompabilitetsproblemer, og at de må kjøpe alle addons på nytt. Jeg for min del holder meg til FS9 ene og alene at jeg alt HAR det jeg vil til den, og ikke vil måtte begynne på nytt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de har fått sparken eller ikke' date=' det er IKKE slutten på Microsoft Flight Simulator! De sitter nok på såppas mye at de da evt. fortsetter utviklingen for å produsere en egen simulator. [/quote']

 

MicroSoft eier koden så de må i tilfelle lage alt på nytt, men kunnskap og erfaring kan vel ingen ta fra dem.

Ja, drømmen måtte jo være om de solgte dette til noen andre, men jeg tviler dessverre også på at det vil skje. Microsoft har nok også vært et gode, i form av mye resurser og mye kompetanse, men Microsoft representerer helt klart også en utvilkingshemmende klumpfot. Jeg føler meg trygg på at et tilsvarende team med frie tøyler, helt uten markedsføringstvangstrøyen fra moderselskapet, ville fått til mye mer...

 

Tiden er vel nå kanskje inne for Microsoft å sette fokus på og lage gode produkter. Fremfor å fortsette og bruke halvparten av energien på forbrukerfientlig låsing til MS, eller spekulering i å tøye monopol-lovgivning så langt at det koster milliardbeløper i bøter.

 

Dette ordner seg nok, og vi skal nok få fløyet våre pixel-fugler uansett hva utfallet av denne saken blir. Men det er jo synd hvis dette innbærer at det ikke kommer noe FS11 i overskuelig fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at dette kan være en god ting, FS i sin nåværende form har vel egentlig utspilt sin rolle, og jeg vil tro at MS hadde pushet igjennom å gjøre en ny FS-versjon enda mer arcadepreget enn det FSX var\\er. Og det går jo an å håpe at hvis Aces-teamet starter et nytt firma og begynner å jobbe på en ny simulator, så vil det være en mer spesialisert simulator som ikke prøver å gjøre alle fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...