Andreas Lygre Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Scandinavian countries have combined their strenghts for something that IVAO have never seen before! On January 31st the Nordic capitals will host four simultaneous Real Life Events! Oslo, Copenhagen, Stockholm and Helsinki are to be fully staffed during the multi-hour event. This event is achievement of Nordic co-operation and is a true milestone in the history of Nordic divisions, as well as in whole IVAO’s history. This will be the largest event held on IVAO network after the Crowded Skies –event. Several hundreds of flights will be available for all airports, many of them are shuttle flights between these four cities. A full ATC coverage is waiting in the Nordic countries! Welcome to this truly magnificent event! Be a part of history! A web page is available at: http://rle.ivao.fi/ Flight booking system will be available soon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Fâr ta ENGM GND eller TWR da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Lygre Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 De som vil være ATC må avtale det med den norske staben. Send en e-post til no-mc@ivao.aero så blir avtalene gjort individuelt. Grunnen til at det er mengde trafikk som er ventet (det er et shuttle event mellom Edinburgh og oslo samtidig) og en C1 eksamen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Hansen Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hva er forskjellen på IVAO og Vatsim? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Lygre Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 IVAO og VATSIM er to forskjellige nettverk for flyging online. Mens de fleste norske som flyr online og som er på dette forumet flyr på VATSIM, er noen på IVAO og noen er begge steder. Begge nettverkene jobber for det samme; å ha det nettverket som tilbyr flyging og kontrollering nærmest virkeligheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Sitter nå såpass mye ved simmen att jeg må vel snartpå satt meg inn dette her jeg også. til nå har de forskjelige nettsidene blit kikka kjapt på før de er lagt i "favoritter" under flightsim katalogen for å "spares" til senere,,,,,, :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Begge nettverkene jobber for det samme; å ha det nettverket som tilbyr flyging og kontrollering nærmest virkeligheten. Nettopp derfor er det jo også mange av oss som blir frustrerte av at det skal være flere nettverk. Hvorfor ikke samle alle gode krefter og jobbe sammen? Gi oss tilbake SATCO, sier nå jeg... Og IVAO får ha lykke til med Scandinavian RealTime. Flott initiativ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Gunnar, jeg vil ogsâ ha SATCO tilbake, men mens man venter sâ kan man vel fortsette med sine events. Men jeg hâper iallefall at SATCO kommer tilbake. Men VATSIM'mmere er mer enn gjerne velkommen til â pröve ut IVAO denne kvelden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 For all del! Det at vi ønsker oss SATCO tilbake betyr ikke at vi skal stoppe opp med all aktiviteten på eksisterende nettverk, da forsvinner jo halve poenget! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Lygre Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 For å dra oss tilbake på emnet. Det er nå en dag til denne store hendelsen! Mange ledige flights enda, og plass til en atc eller to for de som vil og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Moen Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Bra du bumpa dette, for ellers tror jeg det hadde blitt glemt Da har jeg booka iallfall en flight foreløpig, vet ikke om jeg rekker mer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Lygre Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Alt er bedre enn ingenting Bare for folk å henge seg på! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Har fâtt booka ENGM_TWR, Kom gjerne innom mellom 1800 Zulu og 2000 Zulu! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Lygre Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Da er vi en snau time inn i arrangementet og trafikk er det, men det er god plass til flere enda Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Har ENGM_APP 17-18 local Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Moen Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Skal det vare helt til 21.00z?? Da rekker jeg jammen å fly enda mer når jeg kommer hjem da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Lygre Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Fint det, Sindre Men sett det inn i scheduling systemet. Det gjør det lettere å følge med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Moen Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Takk for en flott dag, med mye dyktig ATC Jeg aner ikke hvor mange timer jeg har flydd i løpet av dagen, men det har nå blitt noen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Lygre Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Arrangementet var en stor suksess med masse trafikk i hele Skandinavia. Takk til alle som deltok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Ble plutselig en del artigere med trafikk når klokka begynte å dra seg mot 1900, men parralelle approacher på OSL Takk til alle som fløy! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Skottene sendte opp en 747 blandt annet, og 10 fly. Sâ var det litt Norshuttles og Scanors til og fra OSL. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.