Kim Jørgen Brenna Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Så Con-Air nå i kveld, og det var en utrolig bra film. Nå har jeg lyst på noen anbefalinger av filmer med fly-tema av dere, folkens! La filmene rulle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Airplane 1 og 2 (på norsk: Hjelp vi fly) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Iron Eagle Into the sun (?) Air America Hot Shots Top Gun The Aviator Snakes on a plane (herregud for en film) .... en film hvor hun damen mister barnet sitt ombord i flyet og ingen liksom har sett henne Også... var det en eller annen film hvor noen ungdommer tar av i et fly, de blir kapret av noen skurker, og en av de ungdommene vet hvordan de tar av... så kommer de seg i lufta og lander vel også på et mystisk vis. Husker ikke hva filmen heter... anybody? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Iron EagleInto the sun (?) Air America Hot Shots Top Gun The Aviator Snakes on a plane (herregud for en film) .... en film hvor hun damen mister barnet sitt ombord i flyet og ingen liksom har sett henne Også... var det en eller annen film hvor noen ungdommer tar av i et fly' date=' de blir kapret av noen skurker, og en av de ungdommene vet hvordan de tar av... så kommer de seg i lufta og lander vel også på et mystisk vis. Husker ikke hva filmen heter... anybody? [/quote'] Flightplan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Snakes on a plane (herregud for en film) .... en film hvor hun damen mister barnet sitt ombord i flyet og ingen liksom har sett henne Snakes on a plane er bare noe av det verste jeg har sett noensinne. Filmen du tenker på heter Flightplan. Ikke så alt for verst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Chevaliers du Ciel aka Sky Fighters. Fransk jagerflyfilm, svaret på top gun. Personlig synes jeg den blir bedre enn Top Gun, fordi jeg missliker all vranginformasjonen i Top Gun. Dessuten har denne flere minutter med flyvning enn Top Gun har :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian-Mikkelborg Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Snakes on a plane er noe av det værste jeg har sett ja Godt jeg så den ETTER sist jeg fløy - for jeg er sånn som lett kan tro at slikt skjer :grin: men men Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Chevailiers du Ciel aka Sky Fighters. Fransk jagerflyfilm' date=' svaret på top gun. Personlig synes jeg den blir bedre enn Top Gun, fordi jeg missliker all vranginformasjonen i Top Gun. Dessuten har denne flere minutter med flyvning enn Top Gun har :cool: [/quote'] genial film. digg me den A340'n i alle fall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Får dra opp Les Chevaliers du ciel igjen jeg da, som jeg gjør hver gang dette spørsmålet kommer opp Filmen er ikke allverden, men flyscenene er fantastiske. Legger ved en liten smakebit Edit: Se der var Magnus før meg ja, der får jeg for å bruke lang tid på å skrive Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 TOP GUN, The aviator, Iron Eagle, Iron Eagle 2, Iron Eagle 3, Iron Eagle 4 (F-16), Hot Shots, Les Chevaliers du Cie (skyfighters. Uthevet er anbefalte og filmer som er en selvfølge!) Mer kan leses på: http://www.aerofiles.com/film-a.html OBS: a-z, naviger! FEIL I IRON EAGLE: Trivia: (1) The cockpit and controls of an F-16 are nothing like those shown. (2) In the opening scenes the F-16s keep switching from single-seat fighters to two-seat trainers, they keep losing their wing fuel tanks, and keep switching type of weapons. (3) Mac is adjusting the Cessna 150 carburetor through the top access hatch, when it is only accessible from underneath. (4) In the final shots of the motorcycle-vs-Cessna race, the plane's flaps are clearly down at least 20 degrees — it's deliberately slowed to avoid overtaking the motorcycle. (5) MiGs flown by the enemy are Israeli Kfir fighters. (6) When Doug lands after dropping the "Hades" bomb, it can still be seen hanging under his aircraft. (7) The brief aerial view of the oil refinery is actually a sewage plant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Chevailiers du Ciel aka Sky Fighters. Fransk jagerflyfilm' date=' svaret på top gun. Personlig synes jeg den blir bedre enn Top Gun, fordi jeg missliker all vranginformasjonen i Top Gun. Dessuten har denne flere minutter med flyvning enn Top Gun har :cool: [/quote'] genial film. digg me den A340'n i alle fall Så den filmen ombord på ett Qatar Airways A330-300 fly, enroute Doha-EGLL. De skrev ett stort OBS med at du måtte legge merke til hvilket selskap som eide A346'n! Nemlig: QA :grin: UTROLIG bra film som hver gang får meg til å ville fly :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Dere har faktisk glemt Air force one! