Gå til innhold

Pilot, eller har du en drøm om å bli pilot?


Johan Hana

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lenge lurt på om hvor mange som er piloter, eller har en drøm om det, her på forumet. Det er sikkert mange, så hvis dere kunne tenke dere å bare skrive nedenfor om dere er piloter, eller har en drøm om å bli det, så ville det ha vært fint. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Med vennlig hilsen

Johan Hana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er propell-pilot for Heartland Aviation (www.heartland-aviation.com).

Jeg vet ikke om det er saa mye billigere aa fly i USA. Her koster det rundt $4000-$5000 for privatflysertifikat.

Hos oss koster det per time:

C-172: $65 uten pilot

C-182: $98 uten pilot

C-310: $300

C-402: $400

C-414: $500

C-550 (jet): $1500

C-650 (jet): $2500

Er det noen som har lignende priser for Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid drømt om det, og som 14-åring! begynte jeg på teorien, men ukelønna holdt ikke lenger enn til Lover og Regler [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Snuser på å begynne igjen, men trenger litt startkapital. Ambisjonene er noe mindre nå da, PPL, kanskje IR og CPL.

Lov å håpe [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har jeg lyst til å bli flyger!!! Men nå holder det med billappen forløpig, hadde første kjøretime idag. Prisen for trafikkflygersertifikat her i Norge er rundt 400-500.000kr, så du må nok punge litt ut, og Lånekassen vil ikke støtte deg i dine valg, så her er det sjølfinansiering... Men til gjengjeld er begynnerlønna hos Braathens, og kanskje hos SAS, 400.000kr, så der tar du det igjen, men så er man ikke forsikret jobb med en gang, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst til å fly F-16 men bruker briller så jeg tror ikke jeg har sjangs til det da. Har lest at man heller ikke kan bruke linser eller ha foretatt laseroperasjon hvis du skal fly det. Men lurer på om man kan bruke briller/linser for å fly vanlig rutefly (SAS,Widerøe osv.)?

Jeg har hatt n drøm om å fly siden jeg var bare noen par år gammel. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi, hvis du tar laseroperasjon blir øynene dine IKKE 100%

Bra...

Men man kan ta laseroperasjon for å bli sivilflykaptein!! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jeg bruker Linser til det dagelige men sover med dem ig du merker det snaut men dette er et tips til dere som 100%hater briller like mye som jeg gjør ha Venstre øyne -2.75 og høyre øyne -2.25 ikke mye men sist jeg var i cockpitt på en braathens 737-500maskin satt begge pilotene me briller sikkert ikke farligt som sivil flyvere men på sesjon så er de nøye optikeren min prøvde som helo pilot som Rnoaf men kom ikke inn pga synet han vil ha PPl lappen [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] .

Hvor mye koster teori bøkene for PPL snakket med Coast air pilot han sa det var lurt og begynne tidlig med å lese og han sa også det var lurt å gjør prosedyre turns osv på fsim.

Håper jeg klarer det [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er /akkurat/ ferdig med et 3 maaneder langt program her borte i Unaiten (Har vaert hjemme i 12 timer) som tok meg fra PPL til CFI AMSE IA (Certificated Flight Instructor Airplane Multi & Single Engine, Instrument Airplane).

Programmet kostet ca. 300,000.- NKr, og jeg kom ut av det med ca. 145 timer, hvorav 135 timer Multi Engine (132 timer Piper Seminole og 3 timer Citation I).

Tviler paa du kunne faatt samme utdannelsen i Norge for samme prisen. Men naar det er sakt, forskjellen er ikke saa stor som den engang var.

Uansett, det foeles utrolig deilig aa realisere barndomsdroemmen sin! =)

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Er snart 32 år, og etter mange år i arbeidslivet og diverse utdannelse, (blandt annet sjøoffiser). Har jeg bestemt meg for å satse på flygerutdannelse, har begynt på PPL.

Ser på meg selv som resurssterk og har en startkapital på ca 200 000,- kr, regner med å måtte låne 300 000,-, men man lever jo bare en gang, og den som intet våger, intet vinner.

Uansett er det verdt å prøve hvis det er det man drømmer om.

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...