Gå til innhold

Virus Advarse!!!


Johnny Svensson

Anbefalte innlegg

Vi må innføre noen sikkerhetstiltak slik at våre mailadresser blir ikke synlige til de som har vært medlem i mindre enn 1 måned og har færre enn 10 innlegg på diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Johnny Svensson:

Det er ikke sikkert det er her han har funnet adressa mi,men det er omtrent bare her jeg poster!

Jeg er bortimot 100% sikker på at det ikke er herfra adressen kommer siden disse cravlene som leter etter mailadresser har vanskelig for å lete etter slike når de må gå via ett eller annet script som her for å finne det.

Nå finnes det enkelte virus som i tillegg til å sende ut mail til adresser i adresseboken også henter adresser fra cashede nettsider på maskinen til ofret. Om vedkommende har vært inne og sett på profilen din kan det nok skje at du kan være uheldig å få en slik mail.

Men igjen - muligheten for at samtlige som skriver noe her skulle få dette er minimal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En luring i sving.... ja,ja... Nei, det har seg nok slik at det er en uheldig fyr som er infisert av virus. Det er viruset og nok ikke han selv som har tilføyet Re: i subject-feltet, noe som er ganske vanlig, men jeg er da ikke noen virus-ekspert. Vedkommende behøre da bare å ha deg i sin adressebok. Men selfølgelig, så kan det jo da også være en slik "luring" ute og går også, men da har han sikker ikke brukt sitt riktige navn, og e-mail adresse. Man kan se etter i headeren på mailen etter senderens ip-adresse, og derifra finne ut hvilken ISP han benytter. Men, ikke døm noen fordi en får virus fra andre, da det kan være uten vedkommendes viten at han er infisert. Til sist, en god regel er å ha et oppdatert antivirus-program. Det er også da ikke selve mailen som er farlig å åpne, men vedleggene !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av georgkorycki:

Vi må innføre noen sikkerhetstiltak slik at våre mailadresser blir ikke synlige til de som har vært medlem i mindre enn 1 måned og har færre enn 10 innlegg på diskusjonen.

 

Ja de som har skrevet over 10 innlegg og har vert medlem i over 1 måned har ansiennitet i flightsim.no? [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

[ 28-01-2002: Endret av: Odd Vegard Kandal ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får melding om feil i eposten fra ham, og den vil ikke åpne seg...så jeg bare sletter det.

Men forsøk for all del ikke å åpne vedlegget!

Her er det faktisk grunn til å være på vakt. En eller annen henter epost-adresser her på FlightSim.no, og sender dette viruset til oss tydeligvis.

Så vær forsiktig alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Det er også da ikke selve mailen som er farlig å åpne, men vedleggene !

I det siste, med Nimda virus og ikke oppgraderte IE / Outlook, så er det nok bare å previewe/lese selve mailen - altså en trenger ikke åpne noe vedlegg. Foreløpig har vel disse ikke hatt noen særlig payload, men det ser skummelt ut for fremtiden [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen luring i sving her nei, men en som har deg i sin adressebok. Har selv fått flere "RE:" - virus, og det fra personer jeg vet ikke sitter å sender ut virus.

Og hadde det vært en "luring" som du kaller han, vil jeg tror han hadde vært lur nok til å sende det fra en eller annen Hotmail-konto e.l.

Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Ingen luring i sving her nei, men en som har deg i sin adressebok. Har selv fått flere "RE:" - virus, og det fra personer jeg vet ikke sitter å sender ut virus.

Og hadde det vært en "luring" som du kaller han, vil jeg tror han hadde vært lur nok til å sende det fra en eller annen Hotmail-konto e.l.


Jeg ser det som litt usansynlig at vedkommende skulle hatt meg i sin adressebok,da jeg aldri før har hørt om vedkommende.

Mail adressa han sendte fra er heller ikke virkelig.....

Og siden både jeg og Helge har fått samme mailen...er det jo greit å være litt på vakt.....

Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg fikk som sagt nøyaktig det samme som Johnny, men jeg har protection som tar rotta på slikt.

Men jeg kopierte headeren, den inneholdt i dette tilfellet både info om ip og local host. Vedkommende er kanskje ikke klar over det...

Et godt tips, gå ikke online uten i det minste et antivirusprogram...det er galskap i disse tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...