Gå til innhold

Aldri mere Norwegian


Jørn-Vidar Johansen

Anbefalte innlegg

 

Poenget er at du har betalt for 20 kilo i billettenprisen. Om du har betalt for 40 kilo' date=' ja så skal du ha 40 kilo tilgjengelig. Å hevde noe annet er lureri.

[/quote']

 

Du har jo ikke betalt for en flybillett og 40kg bagasje. Du har betalt for en flybillett og muligheten til å ta med deg 2 koli på inntil 20kg hver.

 

Blir tullete å stå å krangle med checkin folka etterpå når de ikke gjør noe annet enn å følge den avtalen du gjorde med flyselskapet når man kjøpte billettene.

 

Når du betaler for bagasje, så betaler du for det det koster å befordre den, pluss en viss avanse til selskapet. Har du betalt for 40 kilo så burde det være fullstendig likegyldig om den ene kofferten veier 15 kilo og den andre 25. Når de så i tillegg lar noen betale for to kolli a 20 kilo men "tar bort" halvparten fordi du har med en gratis barnevogn som plutselig blir til ett kolli, da er det lavmåls.

 

Det er sånn lavmålsselskapene driver. De spekulerer i at folk ikke leser den lille skriften, og så suger de ekstra penger ut av deg.

Les hva Rolf skriver! Du har ikke betalt for 40kg bagasje.

Kofferter på over 20 kg er veldig uhåndterlige. Selv om overvetkskronene ikke går rett i lomma på stueren som håndterer kofferten, er stueren allikevel glad for at selskapet tar betalt for overvekt, rett og slett fordi det hindrer at 50% av koffertene veier 32kg.

 

Jeg har lest, jeg. Har du lest svaret? Det er meg revnende likegyldig hvor tunge kufferter stuerne lemper, så lenge de er innefor den vekten de har akseptert å lempe da de tok jobben.

 

Forøvrig:

 

http://debatt.sol.no/content/rigide-bagasjeregler-hos-norwegian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Jeg leser faktisk alltid kontraktene jeg godtar når jeg installerer noe. Også når jeg bytter banker, forsikringselskap osv.

 

Det er en grunn til at folk blir lurt. De gidder ikke lese kontraktene.

 

La oss snu det rundt igjen da. Dette har ingenting med flyselskap, stuere, flyplasser, rigide regler eller lureri.

 

Det bunner i at mennesker ikke gidder å lese, forstå og sette seg inn i det de skriver under på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste ikke reglene og fikk svi for det men hvorfor opplyste ikke damen som satt i Bag-drop om at barnevognen gikk gratis, det gjorde heller ikke hun jeg snakket med i inormasjonsskranken til Norwegian, det er vel der spørsmålet om service kommer inn. Hadde de gjort det hadde jeg bare tatt sekken min i bilen og fylt over de 4 kiloene for mye i kofferten og problemet hadde vært løst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh.. Jeg tror ikke vi er så mange, men noen er vi.

 

Men, jeg beskytter ikke Norwegian i denne diskusjonen fordi jeg arbeider med bakketjenester for dem. Hva i all verden har jeg å tjene på det?

Like ikke Norwegian bedre enn andre flyselskap, og har ingen grunn til at jeg skal ønske å beskytte dem noe mer enn andre. Men i denne saken, var det ikke Norwegian sin feil, men han som ikke hadde lest det han aksepterte når han bestilte bilettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Det var bra det ikke var jeg så opplyste om det da, for da hadde jeg vell fått meg en solid en...he he...

 

Joda jeg prøvde meg på Norwegian fra Gardermoen til EKCH, bestilte fly med avgang kl 20.00, da jeg hadde tenkt til og ta meg en middag sammen med bekjente på Hilton på flyplassen.Skulle videre til Las-Vegas dagen etter. Vi boardet flyet, og betjeningen surra i nesten to timer før de klarte og få push fra gate. De brukte jo da en masse tid på og laste om bagasje etc, da de byttet om på pasasjerer og fiksa til maskinen var så full at du måtte ut og bytte mening.

 

Det var stor fokus på og stappe maskinen, det med avgangstid tror jeg var realtivt nedprioritert.

 

Var på Hilton ca kl 23.30 og det ble dårlig med middag...

 

Ja ja , tenkte jeg, det gjelder og være postivt, lets try again jeg er jo tross alt norwegian, og det har jeg gjort, men ærlig talt, og ærlig skal man være, det er forskjell på SAS og Norwegian.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks....SAS gruser Norwegian ned i støvlene på punktlighet. I hvertfall i 2008.

 

SAS Norge er rangert som det mest punktlige flyselskapet i Europa. Nå tar selskapet i bruk ny teknologi for å bli enda bedre.

 

I april måned var det ingen andre flyselskaper i Europa som hadde mer punktlige flyreiser enn SAS Norge, og i her til lands har selskapet vært mest punktlig hele siste år. Tallene er hentet fra et amerikansk selskap som overvåker presisjonen til flyselskaper og lufthavner.

 

hentet fra http://www.flyreise.no/nyheter/tag/flyselskaper/

 

Og fra Aftenposten:

SAS Norge slo hovedkonkurrenten Norwegian med god margin. Norwegian var det 17. mest punktlige selskapet i Europa. 77,7 prosent av ankomstene var innenfor 15 minutter etter oppsatt tid. SAS Norge hadde 86,1 prosent. SAS-konsernet - 81,7 prosent.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt INGEN medfølelse på de 4 kiloene overlast.

Har selv lastet inn i fly og vet hvor tungt det kan være. Overskrider man, ja så får man betale. Dette står også på sidene som er veldig enkle å navigere på.

De fleste har en baderomsvekt hjemme, så da er det kjapt å finne ut hvordan man ligger ann i løypa.

 

Honnør til Norwegian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Regner med at du får betalt for og jobbe? dvs løfte kofferter. Og ja da er det jo bare og løfte i vei, er nokk neppe ryggen din de er bekymra for ser du. Regner med at det har noe med pølsa og penga, vekt=Kost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra den statistikken ser det jo ut som jeg har vært veldig heldig. Tror ikke jeg kan huske at jeg noen gang har vært mer enn 5 minutter forsinket med Norwegian, som regel går det motsatt vei, som i dag da vi parkerte 15 minutter før rutetiden. Nå vil jeg også få sagt at jeg ikke alltid reiser med Norwegian, innenfor Europa reiser jeg med de som tilbyr meg det billigste alternativet så lenge det er noen lunde fornuftige rutetider, og for dagens flyging var det snakk om nesten 1000 kroner i forskjell mellom SAS og Norwegian så da var valget enkelt for meg, jeg betaler ikke 1000 kroner for en kopp kaffe (som på denne turen ville ha vært eneste forskjellen, selv om Norwegian tar 40 kroner for bagasjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...