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Turbulence er jo også en film jeg kom på noe. Er vel også laget en oppfølger til den. Ordre fra høyerste hold synes jeg var bra. Takker for tips så langt. Bare å fyre på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 BATTLE OF BRITAIN [video:youtube]9BCl8RuME-M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 JEg så en film engang, samme mølja om kapring og hele pakka, der det ender med at den som sitter igjen til å lande en 747 er en flyvertinne. Hun får hjelp over radioen av en 747-pilot i et annet fly (på bakken) til å programmere FMC og diverse slik at flyet flyr av seg selv og lander. Jeg så den på tv (tror det var NRK) for et par år siden, før jeg ante noe om FMC, så det hadde vært interessant å se den igjen når jeg faktisk kan litt FMC Noen som har en tittel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Jepp, jeg nevnte den over her. Heter Turbulence. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Chevailiers du Ciel aka Sky Fighters. Fransk jagerflyfilm' date=' svaret på top gun. Personlig synes jeg den blir bedre enn Top Gun, fordi jeg missliker all vranginformasjonen i Top Gun. Dessuten har denne flere minutter med flyvning enn Top Gun har :cool: [/quote'] genial film. digg me den A340'n i alle fall Så den filmen ombord på ett Qatar Airways A330-300 fly, enroute Doha-EGLL. De skrev ett stort OBS med at du måtte legge merke til hvilket selskap som eide A346'n! Nemlig: QA :grin: UTROLIG bra film som hver gang får meg til å ville fly :grin: me andre ord en grun for dem og vise den. må jo si d at en slik Mirage 2000 hadde vært fint og ha ja [video:youtube] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Ikke beste kvalitet på trailern. Men jeg ELSKER den filmen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Flyboys! Bra film som handler om en gjeng amerikanske fighterpiloter som kom til Frankrike under 2.verdenskrig. Bra effekter... nydelig lyd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 2. Verds krig? Eg trudde det var første eg men :-) Ein film som etter mi meining er legendarisk, er Memphis Belle. Andre verdskrig pågår for fullt og me får følge mannskapet på Memphi Belle (Boeing B17 Flying Fortress) under deira siste tokt på "touren" deira. Sterk film med mange sterke scenar. Anbefalast på det varmaste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Strand Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Heter ikke den "The last crusade eller noe i den duren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peter-Hans de Zwarte Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Flight of the Phoenix, Final Approach og The Flyboys er ikkje nemnt endå ser eg. ("Flyboys" og "The Flyboys" er to forskjellege filmar, berre så de veit det.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Always [video:youtube]Z2wOUF7ElR4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 2. Verds krig? Eg trudde det var første eg men :-) Ein film som etter mi meining er legendarisk' date=' er Memphis Belle. Andre verdskrig pågår for fullt og me får følge mannskapet på Memphi Belle (Boeing B17 Flying Fortress) under deira siste tokt på "touren" deira. Sterk film med mange sterke scenar. Anbefalast på det varmaste. [/quote'] Heelt enig!! Konge film! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Thoresen Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Chevaliers du Ciel aka Sky Fighters. Fransk jagerflyfilm' date=' svaret på top gun. Personlig synes jeg den blir bedre enn Top Gun, fordi jeg missliker all vranginformasjonen i Top Gun. Dessuten har denne flere minutter med flyvning enn Top Gun har :cool: [/quote'] Helt enig. Chevaliers du Ciel er min favoritt flyfilm :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enok Liknes Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 633 Squadron The Right Stuff Flight of the Intruder The Final Countdown Tora! Tora! Tora! Pearl Harbor The Tuskegee Airmen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Chevaliers du Ciel aka Sky Fighters. Fransk jagerflyfilm' date=' svaret på top gun. Personlig synes jeg den blir bedre enn Top Gun, fordi jeg missliker all vranginformasjonen i Top Gun. Dessuten har denne flere minutter med flyvning enn Top Gun har :cool: [/quote'] Helt enig. Chevaliers du Ciel er min favoritt flyfilm :cool: JA! OG denne tråden burde bli sticky! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 -Air Force one -Die Hard 2 -Crash landing(ikke noe bra film, men det er en flyfilm ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 2. Verds krig? Eg trudde det var første eg men :-) Hehe.... var vel 1.verdenskrig jeg mente ja. Gikk litt fort der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Er tydelig at smaken er forskjellig, selv om det er flyfilmer det er snakk om. Nå er vel de fleste nevnt, men av de gamle er vel ikke "Airport" filmene nevnt. Henholdvis Airport '75, '77 og '79. Som Pitts flyger må jeg vel nesten nevne Cloud Dancer fra 1980 med David Carradine i hovedrollen tynn historie, men endel bra flyscener. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.