Gå til innhold

Med SAS til Tokyo


Thor jensen

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Tokyo med SAS i Mars i år.

Tidligere gikk jo denne ruten over nordpolen, "nordpolflyene" var jo et kjent fenomen i sin tid.

Er det noen som vet hvilken trasè som blir fulgt i dag? I de bladene som ligger i SAS flyene er denne ruten tegnet opp litt forskjellig, før så det ut som om de fløy kanske nært norpolen, i de nyeste bladene er det tegnet opp en kurs som går het nord i Sibir, nord for ruten som flyene til Beijing følger.

 

Kanskje noen her som vet noe om dette?

Thor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg tror SAS flyr ruten slik:

Over syd sverige videre nord for St.Petersburg og nord for Arkhangelsk over Russia og inn i Sibir og videre nord for Vladivostok over Japan havet og ned til Tokyo.

Det vil si at ruten er litt anderledes enn den som blir vist i Scanorama.

Jeg er ikke 100% sikker på om dette er rigtig men jeg er ganske sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med hvilken flytype b767? Og jeg visste ikke at sas hadde flygninger til Tokyo. Vel det blir et datoshifte 2 ganger den Julian sa. Litt forvirra av tidsoner blir man helt sikkert siden man da shifter dato over internasjonale datogrensen siden man går over den og over den igjen 2 ganger. hehe ikke bli forvirra av tiden da [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Thor jensen:

Jeg skal til Tokyo med SAS i Mars i år.

Tidligere gikk jo denne ruten over nordpolen, "nordpolflyene" var jo et kjent fenomen i sin tid.

Er det noen som vet hvilken trasè som blir fulgt i dag? I de bladene som ligger i SAS flyene er denne ruten tegnet opp litt forskjellig, før så det ut som om de fløy kanske nært norpolen, i de nyeste bladene er det tegnet opp en kurs som går het nord i Sibir, nord for ruten som flyene til Beijing følger.

 

Kanskje noen her som vet noe om dette?

Thor

Jeg har et nummer av Flynytt der Jan Meyer flyr fra København til Tokyo/Narita, og de flyr over Sverige, Finland, videre inn i Russland, over Sibir, for så å krysse litt hav, og inn over øya som heter Japan. Så der hadde du nok rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo med jobben, så prisen vet jeg ikke.

Men det blir med A340 og på turistklasse ja, overlever nok det [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

 

Har skjønt det sånn at denne nonstopruten CPH-TYO har gått i mange år. I begynnelsen måtte de mellomlande i Anchorage i Alaska på veien, derfor ruten over nordpolen.

 

Jeg har ikke vært der før, så jeg får lagt inn noen dager ekstra så jeg får sett litt av landet, tenkte bl.a å ta toget til Kyoto.

T

[ 25-01-2002: Endret av: Thor jensen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

whaaa! du erheldig ass... jeg vil oxo til Japan... når jeg blir eldre, så skal jeg det ass... der har de masse anime/manga og det er dritbillig... heldiggris [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...